Ja, ik draag al 15+ jaar harde lenzen. Gaat bij mij prima. Ik heb het idee dat het wat sneller kan irriteren dan zachte lenzen, maar heb daar alsnog weinig last van. Ik draag ze gewoon dagelijks.
Zwemmen sowieso niet met lenzen, ook niet met harde lenzen.
Ik heb een tijd harde lenzen gedragen. Uiteindelijk voor mijn ogen voelde het veel fijner, ik moest wel echt langzaam opbouwen met dragen. En ik voelde ze ook best een tijd nog goed zitten. Maar toen ik daar door heen was, vond ik het best fijn.
Met harde lenzen voel je het veel sneller als er iets in je oog komt. Bij zachte lenzen merk je dit minder snel op en kunnen stofjes / zandkorrels je oog irriteren, maar merk je het pas veel later.
Als je veel buiten bent en op het strand enzo, zijn harde lenzen dan misschien wel minder comfortabel om te dragen, omdat je veel sneller iets zal voelen in je oog en dan zit je lens niet meer lekker.
Tijdens mijn zwangerschap kon ik de harde lenzen niet meer verdragen en sindsdien ook geen zin meer gehad om het weer te gaan opbouwen. Dus nu draag ik gewoon een bril en als ik er zin in heb (vooral met feestjes of familie dingen enzo) dan gebruik ik dag lenzen. Is ook wel makkelijk en fijn voor mijn ogen.
Ik zwem niet met lenzen in. Sporten (ik doe hardlopen en fitness) is echt geen enkel probleem, zou ook niet weten waarom dat wel issues zou geven. Ik kom niet echt op een strand, maar kan me wel voorstellen dat dat sneller zou irriteren. Ik ben wel veel buiten wandelen en hardlopen, ook in natuur, en heb daar geen last mee.
Als er wel een zandkorrel of stofje oid in m’n oog zit, dan traant m’n oog dit er vaak uit. Ziet er wel even uit alsof ik keihard sta te janken haha. Maar dit komt echt maar af en toe voor. Ik hoef m’n lens er bijna nooit voor uit te doen.
En ik heb nog nooit gehad dat m’n lens er zomaar uitvalt.
Fijn om te horen
De opticien zei tegen mij dat ik hoe dan ook niet mocht zwemmen met lenzen, maar als ik water in mijn ogen zou komen dan zouden die harde lenzen ook niet blijven zitten denk ik.
Als ik iets van stofjes of vuil voelde dan haalde ik de lens eruit, afspoelen en weer inzetten. Als het ging dan deed ik dat zo snel mogelijk. Want anders voelde ik de hele tijd dat er iets zat te irriteren.
Sporten ging gewoon prima. Maar als je contact sport doet dan lijkt het me niet heel fijn met harde lenzen, vooral met risico op die lenzen verliezen.
Ik had ook heel erg last van droge ogen, en harde lenzen zijn dan echt veel lekker voor je ogen dan zachte lenzen. Dat is echt een groot plus punt.
Tijdschriften/boeken/puzzelboekjes?
Een knuffeltje ofzo? Iets wat iemand kan neerzetten en naar kan kijken?
Je zou anders harde sclera lenzen kunnen proberen. Daarmee heb je geen last van stofjes en zand etc. Zwemmen, douchen etc is misschien een iets kleinere kans met harde lenzen, maar niet een verwaarloosbare kans op die amoebe helaas.
Een geurkaars? Die gaat ook gewoon op
Als niks mag zou ik eerlijk gezegd alleen een kaartje doen. Wij kregen ook heel veel spullen opgestuurd voor mijn moeder en toen zaten we met al die spullen.
Veel sterkte
Misschien lekkere warme dikke sokken ofzo. Zou het verder ook alleen bij een kaartje houden
Iets wat niet te zwaar is, dan kan het op het magnetenbord wat op veel kamers aanwezig is. Of als de persoon er lang zal moeten zijn een mooie magnetenset? Dat gaan we iig voor mijn schoonmoeder kopen als ze straks weer 6 weken in het ziekenhuis moet zijn.
Welk van deze series heb je zo goed als helemaal gekeken?
Zo goed als helemaal betekent maximaal 1 seizoen niet gezien.
- Friends
- How i met your mother
- Big bang theory
- That 70s show
- Scrubs
- Sex and the city
- Gossip girl
- The office
- Grace and frankie
- Orange is the New black
- Gilmore Girls
- Jane the virgin
- Desperate housewives
- Gooische vrouwen
- Suits
- Cougar town
- The good fight
- Once upon a time
- Greys anatomy
- Niks hiervan
0 stemmers
Thanks voor de antwoorden! Op de foto zag ik namelijk 6 losse sokken, dus ik begon te twijfelen. Heb ze besteld, dus zal het vanzelf zien.
Help! @moderators ik heb deze vraag hier gezet maar bedoelde natuurlijk stel je persoonlijke vraag. Kunnen jullie m’n post verplaatsen?
Ik heb al 27 jaar harde lenzen, en zwem er ook al 27 jaar mee (niet regelmatig, maar gewoon op vakantie enzo) en nog nooit problemen mee gehad. Zwem wel altijd met ogen dicht uiteraard, maar dat deed ik als kind zonder lenzen ook al
Het is me in die 27 jaar denk ik twee keer gebeurd dat er eentje spontaan uit mijn oog sprong, maar dan wel alleen nadat ik ermee in slaap was gevallen en superdroge ogen had. Kan sowieso niet aanraden om ermee te slapen overigens
Ik vraag me nu af of ik heel mijn leven al verkeerd zwem
Als je geen lenzen draagt kan het prima met ogen open hoor, maar ik vond dat als kind toen ik geen lenzen droeg altijd al verschrikkelijk, dat gevoel van al dat water op mijn ogen. Als ik wat wil zien onder water draag ik altijd een zwembril (of snorkelmasker)