Beetje heftige vraag voor zoân topic met luchtige vragen maar ik kon geen ander geschikt topic vinden.
Ik zit ergens mee. Een buurvrouw gaat binnenkort 3 weken op uitnodiging van een âinternetvriendinâ naar Sri Lanka. Ze kent deze internetvriendin nog maar kort. De vriendin boekt haar vliegticket. Ik vroeg vandaag of ik de vriendin mocht zien en zag op screenshots van videogesprekken een vrouw van ik schat 20 jaar.
Ze zegt nog bij haar ouders te wonen.
Mijn buurvrouw is 40. Het zou gaan om een romantische relatie terwijl mijn buurvrouw eigenlijk zegt niet lesbisch te zijn maar alle vertrouwen in mannen kwijt te zijn.
Ze is superkwetsbaar. (20 jaar geleden vanuit Filipijnen naar NL geëmigreerd en getrouwd met Nederlandse boer die haar alleen maar keihard liet werken op de boerderij, inmiddels gescheiden en haar 3 kinderen wonen bij haar ex, weinig geld, geen werk en nauwelijks familie en vrienden).
Het kan zijn dat er een hele wereld aan internetvriendschappen aan mij voorbij gaat maar bij mij rinkelen alle alarmbellen.
Ze heeft al eens eerder zoiets gehad, met een Zweedse vrouw. Die wilde ook dat ze zou komen maar dan voorgoed. Ze beloofde gouden bergen en zou alles voor haar regelen.
Gelukkig ging dat uiteindelijk niet door.
Ik vind het eigenlijk doodeng. Ik ben gelijk gaan googelen op mensenhandel en uitbuiting maar ik kan geen vergelijkbare situaties vinden. Ik hoopte op artikelen die ik haar zou kunnen laten lezen als waarschuwing oid.
Het verbaast mij wel dat ik niks kon vinden.
Tja, wat is nu eigenlijk mijn vraag. Misschien wel: wat is dit? Is dit inderdaad niet normaal of zie ik spoken? Wie kent vergelijkbare verhalen? Wat kan ik doen om haar tegen te houden? Of moet ik me er niet mee bemoeien?