je kon wel eens bij die innocent smoothies van die kleine mutsen krijgen.
Is er toevallig iemand die er een paar van thuis heeft liggen die die voor verzendkosten op wil sturen?
Ik heb er denk ik een paar in een verhuisdoos zitten waar ik nu niet bij kan. Heb je ze nu meteen nodig of heb je er over +/- een maand ook nog wat aan? Als ik ze dan tegen kom wil ik ze best naar je opsturen!
Laat maar weten als je ze tegenkomt! Leuk haha
voor de knuffels van mān kind. ze is bezig met tegenstellingen zoals aan/uit open/dicht op/af en ze speelt op de opvang ook met poppen dus ik dacht met de mutsen kan ze haar knuffels allemaal een muts op doen. ze heeft hiervan de aap en de panda en die staan wel leuk met zoān muts denk ik:
In elkaar steken en dan draaien?
haha ja dat dacht ik dus ook, leek me ook het meest voor de hand liggend maar ik krijg ze op geen enkele mogelijkheid in elkaar gedraaid
In elkaar steken en vastklikken?
Volgens mij schuiven, dat je de twee lange stukjes verticaal naast elkaar plaatst
Misschien dat je de bovenkant van een in de ander kan steken en dan naar beneden doen?
Thanks voor alle antwoorden! Ik zat er een beetje mee te kloten nog en opeens zat ie goed, soort van in elkaar schuiven maar wel op een vreemde manier
Medisch ID is voornamelijk handig als iemand bewusteloos is of de Nederlandse taal niet machtig is. Voor het overgrote merendeel van de gevallen gebruiken we het medische ID niet omdat het niet nodig is. Daarnaast vind ik ons ambulance werk āde basisā noemen niet juist. We zijn er om acuut levensreddend te handelen (daar is 112 voor) en zijn een klein ziekenhuis op straat. Het gaat veel verder dan medicatie geven en er zit niet voor niets een lang traject aan meerdere opleidingen aan vooraf om je überhaupt ambulance verpleegkundige te kunnen noemen.
Oh nee! Volgens mij word ik verkeerd begrepen. Ik bedoelde niet de basis basis⦠Uhm hoe leg ik dit uit.
Juist het hoognodigeā¦
de belangrijkste zaken
Levens reddende
En dan wanneer er ātijdā voor is in het grote ziekenhuis en de persoon buiten levensgevaar is dan het dossier voor evt allergieĆ«n of bloedgroep erbij pakt.
Zeg ik het zo goed?
Niks meer dan respect voor hulpverleners.
Sorry.
Ohh die waren zo leuk! Ik had een knalroze muts, krijg meteen flashbacks
Ik heb een ziekte die hulpverleners moeten weten wanneer ze mij aantreffen (en ik dat niet zelf kan zeggen) en mij is geadviseerd om naast een sleutelhanger en pasje ook een specifieke herkenbare app op de eerste pagina van mān telefoon te zetten.
Edit: hoop wel dat er naar gekeken wordt want dat zal bij mij levensreddend zijn. Ook al zie je verder van buiten niets
Ahh op die manier. In het ziekenhuis is er inderdaad meer tijd voor verdieping en informatie verzamelen uit het dossier. Op straat moet je het echt doen met wat mensen zeggen en bij zich hebben aan info.
En geen sorry hoor!
En voor de mensen met een ziekte welke hulpverleners moeten weten. Draag het het liefst op je of bij je. Dus bij je ID, je telefoon, je sleutels. Aan een ketting of armband. Stop een kaartje in een zak van een kledingstuk. Zet het op de achtergrond van je telefoon Nou paar ideeƫn maar doe vooral wat voor jou handig is!
Je medisch ID kun je zien zonder je telefoon te ontgrendelen! (Bij iphone tenminste). En je kunt ook op je ontgrendelscherm een achtergrond kiezen die zichtbaar is zonder dat je het ww hoeft te weten
Bloedgroep bepaalt het ziekenhuis zelf, dat wordt bijna nooit overgenomen uit een dossier en daarnaast kan je altijd O- bloed ontvangen.
Ik heb het idee dat de kans dat je moederziel alleen zonder enige mogelijkheid tot identificatie of informatie gevonden wordt hier groter wordt ingeschat dan hij in werkelijkheid is. Ik heb tientallen zoniet honderden bewusteloze patiƫnten in het ziekenhuis opgevangen die buiten onwel zijn geworden of gereanimeerd zijn of een herseninfarct hebben gehad of iets dergelijks, en misschien 2x gehad dat we echt niet wisten wie die persoon was. Blijkbaar is het alle andere keren gelukt om informatie te verkrijgen (omdat de patiƫnt/omstanders dat kon vertellen of omdat de ambulance er achter kon komen).
In series komt het volgens mij aan een stuk door voor dat er een Jane/John Doe is. Misschien daarom. Vrijwel iedereen heeft tegenwoordig toch wel iets van ID op zak.