Iemand met verstand van huurrecht hier toevallig? Ik huur een appartement en kom net thuis en er staat ineens een giga steiger op mijn dakterras. Ik ben hier dus niet van op de hoogte gesteld, mijn bovenburen ook niet… De makelaar die dit pand in beheer heeft weet ook van niks en zij zijn het aan het uitzoeken??? Zij zijn vet kut altijd en de eigenaren van het pand ook (3 mannen met een portefeuille van 300 appartementen die ze verhuren). Zo betalen we service kosten voor dingen die ze nog nooit gedaan hebben, zoals onze ramen zemen, schoonmaak gemeenschappelijke ruimte etc. Geïrriteerd als je belt als er iets stuk is, je kent het wel. Ik (en wij allemaal hier eigenlijk, wonen met 3 in dit pand) ben het dus echt behoorlijk beu en vraag me af of wij als huurders huur korting kunnen krijgen ofzo deze overlast?
- ik kan geen gebruik maken van mijn dakterras
- er zijn mensen op mijn dakterras geweest zonder toestemming
- er gaan werkzaamheden plaatsvinden waar ik niets van weet
- werkzaamheden zijn aan de achterzijde waar onze slaapkamers zitten
Ik heb de eigenaresse van het restaurant dat beneden zit gebeld. Zij gaf aan dat er een soort schoorsteen op mijn dakterras gemaakt gaat worden voor de afzuiging en dat dit is geregeld door hen + eigenaren/makelaar dus dat die makelaar het heel goed weet maar nu doet alsof ze niks weten omdat ze wss beseffen een fout gemaakt te hebben door ons als huurders even te vergeten…
Makelaar belt me vandaag terug dus blij dat ik dankzij de restaurant eigenaar iig iets weet. Maar ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen tegen die makelaar?
Ja mijn dakterras is een zooi haha, wilde dat de komende weken lekker lente klaar gaan maken met een nieuwe vlonder enzo maar ja hè