Durf te vragen #6

Iemand met verstand van huurrecht hier toevallig? Ik huur een appartement en kom net thuis en er staat ineens een giga steiger op mijn dakterras. Ik ben hier dus niet van op de hoogte gesteld, mijn bovenburen ook niet… De makelaar die dit pand in beheer heeft weet ook van niks en zij zijn het aan het uitzoeken??? Zij zijn vet kut altijd en de eigenaren van het pand ook (3 mannen met een portefeuille van 300 appartementen die ze verhuren). Zo betalen we service kosten voor dingen die ze nog nooit gedaan hebben, zoals onze ramen zemen, schoonmaak gemeenschappelijke ruimte etc. Geïrriteerd als je belt als er iets stuk is, je kent het wel. Ik (en wij allemaal hier eigenlijk, wonen met 3 in dit pand) ben het dus echt behoorlijk beu en vraag me af of wij als huurders huur korting kunnen krijgen ofzo deze overlast?

• ik kan geen gebruik maken van mijn dakterras
  • er zijn mensen op mijn dakterras geweest zonder toestemming
  • er gaan werkzaamheden plaatsvinden waar ik niets van weet
  • werkzaamheden zijn aan de achterzijde waar onze slaapkamers zitten

Ik heb de eigenaresse van het restaurant dat beneden zit gebeld. Zij gaf aan dat er een soort schoorsteen op mijn dakterras gemaakt gaat worden voor de afzuiging en dat dit is geregeld door hen + eigenaren/makelaar dus dat die makelaar het heel goed weet maar nu doet alsof ze niks weten omdat ze wss beseffen een fout gemaakt te hebben door ons als huurders even te vergeten…

Makelaar belt me vandaag terug dus blij dat ik dankzij de restaurant eigenaar iig iets weet. Maar ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen tegen die makelaar?

De Steiger

Ja mijn dakterras is een zooi haha, wilde dat de komende weken lekker lente klaar gaan maken met een nieuwe vlonder enzo maar ja hè :smiling_face_with_tear:

3 likes

Wie o wie weet wie dit is? Of wiens plaat dit is.
Ik kan het nergens vinden en word helemaal gek haha

2 likes

Is dat niet Kesha?

4 likes

Zover ik weet niet. Er is zoiets als ladderrecht of steigerrecht en dat houdt in dat je het moet accepteren als ze op jouw erf of tuin zoiets moeten bouwen. Op zich moeten ze je schadeloos stellen maar ik betwijfel of dit zo’n erge vermindering van je huurgenot is dat je hiervoor een compensatie kan claimen.

Aso is het wel, maar als ik je zo hoor denk ik niet dat dat je verhuurder iets boeit.

Ik bestel vrijwel nooit ubereats maar vanavond wel. Nu werd ik gevraagd om een beoordeling maar er ontbrak een onderdeel. Dat heb ik geprobeerd door te geven maar dat ging niet helemaal zoals ik verwachtte want ik krijg mijn geld terug. Hoe werkt dit? Van wie krijg ik nu geld terug? Het gaat om slechts een onderdeel dus vind het zo gek dat ik nu alles terug krijg en dat voelt ook niet eerlijk tegenover het restaurant.

3 likes

Doja cat? Of is dat niet hetzelfde soort glitter?
https://www.instagram.com/p/CnzmXrLr8j8/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

2 likes

Brr ik word op de een of andere manier helemaal naar van dat filmpje. Heel vreemd, nog nooit eerder gehad met iets van bodypaint of iets soortgelijks. Maar hier voel ik echt een soort walging :sweat_smile:

Wel knap gedaan, dat wel.

Ik denk dat die andere foto’s andere glitter is, eerder een soort glitters met olie ofzo.

Denk zelf dat Doja Cat iets te jong is, want de foto hing tussen allerlei andere platen, bijv. Queen, Nirvana, Sabrina, Michael Jackson, enz. Dus iets van de jaren 80 denk ik?

2 likes

Heeft iemand wel eens een (terug)vlucht geboekt met meerdere tussenstops en dat je dus voor het eindpunt uitstapt?

De vlucht van mijn bestemming naar Brussel die via Amsterdam gaat is veel goedkoper dan direct naar Amsterdam. En aangezien ik met alleen met handbagage reis zou ik gewoon uit kunnen stappen op Amsterdam en het laatste stukje dus niet pakken.

Ik weet alleen niet of dat grote problemen oplevert?

1 like

Een vriend van mij had een tijd terug precies dit, hij had erover gebeld met KLM en er werd gezegd dat hij inderdaad gewoon kon uitstappen en de tweede vlucht niet nemen.

4 likes

Nee zolang je geen bagage incheckt kan je gewoon eerder weggaan. Je moet alleen qua vertrek wel alle vluchten doen. Maar voor je retour niet.

2 likes

Ik reis altijd met 5 vaste zeepjes (lichaam, gezicht, shampoo, conditioner en voor de was) maar ik heb steeds geen handige manier om ze op te bergen. Die metalen bakjes zijn zo groot vaak, ik heb maar kleine stukken mee. Maar wil er ook niet 2 of 3 in een bakje doen want dan vermengt het enz. Heb wel van die zakjes gezien maar daar komt het toch doorheen als het nog vochtig is?
Moet dus en licht zijn, en klein, ik snap niet hoe ik zoiets niet kan vinden maar heeft iemand een idee?

1 like

Heb laatst deze bij de Ikea gekocht, daar past misschien wel een zeepje in: Voorraaddoos met deksel, PRUTA, transparant, 70 ml - IKEA

4 likes

Een melkpoedertoren? Of is dat te groot?
Kan je normal gebruik om melkpoeder voor baby’s per portie in te bewaren.

Edit: of een pillendoosje? Die heb je volgens mij ook wel in grotere formaten.

4 likes

Ik wil voor het eerst een elektrische tandenborstel kopen, maar wat zijn de dingen waar ik op moet letten? Er zijn zoveel modellen en prijzen, zie door het bos de bomen niet meer

3 likes

Als het je eerste is zou ik gewoon voor een simpel model gaan. Ik heb een boombrush met vijf standen maar ik gebruik alleen standje 1 dus dat is voor mij niet eens nodig. En ik zou van tevoren kijken of je de opzetstukjes makkelijk kan verkrijgen bij jou drogist, anders moet je die telkens gaan bestellen.

2 likes

Volgens mij zijn er twee grote opties: oral be of philips sonicare. Ik zelf vind sonisch poetsen (dus sonicare) het chillst. Dat maakt minder lawaai en poets fijner (minder beweging) dan zo’n oral be ding. Maar anderen vinden sonisch juist weer irritant, dus dat moet je denk ik even uitvinden. Volgens mij is sonicare de enige die dat sonisch aanbiedt, de rest van de merken zijn meer zoals oral b

6 likes

Thanks voor de adviezen, heb indd al dit soort mini plastic bakjes thuis, die van ikea ook zelfs dus heb het al ingepakt.

Ik ben super tevreden over Philips Sonicare!

1 like

Ik heb de Oral B IO 9.
Duur, maar elke dag nog zo blij mee.
Hij wenst me goedemorgen of goedeavond, hij lacht naar me als ik goed gepoetst heb, hij heeft gezellige lampjes… (:rofl:)
Maar het meest belangrijke, als je gepoetst hebt is het net of je weer bij de mondhygiënist vandaan komt.

6 likes

Philips Sonicare Series 3100 HX3671/13 - Elektrische tandenborstel - Wit | bol.com dit is de beste koop volgens de consumentenbond

5 likes