Durf te vragen #6

Ja dat denk ik ook. Ik heb wel een grote kast waar hij achter zou kunnen, dus misschien is het wel een optie!

Met een foam matras kan dat prima! Met een pocketvering matras zou ik het niet zo snel doen.

2 likes

Ik wil mijn vaatwasser, fornuis (+oven) & koelkast doorverkopen naar de volgende huurder. Alles is 4 jaar oud maar niet intensief gebruikt. Ik heb er zelf destijds ongeveer €800/850 voor betaald. Wat is een redelijke prijs om te vragen?

Als het allemaal basic spul is (dus geen Boretti-fornuis of Smeg-koelkast) zou ik rond de 100/125 euro per stuk vragen denk ik. Beetje afhankelijk van de staat ook.

En wat is niet intensief? Voor de potentiële kopers is het gewoon 4 jaar gebruikt.

2 likes

Ik snap wat je bedoeld! Het was meer als idee dat de spullen niet compleet afgeleefd zijn, om jullie een beeld te geven. Ik woon namelijk alleen en werk onregelmatig. Zo kook ik gemiddeld maar 2x per week op mijn eigen fornuis

2 likes

Ik heb er €250 in totaal voor betaald, was niet zgan maar had er ook niet perse meer voor over (je gaat het als vorige huurder toch niet meenemen…)

3 likes

omschrijving = zin waarin staat wat het moeilijke woord betekend
synoniem = woord dat ongeveer hetzelfde betekent als het moeilijke woord

Klopt het dat betekent in de tweede zin de persoonsvorm is en daarom met /t/ en dat het in de eerste zin een voltooid deelwoord is en daarom eindigt op /d/, want de persoonsvorm in de zin is ‘staat’?

2 likes

Het moet in beide zinnen met een t worden geschreven.

34 likes

Eerste is ook een t

4 likes

oh maar hoezo is het een persoonsvorm in de eerste zin? want als je een vraagzin maakt dan is ‘staat’ toch vooraan?

1 like

Je hebt een hoofdzin en een bijzin, in die eerste zin. Dan heb je ook twee persoonsvormen.

2 likes

Als je het woord ‘betekent’ zou vervangen door fietsen, dan hoor je duidelijk dat het ‘fietst’ moet zijn en niet ‘gefietst’. Dan weet je dus dat het tegenwoordige tijd is, dus ‘betekent’. Misschien helpt het om dit te doen.

Als je de zin hebt ‘wat heeft dit betekend?’ en dan het vervangt door fietsen, wordt het ‘wat heeft dit gefietst’.

3 likes

ohhhh die is handig! dankjewel

En misschien helpt het ook nog dat het hulpwerkwoord (de persoonsvorm) bij het voltooid deelwoord altijd een vervoeging is van hebben, zijn of worden. (Het heeft betekend, wij zijn gegaan, het wordt uitgevoerd.)

2 likes

Ik zou iets van 200 a 250 vragen voor alledrie denk ik, maar als de andere partij minder bied zou ik dwt ook overwegen. Weg is weg en het kost dan weinig tijd om het zo te verkopen. Daar zou ik wel verlies voor over hebben.

1 like

@Marquez @Paddington @Amarens oke goed dat ik het gecheckt heb. Ik zat aan een hoger bedrag te denken, maar dan ga ik even wat lager zitten want ik wil er gewoonweg van af. En via marktplaats of whatever is een ellende dus ik wil gewoon met de volgende huurder tot een akkoord komen

3 likes

Is er ergens een AI topic? (heb gezocht maar of het antwoord is nee of ik ben blind en beide vind ik aannemelijk) en zo nee: is daar behoefte aan? Lijkt me leuk om een plek te hebben waar we bijv. dingen die je maakt met een AI kunt delen of slimme truukjes enzo.

2 likes

nee is er nog niet volgens mij, maar lijkt mij heel leuk!

1 like

Dat lijkt me ook heel leuk!

@moderators wat vinden jullie? Een nieuwe of daar?

1 like