Durf te vragen #6

Nou weet ik het niet meer :sweat_smile:

3 likes

Ja ik heb uiteindelijk alleen mijn wollen(?) cardigan eruit gelaten en mijn nieuwe tourshirtje voor de zekerheid. Alles is er goed uitgekomen idd.

Iedereen bedankt voor de reacties. :heart: Ik voelde me zo dom maar ja als je zo’n ding nooit gebruikt is het soms wat lastig inschatten. Maar ook zo fijn dat je hier dit soort dingen gewoon kan vragen.

4 likes

De Sony is ook prima. Die kan automatisch de arm bewegen en de C6 is alles handmatig.
Wat je wilt!

1 like

@Madam-Mikmak oh dan ben ik verkeerd geïnformeerd! Ik wist inderdaad van die fancy koffers waar de plaat half uithangt, maar ik dacht dat het vooral ging om het merk maar blijkbaar niet.

@ZusjevanJoost ik snap wel dat je het overzicht kwijt bent. Probeer te googlen naar reviews van beide platenspelers en technische specificaties en leg dat naast elkaar om daar je keuze op te baseren.

1 like

Haha oh wat erg :sweat_smile: het is nogal een niche blijkbaar! Ik wil me er ook helemaal niet zo in verdiepen, wil gewoon af en toe wat leuke plaatjes draaien :smile:

2 likes

Oh mijn God haha het zal wel joh het is allebei vast meer dan prima

1 like

Oh joh als je het niet te technisch wilt maken is het prima. Ik heb ook niet het beste van het beste en waarschijnlijk als er een echte diehard kenner langs komt zal die ook zeggen dat het beter en luxer kan maar voor mij is het goed zo. Het enige wat echt zonde is als een platenspeler je platen sloopt (zoals de crosley koffers), en zolang dat niet gebeurd is het prima toch! Ik zie dat ze ook allebei een ingebouwde voorversterker hebben en dat vond ik zelf wel erg prettig. Handige is dat de sony volautomatisch is, maar ook dat is een extraatje en geen must. Daarentegen kan je bij de crosley de naalddruk instellen en bij de sony weer niet. Verder komen de technische specificaties volgens coolblue wel overeen, dus het is aan jou hoe intensief je daarmee aan de slag wilt gaan en wat je belangrijk vindt.

@Totoro ik bewaar die van mij recht overeind :sweat_smile:. Ik heb mij laten vertellen dat een plaat “stroperig” is en op het moment dat je je platen plat legt de onderste geplet word(en). Ik snap er soms ook niks meer van hahaha

Hahaha ja dat zou ook nog wel eens kunnen :joy:. Ik vond rechtop zetten gewoon praktischer

3 likes

Ik heb ook altijd geleerd dat ze juist niet plat mogen haha, ik heb ze allemaal netjes rechtop. Vind ik ook wel het meest logisch klinken eigenlijk! En ook veel makkelijker dan liggend als je een plaat uit je kast wil pakken trouwens.

5 likes

Als je ze niet rechtop mag bewaren, dan gaat er ook wel gigantisch iets mis bij alle platenzaken

10 likes

Deze heb ik m’n dochter gegeven. Ze had een Crasley (we hebben de naam veranderd omdat de eerste plaat die ze draaide al een kras op kwam) besteld maar uit haar telefoon kwam zelfs beter geluid.
Ze is erg blij met dit spelertje.

1 like

Ik heb een nieuwe tas en die draag ik crossbody maar dat gaat altijd zo schuren in mijn nek/hals. Hoe doen jullie dat? Ik heb echt het idee dat ik iets essentieels mis :flushed:

2 likes

Ik draag altijd een crossbody en heb dit eigenlijk niet. Het bandje leunt ook eigenlijk op mijn schouder en niet op mijn nek/hals. Kan je hem langer maken misschien?

4 likes

Dan moet ‘ie langer!

1 like

Hij hangt al op mijn bovenbeen, nog langer wordt er niet mooier op

2 likes

Oh, nee, dan snap ik het niet. Ik ken het alleen als het tasje te kort is bij mij. Sorry voor deze dooie kip!

Hier zie je het wel een beetje. En geeft niks!!!

1 like

Het is ook wel een bredere band! Ik geloof ook dat ik mijn tasje nog iets langer heb. Maar dat is ook wel persoonlijk. Het is misschien ook wel wennen, ik kan bijv mijn tasje alleen aan 1 kant hebben, de andere zit onwennig.

1 like

Wat stop je er allemaal in? Ik merk naarmate ik hem voller stop en zwaarder maak dat mijn tasje meer naar voren gaat hangen en daarom soms gaat snijden

Niks want er past niks in :crazy_face: mn sleutel, oortjes, portemonneetje, haarelastiek…

Ja @TanteBetje het bandje wat erbij zit was weer veel te kort voor mij, en dit is even een makkelijke band van de markt. Ik ben nog even zoekende

2 likes