Durf te vragen #6

Haha ja. Die arrogante wederkerigheid. Wij betalen zoveel dus jullie moeten ook minimaal zoveel betalen. bonnetje bewaren voor als ze gaan scheiden dag schat

9 likes

Iemand die verstand heeft van welke bloemen bij een bloemist te koop zijn? Ik wil in mei/juni op zoek naar lupine bloemen, maar vraag me af of die überhaupt wel eens zo verkocht worden ergens.

Ik denk dat je meer kans maakt bij een tuincentrum dan bij een bloemist

3 likes

In een stuk tekst voorafgaand aan een tabel staat ‘temperatuur (in 0.1 graden Celsius)’.

Betekent dit dan dat als in de tabel bij temperatuur 67 wordt aangegeven, dit 6,7 graden is?
En 3 wordt dan 0,3 graden, 12 wordt 1,2 graden enz enz??

1 like

Ik denk dat ze bedoelen dat het op 1 cijfer na de komma nauwkeurig is?

Dat is gewoon om ruimte te besparen in de tabel zodat je niet in elke cel hoeft te zetten: 67.2 graden Celsius.
Ze geven van te voren te eenheid en het aantal decimalen aan.

Nee mijn vraag is dus of het klopt dat de getallen bij temperatuur in 10den graden celsius zijn opgeschreven. Dat als er dus staat 67, dit betekent dat dit 67 10den graden zijn.
Dus als je dan tegen iemand zou willen zeggen hoe warm het die dag was je die 67 eerst nog moet delen door 10 = het was toen 6,7 graden.

Ik ga dus voor het eerst in mn volwassen leven naar een bruiloft. Ze vragen om geld maar doe je dit in een kaart en zo ja zijn er bruiloft kaarten??

Ja! Mooie kaart kopen en mooie gekleurde envelop (wit is saai en dan val je lekker op).

Bruna’s en Primera’s hebben ze sowieso, maar online vele mooiere te vinden.

3 likes

Aah super! Dan ga ik maar eens even lanfs de priem.

1 like

Ik had een klein kadootje gemaakt om het bij te stoppen, maar moet je wel zin in hebben om dat te doen.

2 likes

Ik werk veel met meteorologische data en voor temperatuur is dit inderdaad heel gebruikelijk. Dus dan moet je eerst nog even door 10 delen.

2 likes

Dankjewel! Dan zit ik dus goed. Zit wat te oefenen met een meteorologische dataset en vroeg me dus af hoe ik die tekst moest vertalen naar de getallen. Windsnelheden staan dan ook in 10den m/s.

2 likes

ik heb al een tijdje een belangrijk vraagstuk

is het aantal BN’ers/bekende duitsers/bekende whatever relatief aan het aantal inwoners van een land of hebben landen ongeacht grootte vergelijkbare aantallen? en wat zou ongeveer dat verzadigingspunt zijn?

15 likes

Wat vind je allemaal onder bekende lander vallen?
Er zijn natuurlijk ook meerdere bekende mensen in verschillende beroepen. Niet iedereen kent alle artiesten of acteurs enzo.
Er zijn wel mensen die iedereen wel kent van naam in iedergeval.

3 likes

Ik weet hier veel vanaf door m’n werk en (onbeschermd) zonnen is echt heel erg ongezond. Niet alleen kans op melanoom maar ook andere vormen van huidkanker. Sowieso zou ik ook echt niet onbeschermd gaan zonnen in de ‘normale’ zon.

11 likes

Ik dacht dat je zei dat je je er beter door voelt, dus dan zou lichttherapie beter voor je zijn. Maar lees nu dat je gewoon bruin wilt worden.

Ja, dan is de zonnebank idd wel slecht voor je huid net als in de zon liggen bakken . Maar je bent niet bang voor huidkanker dus wat wil je voor tips anders dan zonnebankcreme? Neem aan dat je dat wel weet als verpleegkundige ook?

11 likes

Beter wel zijn. Kanker is niet fijn.

11 likes

10 minuten met je hoofd in de zon of 10 minuten met je hele naakte lijf onder de zonnebank is wel anders qua intensiteit. Ik ben een hypocriet want ik ga wel eens onder de zonnebank.

Maar misschien is infrarood iets voor je? Word je alleen niet bruin van, maarja. Zoek maar een goeie selftan!

5 likes

Juist een spf zorgt er voor dat je bruine kleur langer blijft hè. Het duurt idd wat langer om bruin te worden, maar het gaat veel geleidelijker, is daarom iets minder schadelijk voor je huid en de bruine kleur trekt veel dieper in de huid dus je hebt en langer plezier van.

En als je dan ook nog zoiets als bijv Lancaster pakt met een tan activator complex en een tan maximizer after sun smeert, hou je je kleur nog langer.

1 like