Durf te vragen #6

Ik woon jn een hele grote flat en mijn badkamer ruikt echt elke week wel eens naar verotte bloemkool. Wat kan ik daar tegen doen? Is er een soort van spul wat ik door de afvoer kan gooien? Het putje van mij is namelijk wel schoon.

2 likes

Holland & Barret?

Heb ik ook. Volgens mij komt het hier omdat alles met elkaar verbonden is. Ik ruik ook wel eens iemands doucheproduct of kooklucht. Maar in de badkamer meestal riool helaas.

2 likes

Ah balen :sob:

Strips van een oud katoenen shirt werken ook net zo goed! Kun je ook wassen eventueel en hergebruiken

1 like

Weet iemand toevallig hoe deze soort knoop heet?

2 likes

Ik denk dat het de 12e knoop in deze video is, vanaf 31:45, maar zij noemt het gewoon een ‘square knot variation’ dus ik weet niet zeker hoeveel je daaraan hebt

4 likes

Oh maar hier zit ook een tutorial bij dus hiermee ben ik al ontzettend geholpen, thanks!:star_struck:

2 likes

Ooh, dit ziet er interessant uit, ben erg benieuwd of iemand het idd kent!

1 like

Dit vind ik ook zoooo lekker, met goede olijfolie, zout en peper en een beetje citroensap en Parmezaanse kaas :drooling_face:

8 likes

Ik wil even dit recept delen, nog niet zelf gemaakt. Maar dus wel de versie in het restaurant gegeten. Zo simpel, maar echt intense smaken. Wijntje erbij en frisse salade :ok_hand: (en mij uitnodigen)

https://favorflav.com/nl/recipes/spaghetti-tonijnhart/

3 likes

Die naam (harder is de soortnaam) is in Nederland ook niet zo bekend omdat we deze vis niet echt eten, alleen de eitjes dus die worden bewerkt tot bottarga!

2 likes

Oh ja @kali ik heb ook nog nooit bottarga gegeten (wil wel heel graag) maar ik heb een megachill Sardinisch kookboek (Bitterzoete Honing heet het) waar meerdere dingen met bottarga instaan die heel lekker klinken dus als je wil kan ik die recepten ook wel naar je sturen!

2 likes

Het doet me qua omschrijving denken aan katsuobushi, dat is ook mega lekker!

2 likes

Ik hoorde vandaag een nummer op de radio en kan maar niet vinden welke het is!

Ik luisterde eerst radio 10 en toen 3fm, dus ik denk dat het op 3 fm was rond de middag(maar dit is flexibel). Het is een nieuw nummer van een vrouw met een hele mooie zachte stem. Ze doet me denken aan Robyn. Niet heel vlot nummer, maar ook geen ballad. Ik heb zelf al gekeken op 3 fm maar kan het echt niet vinden. Meer weet ik ook niet te zeggen, behalve dat ik het vaker op 3 fm heb gehoord.

Iemand een idee?

2 likes
1 like

Ja ik heb dus al gekeken op de setlist van 3fm, maar niks van wat vrouwelijk klinkt is het. Misschien nog wat meer aanklikken.

Nee sorry!!! Staat er ook niet in! Ik heb nu meer van haar geluisterd en haar stem lijkt er wel op, maar volgens mij is het niet dezelfde! Het liedje was ook met minder beat en drums maar meer smooth hahah

1 like

Sorry niet echt relevant maar ik wil kwijt dat je in zweden en finland als snack op bv een station een los hardgekookt ei met een klein tubetje kalles kunt kopen, zoals je hier een kaasbroodje kunt kopen.
Ik heb het zelf nog nooit gegeten (want vega en het lijkt me ook niet lekker), maar dit leek me zo onhandig eten

3 likes

Gevonden! The indien - be yours

6 likes