Durf te vragen #6

Wonderspons?

5 likes

Zijn ze wit? Dan verdunde waterstofperoxide, kun je gewoon bij de Kruidvat halen. Als dat niet werkt eventueel schrobben met een mix van bakpoeder en onverdunde peroxide maar in mijn ervaring tast dat wel het materiaal aan.

1 like

Ik vind dit wel zo’n bijzondere wereld. Mijn partner en ik gaan een huis kopen, notaris uitgezocht enzo. Kregen we van de week een brief binnen wat we allemaal voor die check moeten inleveren. Ik vind het echt ongelooflijk! Mensen die iets te verbergen hebben, gaan dat toch sowieso niet via een notaris doen? Ik vind het haast een inbreuk op mijn privacy, heel naar.

Hmm die heb ik ooo nog wel liggen geloof ik, maar dat lijkt me niet helemaal lekker op die badspons.
En geloof dat ze niet spíerwit zijn, maar net een tikje ernaast haha. Ik ga jullie tips proberen, ben benieuwd!

1 like

Jaa begrijpelijk hoor! Zijn regels die uiteindelijk door de EU zijn opgelegd, en door Nederland zijn vastgelegd in de Wwft. De notaris is een van de vele partijen die verplicht zijn om de herkomst van gelden te onderzoeken. Wij vinden het ook vervelend om te doen hoor, voelt voor ons ook als inbreuk op de privacy, maar als we het niet doen kan de notaris strafrechtelijk vervolgd worden :smiling_face_with_tear:

1 like

Maar ook onder de Wwft geldt dat je risicogebaseerd onderzoek moet doen, daarmee geef je ook invulling aan het proportionaliteitsbeginsel uit de Avg. Sommige notarissen maken daadwerkelijk inbreuk op de privacy door meer documentatie op te vragen dan nodig.

2 likes

Jaa true, een bepaalde organisatie binnen t notariaat vraagt je echt een formulier van meerdere pagina’s in te vullen en vervolgens moet je ook 100 documenten meesturen. Moet zeggen dat het ook wel lastig is hoor, waar ligt de grens? Het zijn allemaal richtlijnen, nergens staat zwart op wit wat je in situatie X nodig hebt en wat in situatie Y, dus denk dat er daardoor al snel misschien te veel wordt opgevraagd want dan toch liever te veel dan te weinig.

2 likes

Nouja de dingen die opgevraagd worden, daarvan ontgaat me ook de logica eerlijk gezegd. Ik ga toch de notaris nog eens vragen.

1 like

Je kan dit proberen. Als je ze toch al niet meer draagbaar zijn is dit het proberen waard.

1 like

Doe dit aub niet met de schoenen aan je voeten. Je kan hele nare diepe wonden/letsels krijgen van de straal van een hogedrukspuit.

5 likes

Ik zal ze idd ook uit doen. Sorry

Oh my!!! Na nog meer mails, waarbij ik in mijn laatste mail begon over mijn vertrouwen in de webwinkel omdat ook het telefoonnummer niet bestaat en ik anders graag mijn geld terug wil heb ik zojuist een …

Verzendbevestiging ontvangen!
Ik ben zo benieuwd wat ik ga ontvangen :laughing:

24 likes

4 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Huizen/woningmarkttopic #3

Mijn bff heeft een nieuwe laptop nodig en ik wil die van mij graag aan haar geven/verkopen en dan een chromebook kopen. Zouden jullie daar geld voor vragen? Ik dacht zelf aan miss 200 euro ofzo. Ik ben best gul maar een hele laptop weggeven… twijfel twijfel

1 like

Hoeveel zou je er aan een onbekende voor vragen?

1 like

Niet dan zou ik hem houden.

1 like

Wat heb je er zelf voor betaald?

1 like

900 euro een paar jaar geleden

Wat ík zou doen is op MP kijken wat de gemiddelde prijs is en daarvan 50% nemen ofzo.

7 likes

Zoiets bedoelde ik ook.