Durf te vragen #6

Het is verboden maar het gebeurt wel.

Edit: Boven de 10K storten of opnemen moet ook gemeld worden volgens de WWFT. Maar dat gebeurt ook niet altijd.
Kan wel zijn dat het systeem een hit krijgt en je dan aan de tand gevoeld wordt.

2 likes

Ik werk in 't notariaat en wij mogen vanuit de beroepsorganisatie geen bedragen van 2.500 of hoger aannemen. En als iemand 10.000 of meer contant wil betalen (mogen we dat uiteraard ook niet aannemen) moeten we dat idd melden bij de FIU. Zelfs al als diegene informeert of het mogelijk is.

4 likes

Voorgenomen transactie :grimacing: ik hou liever een beetje vaag wat ik doe maar dit komt echt vaker voor dan je denkt haha.

5 likes

Jaa hier ook, ze hebben sowieso een stuk minder, niet alleen bij de gekoelde dingen… Ze hadden eerst ook een wand met snoepbakken, die is ook weg.

2 likes

Ik heb - gelukkig - nog nooit zulke transacties hoeven te melden haha :yum: Denk dat mensen met contant geld toch niet zo snel naar de notaris gaan hahaha. Ik heb alleen veel overige/subjectieve transacties gemeld.

1 like

Hoe verberg je je profiel??

Die van jou is al niet openbaar

1 like

Oh thnx, snap niet zo goed hoe dat werkt :sweat_smile:

1 like

Shampoo van Zarqa helpt hier denk ik voor. Die vind ik in ieder geval heel zacht en toch reinigend. Bij mijn vriend heeft die shampoo een droge, kriebelende hoofdhuid rustig gekregen.

2 likes

Bedankt! Dit is waar ik momenteel inderdaad last van heb. Ik ga het onderzoeken

3 likes

Heeft iemand ´´Het grote Rijksmuseum voorleesboek´´?

1 like

Wat zou dit voor een materiaal zijn? Ik heb de broek bij de kringloop gekocht. Het is een beetje zo’n ‘altobroek’, beetje flodderig. Geen kaartje in. De broek heeft geen zijnaden. Ik zou er nog wel eentje willen maar waar zoek ik dan het beste naar? Het lijkt me te zacht en dun voor linnen.

3 likes

Mousseline?

Zou kunnen, ik dacht er ook al even aan. Het is wel wat anders dan ‘nieuwe’, volgens mij zijn dat vaak een soort blokjes. Maar ik ga toch even kijken icm termen als vintage ofzo :slight_smile: thanks!

1 like

Ik denk dat @Feather gelijk heeft, wordt ook wel crinklékatoen genoemd. Zijn niet per se blokjes

5 likes

Oehh crinkle levert goede dingen op! Dankjewel!

1 like

Ik heb een Winterboek maar dat is denk ik niet dezelfde hè?

1 like

Nee, is iets anders. Ik heb het boek inmiddels besteld en ik heb het woensdag nodig voor een les op school en het komt dinsdag binnen, hopelijk kan ik de les nog aanpassen mocht dat nodig zijn. Heb het inkijkexemplaar gebruikt hahah. Dan de lessen erop nieuwe schilderijen uit dat boek, dus dat komt wel goed.

1 like

Mijn witte sneakers (incl badstofrand bovenaan) zijn zwart doordat mijn broek heeft afgegeven in een stortbui. Heb ze al in een emmer met vloeibare soda gegooid en geschrobd met een borsteltje maar dat lijkt weinig te doen. Iemand nog tips?

4 likes

Misschien met dit?