Onderschat en smaakvol
Onderschat? Pulpo staat voor mijn gevoel tegenwoordig juist in alle hippe zaken op de kaart.
Wat betreft intelligentie.
Sorry voor de verwarring!
Mobiel.nl moet dit fixen. Heel kut en waarschijnlijk wordt je van het kastje naar de muur gestuurd maar zij horen dit te fixen! Waarschijnlijk is je order vastgelopen.
Als je bedoelt wat ik denk dat je bedoelt wel
Denk dat dit wel een gangbare term vind maar wel spreektaal? Dialect is misschien een betere term.
Bij ons is plat praten dialect praten. Geen idee of je dat bedoelt?
Is dialect niet meer streekgebonden en kan plat nog lokaler zijn? Een plaatselijk dialect
Ik ken het wel, maar eigenlijk alleen uit de regio waar ze ook echt “plat praten” haha. Daarbuiten idd meer dialect oid.
Yess, maar we praten hier dan ook plat
A’j plat kunt praotn, mo’j ’t neet laoten
Klopt! Vaak heeft hun order control afdeling wel een ingang bij de provider zelf.
In mijn optiek wordt met plat praten alleen bedoeld dat je een boers of volks accent hebt (weet ff niet hoe ik dit goed kan omschrijven), dus sowieso is Twents is plat maar bijvoorbeeld Amsterdams uit de Jordaan is plat, Amsterdams met een Gooise kak ‘R’ is niet plat, maar beide zijn wel dialect (?)
Haha ik kan het ook alleen lezen als plat proaten. Moet denken aan die bordjes die mensen bij hun voordeur hebben hangen met hier maj plat proaten
Goois is toch geen dialect. Ze hebben toch geen eigen woorden enz alleen andere uitspraak?
Haha ja geen idee wat precies de definitie van dialect is maar je hoort het wel direct als iemand daar vandaan komt. Zelfde voor echt Rotterdams, weet niet of zij echt specifieke woorden hebben maar dat hoor je ook vrij snel
Dat is een accent, zou ik zeggen. Aan een Limburger met een zachte G die Nederlands spreekt zonder dialect hoor je ook dat die uit het zuiden komt, maar die spreekt toch geen dialect.
Dat het dichter tegen Standaardnederlands aanligt dan Limburgs of Twents bijvoorbeeld betekent niet dat het geen dialect is. Zowel Rotterdams als Amsterdams zijn gewoon dialecten. Als je een echte ekte Rotterdammer of Amsterdammer hoort praten zijn die ook niet per se heel makkelijk te volgen als je het niet gewend bent