Kind van een collega zou morgen op schoolreisje gaan, gaat alleen niet door omdat het boerenprotest hier in de gemeente is🤦♀️
Oh neee wat zonde voor die kids!
Ach we kijken wel wat we gaan doen dan
Precies nu is dé periode van schoolreisjes
Ik ga binnenkort 2 nachtjes in een tentje slapen, en heb sinds een tijdje ook geen logeerkamer meer dus had bedacht om zo’n luchtbed met ingebouwde pomp te kopen, zodat ik comfortabel in m’n tentje kan slapen en 'm daarna kan gebruiken als ik een keer logees heb. Maar nu twijfel ik of je zo’n luchtbed de hele nacht met de stekker in het stopcontact moet houden of dat de lucht er gewoon in blijft als je de stekker eruit haalt? En als iemand een tip heeft voor zo’n ding, graag
Hoop trouwens dat dit hier goed staat (zo nee sorry!) had gezocht of er een kampeer topic ofzoiets was maar kon het niet vinden.
Ha, nee hoor, na het oppompen kan de stekker er weer uit! En lucht eruit gaat ook via dat pompje, erg handig. Ik heb toen zo’n logeerding van de jysk gehad, die was prima!
Dus om 'm leeg te laten moet je ook weer de stekker in het stopcontact doen?
Ik ga eens kijken op de site van Jysk, thanks!
Leeglaten kan ook zonder elektra maar wil je ‘m ooit weer opgevouwen krijgen om op te bergen dan moet je ‘m wel machinaal leeglaten, maar dat kan weer thuis. Zou voor je gaat het ding wel oppompen en checken thuis hoe stevig die blijft door ‘m een tijdje te laten staan.
Weet iemand of er voor morgen ook protesten gepland staan? Moet morgen naar de andere kant van het land maar ga zeker niet als er protesteb zijn
Er geldt een uitzondering voor journalistiek op de AVG waardoor de AVG maar gedeeltelijk van toepassing is. Er zijn richtsnoeren om te bepalen of er sprake is van journalistiek. Als jij nu de straat oploopt, een gesprek opneemt en op youtube zet dan is dat hoogstwaarschijnlijk geen journalistiek. Doet de NOS hetzelfde dan is het een ander verhaal. Ligt iets genuanceerder natuurlijk dan random een gesprek opnemen en als nieuws publiceren, maar je snapt het idee denk ik.
Als je zonder onevenredige inspanning alsnog kan herleiden wie het is, dan is er sprake van pseudonimisering en is de AVG wel van toepassing. Het verhaal kan bv nog herkenbaar zijn door bepaalde details en daardoor herleidbaar naar een persoon, of de stemvervorming en naam blurren is makkelijk terug te draaien door toehoorders. Ik zou dit per casus bekijken en niet in algemene zin zeggen dat er zo altijd sprake is van anonimisering (en dus de AVG niet van toepassing is).
De AVG is in principe altijd van toepassing als het gaat om een individueel herkenbare persoon, ook als deze optreedt namens een organisatie. Ik weet niet de exacte grondslag maar ik neem aan dat een woordvoerder ook ergens in de journalistieke exceptie sfeer zit (logisch want praat met de pers). Een gesprek met een arts mag je als individu niet zomaar publiceren bv. Belangrijk bij de journalistieke exceptie is ook dat hoor- en wederhoor plaats kunnen vinden en er is een rectificatierecht. Stiekem opnemen en uitzenden schiet je dus niet zoveel mee op.
Zo’n casus is eigenlijk niet in algemene zin te beoordelen want wat er precies geldt is afhankelijk van een aantal dingen, zou ik zeggen.
Weet iemand hoeveel weken de middelbare scholen door corona gesloten waren tussen september 2020 en nu? Ik kan via google gewoon geen overzicht oid vinden…
Ik durf het niet 100% zeker te zeggen, maar volgens mij heb ik dat schooljaar gewoon het hele schooljaar op school gewerkt. Misschien wel lesgegeven aan halve klassen en de examenklassen in een groot lokaal vanwege de afstand, maar mijn school is dat schooljaar niet helemaal gesloten geweest.
Mijn school is toen een week eerder met kerstvakantie gegaan en daarna hebben we nog een paar weken (exacte aantal weet ik helaas niet meer, ik ben het even voor je aan het uitzoeken) thuis gezeten. Examenleerlingen mochten in de tijd na de kerstvakantie wel naar school.
Toch sneller gevonden dan ik dacht. Mijn middelbare school (regio Gelderland) heeft van december 2020 tm februari 2021 5 weken dicht gezeten. Daarna mochten leerlingen in halve klassen/halve dagen enzovoort weer naar school. Examenleerlingen hebben maar 1 week in december thuis gezeten en mochten na de kerstvakantie weer naar school.
Ik ben op zoek naar een rugtas waar best veel in past maar waar je de spullen ook makkelijk uit kunt halen. In mijn rains rugzak verzuipt alles en kan ik dingen niet makkelijk pakken. Ook vind ik de banden niet fijn (te breed en zakken af)
Wat zijn jullie favorieten?
Er moet inpassen:
Koptelefoon
Agenda
Flesje drinken
Wat te eten
Telefoon
Sleutels
Het liefst met een voorvak waarin telefoon, sigaretten en sleutels passen
Edit: Eastpak komt in de buurt maar die wil ik echt nooit meer dragen nu schooltijd is afgelopen haha
Ik ben heel erg tevreden met mijn Pinqponq tas.
Misschien een luiertas? Barst vd vakjes
Misschien de ikea drömsäck? Kun je als rugtas en schoudertas dragen
Heb je een TK Maxx in de buurt? Die winkel heeft altijd een heleboel verschillende merken (afgeprijsde) tassen. Ook van onbekende buitenlandse merken. Ik vind het altijd wel handig om daar even te kijken als ik iets specifieks zoek.
Ik heb hem een week of 3 geleden gekocht bij IKEA Eindhoven, lagen er nog best veel toen.