Durf te vragen #6

Ik ben (heel hipster) wel blij met mn Fjallraven Kanken. Dan heb ik ook nog een versie met een apart laptop vak, maar ze hebben sowieso allemaal wel een groot voorvak en aan de zijkant 2 van die steekvakken (voor zonnenbril en/of paraplu gebruik ik die meestal).

Wat ik chill vind is dat de rits zegmaar een beetje aan de voorkant zit en dat je dus als je hem neerlegt hem goed kan openritsen en dan de hele inhoud goed kan zien. Lekker onduidelijk dit haha, maar ik bedoel dus dit:

11 likes

Sluit me hier bij aan. Ben altijd verbaasd hoeveel er in dat ding past! Is inmiddels ook niet echt hipster meer volgens mij.

3 likes

Ik wil specifiek een champagne of soort gelijk drank uit 2022. Kan ik hiervoor naar de slijterij of moet ik naar andere plekken?

1 like

@Hippe_kikker dakine inderdaad! Ik heb al jarenlang deze DAKINE Rugzak - Womens Garden 20L Cortez | bol.com

Er past echt superveel in, heeft een voorvak met daarin ook weer meerdere vakjes en hij blijft mooi. Alleen de rits is een beetje kapot gegaan maar gaat alsnog gewoon open en dicht. Ik neem mee: laptop, notitieblok, zo’n grote ontbijtpot, bakje met lunch, waterflesje, herbruikbare beker, etc etc. Specifiek deze is niet meer leverbaar zie ik maar kan Dakine iig aanraden.

3 likes

Het maken/gisten/rijpen van champagne duurt wel even, ik denk niet dat je champagnes uit 2022 al kan vinden?

1 like

Oh jammer, leek me een leuk geboortecadeau

1 like

De champagnedruiven worden pas in september geoogst, dus die zijn er nog lang niet. En champagne kun je maximaal 15 jaar bewaren (en dat is al vrij optimistisch), dus als je wil dat het kind het legaal mag drinken zou ik eerder gaan voor een sterke drank, er zijn wel selecte wijnen die je lang kan bewaren als je je goed laat adviseren, maar het risico dat je over 18 jaar azijn zit te drinken is vrij groot.

3 likes

Oh dan ga ik het zeker niet kopen.
De ouders zijn champagne fans dus waarschijnlijk dronken ze het wel eerder.

1 like

Veel champagnes hebben ook geen jaartal omdat de kwaliteit elk jaar hetzelfde moet zijn, dat bereiken ze door champagne van verschillende jaren te mengen. Misschien kun je naar een goede slijterij en daar vragen om advies over drank/wijn die je lang kunt bewaren.

Gaat het over pinkpop? Als je me een berichtje met je email stuurt kan ik de pagina in pdf naar je mailen!

1 like

Vind het wel een heel leuk idee! Ben zelf een wijngekkie dus heb ook zoiets voor m’n neefje gedaan maar dan met gewoon een goede rode wijn die lang houdbaar is. Desnoods drinkt hij hem nooit op maar dan heeft ā€˜ie wel de fles uit z’n eigen geboortejaar van z’n tante :smiling_face_with_three_hearts: Dus wellicht voor inderdaad een andere drank kijken? (Al is uit 2022 bijna voor alle drank wel lastig nu nog, denk ik)

1 like

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Modetopic #2

Douchen jullie wel of niet met onweer?

nee, niet meer sinds mijn zusje (verpleegkundige) twee jaar geleden een jongen van 12 op de afdeling had die geƫlektrocuteerd was terwijl hij tijdens een onweersbui onder de douche stond. het was dan wel op een camping dus het gebouw was waarschijnlijk niet geaard, maar dan nog. ik wacht wel tot het voorbijgetrokken is

2 likes

Ik niet. Misschien ongegronde angst maar mijn vader heeft het er echt in gestampt vroeger en ik geloof nog altijd dat je beter even kan wachten haha

1 like

Nee, in elke geval niet dichtbij. Als onweer inslaat kan het zijn weg uit de woning zoeken via leidingen (weinig weerstand), als de aarding in je badkamer niet goed is heb je een probleem (anders is de kans miniem) sta je net lekker te douchen. Maar het is vooral: mocht er door de inslag brand uitbreken of een boom op je huis vallen, lijkt me dat naakt in een afgesloten ruimte vooral wat kwetsbaar

1 like

Oh wist helemaal niet dat dit kon joh. Heb nooit bewust niet onder de douche gestaan tijdens onweer

4 likes

Het gaat erom dat het onweer in je douchebak kan komen die mogelijk niet geaard is.

3 likes

Wij hebben de levoit via Amazon. Daar kan je verschillende filters in doen.

1 like

Halen mensen ook alle stopcontacten eruit bij onweer? Dat deed iemand ooit.

Ik ben nooit bewust niet gaan douchen als er onweer was. Op een camping of hostel ofzo zou ik het laten, maar thuis denk ik niet.

2 likes