Durf te vragen #6

Ja dat weet ik, daarom stel ik de vraag ook nu. Ben nu namelijk bezig met wat van die taakjes regelen en dit was er een van. Heb ook gemaild naar de universiteit met wanneer ik precies word uitgeschreven. Zodra ik dat weet, weet ik wanneer ik het moet opzeggen

2 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Huishoudtopic #2

Een kleding stomer is toch gewoon een kledingstomer? Bedoel stoom is stoom toch?

Goedkoop ding van de action gekocht maar het doet precies niks…

Kwaliteit van de stomer maakt wel degelijk verschil.

2 likes

Ik ben toen ik een jaar of 4 was verhuisd naar Nederland (het thuisland van een van mijn ouders). Maar dan ben je nog zo jong dat je je makkelijk aanpast. Ik sprak de taal ook doordat ik tweetalig werd opgevoed. En we zijn in eerste instantie bij familie ingetrokken, dus dat vond ik ook leuk omdat ik opeens een oma en een opa had.
Ik heb er geen vervelende herinneringen aan in ieder geval maar dat zal veel te maken hebben met de leeftijd.

ik las dit gesprek met interesse en toen ineens bedacht ik me dat dit gewoon ook voor mij geldt haha, maar dan gaat het wel om België → Nederland, dus qua taal en cultuur is het dan natuurlijk amper een verschil. maar als ik toch een duit in het zakje mag doen, wat bij ons erg heeft meegespeeld is dat waar we naartoe verhuisden, we helemaal niemand kenden. mijn moeder moest eigenlijk helemaal opnieuw beginnen in die plaats, zonder familie of vrienden, en dat is nooit echt gelukt, waardoor ik daar ook nooit echt heb kunnen aarden. in jullie situatie is het volgens mij andersom, jullie hebben een heel systeem hier in NL (denk ik, neem ik aan), wat het voor jullie kind misschien ook wel makkelijker maakt om te kunnen aarden tzt.

1 like

Nee eigenlijk niet, een goedkope van de action is niet te vergelijken met die van Philips of een ander duurder merk

1 like

Wij krijgen straks iemand thuis die mogelijk bij ons gaat schoonmaken. Voorgaande keren hadden we iemand via via gevonden (betrouwbaar dus) maar nu zelf. Waar moeten we aan denken? Kan ik bijvoorbeeld referenties opvragen bij haar? Iemand andere tips?

Wij hadden ook iemand via FB gevonden, en toevallig gisteren een punt er achter gezet omdat het fout liep op deze punten:

• Ongeveer om de week kon ze niet komen omdat ze geen oppas had voor haar kind
  • De keren dat ze kwam, kwam ze of rustig een uur te vroeg of een uur te laat
  • Ze maakte schoon met de franse slag (bijvoorbeeld nooit de plinten afstoffen, als de spiegel deed dan bleven er allerlei vegen op achter, ze streek zo een 73837 vouwen in de kleding. Of we hebben bijvoorbeeld van die ronde tafeltjes met zwarte poten en die stofte ze nooit af waardoor die eerder grijs dan zwart waren door stof) terwijl ze vooraf echt het tegenovergestelde beweerde qua kwaliteit
  • Ze deed ook vooral waar ze zelf zin in had: zoals random de ramen zemen zonder dat wij er om vroegen (want wij hebben zo een Karcher waar we prima de ramen zelf mee doen) waardoor ze een uur lang bleef en we dat moesten betalen, terwijl het vol strepen en vlekken achter bleef

Dus ik zou echt letten op hoe/wat ze beweert en in het vervolg ook referenties opvragen.

2 likes

Ja ik zou ook wel kijken of je referenties op kan vragen. Ik wilde dat ook doen bij onze schoonmaakster, maar mijn vriend vond het niet nodig. Nu ben ik niet echt tevreden over hoe ze het doet. Ook een beetje met de Franse slag. Zo hing er bijvoorbeeld nog stof aan het plafond, en toen zei ze dat ze al achter de nachtkastjes had schoongemaakt dus dat ze niet alles kan doen :roll_eyes:. Zou ook gewoon afspraken maken over hoe je wilt dat iemand schoonmaakt, met welke doekjes, waar allemaal aan gedacht moet worden, etc. Een keer samen door het huis heen lopen.

1 like

Was er nou een hack voor ticketswap? Ik krijg die meldingen steeds te laat. Dacht dat ik er laatst iets over las hier maar kan niks vinden met de zoekfunctie.

3 likes

Telefoon van lock halen zodat je 'm niet eerst hoeft te ontgrendelen als je een melding krijgt! Verder gewoon een serie kijken met je telefoon in je hand en je duim gereed :stuck_out_tongue:

5 likes

@Strelitza Dank! Ze begon zelf idd al over andere klanten en referenties dus dat gaan we zeker doen.

We hebben idd hiervoor ook iemand gehad die elke keer op een ander moment wilde komen, zo irritant. Dan zeiden wij: je kan maandag of dinsdag komen en dan stuurde zij: ik kom vrijdag.:sweat_smile: Wel een luxeprobleem als ik het zo lees.

Na onze vakantie begint ze, de eerste keer als mijn vriend ook nog thuis is, hopelijk gaat het goed!

1 like

Het is gelukt!! Thanks

6 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Instagram

5 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Reizen / Vakantie #2

Zijn dit soort stoelen echt goed en comfortabel of is het inmiddels al achterhaald?

kniestoel-deluxe-500-c2101b1b85e4b0c2435d7fb0576bb79b-productdetail-default

4 likes

Zit je op dat onderste vlak en leunen je armen dan op dat bovenste vlak ofzo? Met welke armen werk je dan nog op een computer oid? Ik snap hier echt niets van geloof ik

4 likes

Haha nee je zit op het hoge gedeelte en op het lage gedeelte je knieen.

Ff een foto voor je opgezocht

afbeelding

5 likes

Is dit echt hahaha?
Ik zal het wel verkeerd inschatten maar het ziet eruit alsof je constant bijna van je stoel zou vallen.
Maar ja het zal allicht beter zijn dan hoe ik op mijn stoel zit:

66 likes