Durf te vragen #6

2 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: (Moes)tuintopic

Zou ik in een mannenmodel dan ook een (halve) maat groter nemen? Ik denk dat ze ĂŒberhaupt geen 38 hebben als mannenmaat?

Edit: ter verduidelijking, ik heb normaal maat 38 en de AFs in 38 voor vrouwen is te krap.

Hey (serieuze) gekke vraag. Als je een van je ouders verliest, wanneer is het een beetje “normaal” om te gaan werken? Meteen/de week na het afscheid of na een X aantal weken? En als je meteen weer bent gaan werken, had je daar spijt van?

Ik ben jonger dan 30 en de desbetreffende ouder jonger dan 60, is niet onverwacht gebeurd maar wel snel. Ik ben benieuwd wat een beetje “normaal” is. Ik heb door het regelen van afscheid nog geen tijd gehad om met mijn baas te bellen hierover, deze heeft het ook niet aan mij gevraagd wanneer ik weer kom werken. Vandaar ik benieuwd ben naar de ervaringen.

3 likes

Ah sterkte met je verlies!

Misschien vind je hier ervaringen:
https://www.forumfeminarum.nl/t/rouw-en-gemis-topic/9250

2 likes

Ik kan nog niet in dat gedeelte van het forum, vandaar ik de vraag hier stel. Thanks anyhow!

3 likes

Gecondoleerd en sterkte!
Ik denk dat dit heel erg afhangt van hoe het bedrijf is, je manager, hoe er wordt gekeken naar “werk privĂ© balans”. Bij ons waar ik nu werk is er veel begrip. Probeert men het moderne werken toe te passen dus ook in dit soort situaties. En zou je evt later een en ander kunnen inhalen. Een collega was 2 weken afwezig, een ander kwam na 1,5 week weer. Een ander (maar zij had half jaar daarvoor ook andere ouder verloren) kwam toen 5-6 weken niet. Zelfs toen een ouder van een collega (terminaal) ziek is, was het geen probleem dat die collega steeds last minute niet kwam, achter liep met van alles, af en toe verlof opnam. Sommigen willen juist snel weer aan de slag als soort van afleiding.

En natuurlijk zou je pas hoeven werken als jij je weer okay voelt! Maar denk goed om het hier met je leidinggevende over te hebben idd

2 likes

Gecondoleerd en heel veel sterkte. Ik ben ook jonger dan 30 en mijn ouder is een paar maanden geleden plots overleden. Er is geen goed of fout, ik ben na 2 weken weer begonnen met fulltime werken. Merk wel dat alles toen een waas was en de klap nu langzaamaan begint te komen lijkt wel. Weet nog steeds niet of ik er goed aan heb gedaan meteen te starten, enerzijds wel want anders zou ik echt verpieteren thuis, anderzijds leefde ik echt in een roes en het is echt niet oké voor mijn gezondheid geweest, niemand trapt op de rem behalve jijzelf. Nu nog het gevoel dat ik te veel doe en niet goed kan rouwen en verwerken
 blijf bij je gevoel.

1 like

Heel veel sterkte. Een nabije collega met wie ik veel samenwerk zit nu toevallig ook in deze situatie, en vanuit mijn perspectief kan ik alleen maar zeggen dat ik hoop hij zo lang als nodig is de tijd neemt, ik reken er gewoon op dat hij er onbepaalde tijd niet is. Zo veel belangrijker om zoiets goed te verwerken dan weer snel aan het werk gaan. Ik vind het superonwerkelijk maar zou me zo kunnen voorstellen dat ik in deze situatie een paar maanden niet/minder zou werken.

1 like

zijn energiedaluren overal en altijd hetzelfde? 23:00-07:00, tenzij je in limburg en nb woont. en weekenden en feestdagen. of verschilt het per leverancier

2 likes

2 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Ondergoed-topic

Weet iemand van welk merk/winkel deze schoenen zijn? Ik heb ze tweedehands gekocht en het label is eruit geknipt



2 likes

Ik kan geen lenzen topic vinden dus ik vraag het maar ff hier. Wie gebruikt er ook lenzenvloeistof van iWear (Pearle) en heeft het wel voor elkaar gekregen om de dop van de lenzenvloeistof af te “schroeven”? Ik heb nog twee van die mini flesjes staan van vakanties waar een beetje in zit en ik wou ze eigenlijk gewoon opnieuw vullen voor m’n volgende vakantie maar krijg die dop er met geen mogelijkheid afgedraaid?

Of moet ik dit eigenlijk in het gierige acties topic posten? :crazy_face:

Elise store verkoopt zulk type schoenen, daar kan je eens kijken

3 likes

Ok edit, laat maar. Mijn vriend zegt net dat hij zo’n box voor op de auto heeft besteld
dus geen ruimtegebrek meer

2 likes

Die dop kan er idd ook niet af :sob:. Mij is het ook niet gelukt want ik had het zelfde idee, maar er is geen mogelijkheid om het eraf te schroeven.

1 like

Nee dat is ivm hygiëne idd
 dan kunnen er bacteriën in gaan groeien en dat wil je niet!

2 likes

@Barbamama ja eigenlijk ook wel logisch
 Maar was voor vakantie wel ff handig geweest haha. Dan toch maar ff twee flesjes erbij kopen.

2 likes

Weet iemand welk dier dit is? Ik dacht zelf een dolfijnachtige. Foto even in de spoiler want het is een aangespoeld en voor 90% verteerd dier. Tag alle biologen van het forum! Arabische zee, India.

Samenvatting

5 likes

Kan je ‘kamertje’ op slot in een nachttrein of zijn het gewoon schuifdeuren zonder slot? Gewoon in zo’n basic zitcoupe bijvoorbeeld. Zou dan echt niet fijn slapen denk ik

1 like

@Loxodonta

4 likes