Durf te vragen #6

Ik wil graag een boekenclub starten in mijn nieuwe woonplaats waar ik nog weinig mensen ken. Hoe vind ik daar mensen voor?
Ik heb geen fb en via Bumble heb ik geprobeerd maar daar krijg ik weinig contact met mensen.

2 likes

Briefje ophangen bij de lokale supermarkt?

2 likes

Briefje in de bieb?

2 likes

Nextdoor of een oproepje in de wijkkrant?

1 like

In het Algemene boekentopic zoeken mensen nog weleens een leesclub, je zou daar ook een oproepje kunnen plaatsen.

1 like

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Reizen / Vakantie #2

Ik zag op Instagram een story voorbij komen van iemand die op een Koningsdag festival was waar iedereen roze aanhad i.p.v. oranje. Welk festival is dit en waarom draagt iedereen roze?

1 like

Ik denk dat je Smèrrig bedoelt in Den Bosch, volgens hun insta was de dresscode roze omdat dat staat voor saamhorigheid, openheid, respect acceptatie en eensgezindheid!

4 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Beugels

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Caronatopic #14

Is durf te vragen opgedoekt of? Nou ik kan niet zo een ander topic vinden voor deze vraag en ik wil juistttt nietn familieleden of vrienden ermee lastig vallen.

Mijn vraag: is het nog te jong of juist wel een goede leeftijd als je 4 en een paar maanden ja, jaar bent om met smeltkraaltjes patroontjes te maken, en die kan ik dan ff strijken enzo. Hoe simpel het ook klinkt ik vond dat als kind altijd super leuk. Ik wil alleen niet alleen iedereen vragen of ze er “groot genoeg” voor is. En gebeurd dat nog wel? Ze vindt knutselen, kleien, schilderen nu al heel leuk. Zou dat graag met haar doen. Of is dat iets te jong?

Het gebeurt nog wel, ik vind als juf gezien 4 jaar erg jong maar dit is natuurlijk 1 op 1 dus ik denk dat het dan wel kan. Wel opletten dat die kralen niet in dr neus gaan. Als het een cadeautje is zou ik het niet doen want dan leg je die verantwoordelijkheid bij de ouders en das nogal een klus.

2 likes

Oh nee als cadeautje is het sowieso niet. Ik zag dat er 4+ op sommige pakketten stond. Ik vind haar heel vaardig in de motoriek maar iets in mij zegt dat het veel te jong is. Nee, ik wacht wel een jaartje of 2 dan.

3 likes

Bonuskinderen van een vriendin van mij doen dat wel met 3 en 5 jaar oud. En dat zijn geen perfect luisterende engelen. Ook zo’n waterkralen die je nat moet maken (ook klein) heb ik samen met ze mee geknutseld.

2 likes

Wat is dit? Verschijnt ineens op mijn beeldscherm nadat ik gewoon m’n eigen business zat te minden in de tram?

Wat is een AirTag? En waarom staat het aan? Ben ik gehackt of wil iemand me beroven? Ik heb nu uit paniek mijn locatie uitgezet en ben rustig op m’n werk; maar wtf

Het is een tracker van Apple die op alles kan worden bevestigd

Hier staat er van alles over

Je kunt als het goed is ook checken welke route te AirTag met je heeft afgelegd, misschien geeft dat wat opheldering? Ik heb geen idee of je ook een melding krijgt als je per ongeluk de hele tijd naast iemand bent met zo’n ding, of dat er echt iets op jouw spullen moet zijn bevestigd

2 likes

Ik denk dat dat laatste niet kan. Mijn man heeft er een in onze auto gelegd en iedere keer als ik alleen rijd krijg ik weer een melding dat “er een AirTag met me meereist” maar als mijn man er zelf ook bij is krijg ik die melding niet.

Maar misschien lag ie in de tram onder een stoel oid? @the.rebel.club

2 likes

Gaan Nike AF1 beter zitten met het uitlopen? Ik heb vrij brede voeten en in mijn eigen maat zitten ze nogal krap, heb het gevoel alsof m’n voet een beetje afgekneld wordt. Mijn vriend denkt dat het wel wat losser zal gaan zitten maar ik twijfel of ik niet beter gewoon voor een halve maat meer ga?

1 like

Ik vind ze een beetje klein… ik heb ze ook altijd in mijn eigen maat gekocht, maar ga volgende keer voor een halve maat groter. Bij mij zit dit probleem overigens wel meer in de lengte dan in de breedte.

2 likes

Ik zou eerder voor een halve maat groter gaan of een mannenmodel.

5 likes