Durf te vragen #6

Omdat ik wel vaker van die impulsieve vragen van jou zie

Kijk, als je het wil doen moet je het zelf weten, maar ik vroeg me gewoon af of dit weer een hersenspinsel van je is

12 likes

Sawrry it happens op een forum

2 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Modetopic #3

Heeft iemand nog een life hack tegen overmatig gapen? Ik heb veel gesprekken met mensen maar na een paar minuten begin ik te gapen en het houdt niet op. Ik zet al een raampje open en ben gewoon uitgerust dus daar ligt het niet aan. Ik heb dit mijn hele leven al maar weet niet hoe ik het moet stoppen :sob:. Ziet er echt uit alsof ik ongeïnteresseerd ben in mijn gesprekspartner.

1 like

Straight Pride wil je niet mee geassocieerd worden + de vlag is lelijk

Plus rechtsonderin heb je de ally vlag voor hetero’s

3 likes

Is vooral iets voor conservatievelingen

5 likes

Er is geen hetero vlag omdat hetero de norm is en de pride is bedoelt (na de Stonewall rellen) als soort start van de emancipatie van deze community en later ook als viering van de diversiteit en protest waar je kan zijn wie je bent. Mensen durven steeds voor hun geaardheid te zijn en laten dat zien door een eigen vlag. Maar de ‘progress’ vlag is voor dit moment het meest inclusieve (dacht ik?)
Dit geeft denk ik wel een eerste indruk van de geschiedenis van de vlag.

15 likes

Het is een symbool dat voortkomt uit de emancipatiebeweging van een onderdrukte minderheid, dat zijn hetero’s niet bepaald dus is een straight pride nogal misplaatst. Elke dag is in feite al straight pride in onze samenleving.

Net zoiets als met black lives matter waar we het niet moeten hebben over de witte normatieve tegenhanger. Het zijn geen twee gelijke zijden van dezelfde munt in onze wereld

17 likes

Je vraagt in de post letterlijk ernaar? Daar reageer ik op. Maar of het nou letterlijk een pride is of niet, die vlag staat er wel symbool voor dus komt volgens mij op hetzelfde neer

1 like

Ik denk dat het wel iets breder is dan alleen pride en sommige mensen het wel gebruiken als een uiting van ‘dit ben ik’ of representatie, maar ook dat komt voort uit het idee dat dat eerder en elders niet geaccepteerd was om daar voor uit te komen. En ook dat gaat voor hetero’s niet op natuurlijk. Ik denk dat het doorgaans over het algemeen wel een connotatie in zich draagt van steun betuigen, trots zijn op en empoweren van een groep voor wie dat niet vanzelfsprekend is.

2 likes

Heb je dit enkel bij meer professionele gesprekken of ook bv met je beste vriendin? Want als het het eerste is, zou het misschien een soort ongemakkelijkheid/stress kunnen zijn die je op die manier kwijt wil raken? Zoals mensen die dan bv beginnen te giechelen?
Wel vervelend voor je!

1 like

Heb je misschien last van hyperventilatie? Dat kan ook voor gapen zorgen dacht ik. Het kan ook zijn dat je heel moe bent of juist heel ontspannen. Is het altijd in een zelfde soort situatie?

Bij mij komt dat door binnen stil zitten. Probeer nu altijd meetings in een sta-kamer te doen, lopend, in een koffiebar, buiten etc. Dat is veel minder slaapverwekkend

3 likes

Ik denk dat dit het wel eens zou kunnen zijn! Het is inderdaad vaak in eenzelfde situatie @Marquez @NeverLeNkemise. Niet verbonden aan spanning/stress/vermoeidheid en ook niet bij dezelfde gesprekspartners :joy: (gelukkig haha). Maar het gemeenschappelijke is wel dat het vaak in een afgesloten ruimte is op een dag waarop ik veel stilzit en/of stilgezeten heb. Ik ga eens proberen of het helpt om te bewegen/staan. Dan moet ik nog wel een trucje vinden voor lange bijeenkomsten waarbij stilzitten de enige mogelijkheid is. Drinken helpt niet kwam ik vandaag achter. Wel om het een beetje te verbloemen :joy:.

2 likes

Ik heb best wel een zweet hoofd met warm weer. Mijn haar is nu droog van het douchen maar mijn haar boven is nu nog nat.

Heeft iemand tips? Vergelijkbaar met deodorant voor je dijen.

Droogshampoo?

1 like

Dat is de geschatte wachttijd. Als je de actuele wilt weten, kijk je het beste op Twitter, @BootTexel. Daar wordt gemeld als er een wachttijd is, en afgemeld als iedereen met de boot mee is.
Als je lang moet wachten, dan moet je in Den Helder rekenen op “voor de kaartautomaat/controle” en erna. Ervoor wordt er redelijk continu kleine stukjes gereden. Dus dan blijf je het beste in de auto. Maar ben je daar doorheen, dan kun je prima uit de auto. (Daarvoor ook, maar je moet wel je auto in de gaten houden.
Koop van te voren een e-ticket en geef je kenteken door. De 4 rechter banen zijn de banen met kentekencontrole, en gaan daarom het snelst. Ik ga zelf altijd het liefst in de allerrechtste rij staan, dan kun je er het makkelijkst uit.

Aan de Texelse kant heb je geen kaartcontrole. Dus als het daar lang duurt, wordt je via fietspaden op een wachtterrein gereden. Daar sta je dan wel even stil en kun je de auto uit.

Veel plezier op vakantie, je krijgt prachtig weer! (als in de rest van het land de mussen van het dak vallen, is het op Texel heerlijk!)

8 likes

Ik denk toch Fever Tree

1 like

En deze ook:
Thomas Henry
image

1 like

luscombe hot ginger beer komt in de buurt maar mijn zoektocht duurt ook nog

3 likes