Durf te vragen #6

Als je het zeker wil weten zou je de AGB code kunnen checken via Vektis - business intelligence centrum voor de zorg. Als ik je verhaal zo lees verwacht ik niet dat ze nog geregistreerd staat. mocht dat wel zo zijn, zou ik een klacht indienen via
https://www.kwaliteitsregisterparamedici.nl/klp/default.aspx . Zo handelen zonder overeenkomst mag absoluut niet.

Heb echt een bloedhekel aan foute geldverdieners in de zorgsector :sweat_smile:

6 likes

Dankjewel!
Op haar KvKnummer is ze niet te vinden.
En een AGB code heb ik niet, want heb nog nooit ook maar iets van een factuur of betalingsbewijs gehad.
Vind het allemaal inderdaad ineens heel shady worden, voornamelijk omdat ik nu voor het eerst haar site heb bekeken en daarop zie dat ze zich ook presenteert als diëtist voor kindjes.

3 likes

Als je haar achternaam weet, zou je daar nog op kunnen zoeken in het register. Heel vervelend dat je dit zo moet meemaken. Hopelijk vind je ergens anders de hulp die je kan gebruiken :heart:

Ik erger me dus aan dat iedereen zich te pas en onpas (voedings)coach, gewichtsconsulent, diëtist etc. noemt zonder de juiste de kwalificatie. Het kan zo schadelijk zijn. Laatst weer een oud studiegenootje hierdoor zien afglijden tot een eetstoornis :pensive:

5 likes

Coach is helaas geen beschermde titel dus iedereen mag zich zo noemen :thumbsup:

Dankjewel :heart:

Ze is nergens vindbaar in dat register onder geen enkele naam helaas.

Heb haar gezegd dat zodra ik een factuur van haar heb ontvangen deze indien bij de zorgverzekering. En mochten zij uitkeren dan maak ik het over, anders niet.

6 likes

Bel de winkel, weet je het zeker.

1 like

Maar diëtist volgens mij wel. Dus als deze persoon geen diëtist is maar dat wel zegt tegen potentiële klanten, zit ze ze gewoon te scammen. Dan zou ik wel een melding maken hoor.

3 likes

ja maar vaak zijn zulke mensen wel slim genoeg om zichzelf net geen diëtist te noemen maar het toch zo te laten lijken
daar buiten beschouwing gelaten vind ik de aanpak die @Chippie beschrijft als een groepsgebeuren nogal vaag en nutteloos? Ik zou juist gaan voor een persoonlijke aanpak omdat iedereen toch andere wensen en noden heeft?

2 likes

Nee het is geen groepsgebeuren haha, ik heb me aangemeld omdat ze aangaf weekmenus op maat te maken. Eenmaal aan de slag kwam ik erachter dat het 1 weekmenu is en dat stuurt ze naar haar hele klantenbestand.
Toen ik aangaf allergieën te hebben zei ze ja dan moet je zelf even puzzelen, want de rest van de mensen wat ik onder behandeling heb die hebben dat probleem niet.
Dus ook al weeg je 190 of 90 kg je moet 125 gr aardappelen eten

1 like

oh sorry dat had ik verkeerd begrepen maar dat vind ik zelfs nog erger eigenlijk
nu lijkt het vooral alsof ze lekker hard casht met weinig werk omdat ze waarschijnlijk ook nog gewoon wat maaltijdplannen in rotatie heeft

ik zou haar gewoon blokkeren eerlijk gezegd :’)

2 likes

Is haar fout, niet jouwe!

3 likes

Wauw door dit soort reacties zou ik er juist wel werk van maken en het melden. Echt zo shady allemaal.

19 likes

Sowieso raar, je betaalt en daarna krijg je een factuur? Nee, je krijgt een factuur en dan weet je hoeveel je moet betalen en naar welke bankrekening het moet.

29 likes

Ja dat roept ook zoveel vragen op. Snap nu pas waarom ze zo pushte op contant geld

2 likes

Als jullie er niks over hebben afgesproken mag zij helemaal geen opzegtermijn hanteren. De vergelijking met een sportschool gaat mank want daar ga je een abonnement aan waar bepaalde voorwaarden bij horen en waarvoor je tekent. Nu is het meer een eenmalige dienst.

Ook echt de omgekeerde wereld om pas een factuur te sturen na betaling?

Dat het traject door blijft lopen tot je betaalt slaat ook helemaal nergens op. Je hebt al duidelijk aangegeven te willen stoppen.

Niks betalen. Ik denk dat deze vrouw heus wel beseft dat ze geen poot heeft om op te staan maar dat ze het gewoon probeert.

15 likes

Ja, en soort van op de emotie spelen met ‘jammer dat het zo loopt’ en doen alsof het heel normaal is ‘de regels gelden ook voor jou’. Ziek wel hoor hoe ze dit probeert te hosselen.

5 likes

Nog als aanvulling: er bestaat ook nog zoiets als het herroepingsrecht.

Daar zal ze je ook wel niet op gewezen hebben.

Zij moet eerst maar eens bewijzen dat jullie een overeenkomst hebben en dat kan ze waarschijnlijk niet.

6 likes

Dankjewel.
Heb haar een bericht gestuurd en hoop snel van dat mens af te zijn.

9 likes

Je kunt altijd nog aangeven dat je juridisch advies zult inwinnen over deze gang van zaken. Dat werkt vaak ook wel aardig.

8 likes

Nja als ze zo duidelijk denkt te weten dat er een contract is, kan ze ook even een kopie meesturen toch? Echt een gekke gang van zaken en I call bull shit

13 likes