Durf te vragen #6

Ik was gisteren in een middelgrote stad en daar hadden bijna alle winkels nog sale!

2 likes

Weet iemand of je ID kaart geldig op het vliegveld is als deze scheuren heeft maar wƩl alles nog leesbaar is?

Ligt eraan waar die scheuren zitten denk ik

1 like

Meh, ID kaart van vriend heeft scheuren en kunnen pas de 16e (!) afspraak maken, duurt 5 dagen en we gaan de 21e… moet hij morgen maar gaan bellen voor spoed :money_with_wings:

Alles is leesbaar, maar die kenmerken durven we niet te gokken.

1 like

Ik had laatst een zelfde soort situatie (paspoort kwijt en moest op vakantie) en toen heb ik dus oprecht per ongeluk een afspraak gemaakt voor 2 weken later dan de dag dat ik in het gemeentehuis stond (dacht gewoon dat ik de eerste vrijdag meteen terecht kon, maar de wachttijd bleek ook 2 weken ofzo voor een afspraak).

Dus veel verwarring bij het gemeentehuis, omdat ik dacht dat ik een afspraak had en die bleek pas te zijn als we al op vakantie zouden zijn, maar toen schoot de ā€˜host’ daar me te hulp en regelde dat ik toch ter plekke terecht kon en het paspoort dus wel op tijd was… ik weet niet of ik geluk heb gehad (was beetje ontredderd en met een kind dus wie weet), maar het is het proberen waard? Scheelt wel veel geld…

4 likes

Ja de wachttijd voor een afspraak is een week. Hij gaat straks bellen!

1 like

Denk ook dat de medewerkers bij burgerzaken wel kunnen inschatten of zijn ID-kaart nog geldig is. Wie weet kan hij even binnenlopen en de vraag voorleggen en vervolgens (indien nodig) een afspraak maken voor zsm vervangen. Dan proppen ze hem vast wel even ergens tussendoor deze week.

5 likes

heeft iemand een best.secret account en wil mij een code geven? ik heb zeer specifieke werkkleding nodig en op social media zie ik dat zij precies hebben wat ik nodig heb, maar ik kom er zonder invite natuurlijk niet in.

edit: ben inmiddels voorzien!

Ik heb een grote zak amandelmeel met de tht maart 2021. Het zit echt dicht nog. Kan ik het nog gebruiken of is dat een no go? Geen idee hoe dat met meel zit enzo

Ik zou het openmaken en even kijken en ruiken of het nog oke lijkt. Met een tht (ipv een tgt) zou ik het wel aandurven met zoiets

4 likes

Dit inderdaad, amandelmeel kan wel ranzig worden is mijn ervaring maar dat de verpakking nog dicht is scheelt een hoop!

3 likes

Queer vrouwen van dit forum, hallo. Waar ontmoeten jullie andere queer vrouwen buiten apps zoals tinder? Ik ben namelijk op zoek naar iets serieus maar vind tinder en andere apps te oppervlakkig en wil vooral alleen met 1 persoon tegelijkertijd daten.

Dankjewel voor de tips! Probleem is dat ik vrij weinig queer vrouwen ken :frowning: En die dat ik ken zijn meer geinteresseerd in feesten en zoenen met randoms en al hun queer vriendinnetjes ook. Denk je dat vrouwen gewoon zomaar aanspreken op die soort evenementen acceptabel is? Ik overweeg om volgende maand naar een soort LGBTQ meetup te gaan ofzoiets ook al is dit iets dat ik nooit gedaan zou hebben.

1 like

Weet iemand hoe ik mijn vlucht kan terugzoeken? Een week geleden heb ik gevlogen met veel vertraging en ik wil proberen of ik kosten kan claimen. Ik wil graag een bijlage toevoegen waarbij te zien is hoe laat het vliegtuig daadwerkelijk geland is. Via de site van Schiphol kan ik de vluchten maar terugzien tot gister. Kan ik ergens anders verder terugkijken?

2 likes

Op je boarding pass staat de vlucht ook vermeld toch?

1 like

op websites als aviclaim of euclaim kan je vaak je vluchtnummer invullen met datum en dan zie je de vertraging.

5 likes

Maar @Zelie niet de hele aanvraag via euclaim ofzo doen verder, dat kost veel geld in de vorm van commissie.

1 like

Volgens mij kun je via flightradar24 .com ook terugkijken

3 likes

Je hebt gelijk dat zulke organisaties veel commissie vragen, maar ik heb ook wel eens via EUclaim mijn geld teruggevraagd en het was toch wel erg handig dat zij alles voor ons deden. Het hele proces heeft ongeveer een jaar geduurd, daar had ik graag die 20/25% commissie voor over. Maar als je zelf juridische kennis hebt en/of het niet erg vindt om er zo lang mee bezig te zijn, houd je wel meer geld over als je het zelf doet.

Ook @Zelie

4 likes

Same, ook via euclaim gedaan. Prima om wat te betalen zodat je het helemaal uit handen kunt geven.

5 likes