Denk ook dat de medewerkers bij burgerzaken wel kunnen inschatten of zijn ID-kaart nog geldig is. Wie weet kan hij even binnenlopen en de vraag voorleggen en vervolgens (indien nodig) een afspraak maken voor zsm vervangen. Dan proppen ze hem vast wel even ergens tussendoor deze week.
heeft iemand een best.secret account en wil mij een code geven? ik heb zeer specifieke werkkleding nodig en op social media zie ik dat zij precies hebben wat ik nodig heb, maar ik kom er zonder invite natuurlijk niet in.
edit: ben inmiddels voorzien!
Ik heb een grote zak amandelmeel met de tht maart 2021. Het zit echt dicht nog. Kan ik het nog gebruiken of is dat een no go? Geen idee hoe dat met meel zit enzo
Ik zou het openmaken en even kijken en ruiken of het nog oke lijkt. Met een tht (ipv een tgt) zou ik het wel aandurven met zoiets
Dit inderdaad, amandelmeel kan wel ranzig worden is mijn ervaring maar dat de verpakking nog dicht is scheelt een hoop!
Queer vrouwen van dit forum, hallo. Waar ontmoeten jullie andere queer vrouwen buiten apps zoals tinder? Ik ben namelijk op zoek naar iets serieus maar vind tinder en andere apps te oppervlakkig en wil vooral alleen met 1 persoon tegelijkertijd daten.
Dankjewel voor de tips! Probleem is dat ik vrij weinig queer vrouwen ken En die dat ik ken zijn meer geinteresseerd in feesten en zoenen met randoms en al hun queer vriendinnetjes ook. Denk je dat vrouwen gewoon zomaar aanspreken op die soort evenementen acceptabel is? Ik overweeg om volgende maand naar een soort LGBTQ meetup te gaan ofzoiets ook al is dit iets dat ik nooit gedaan zou hebben.
Weet iemand hoe ik mijn vlucht kan terugzoeken? Een week geleden heb ik gevlogen met veel vertraging en ik wil proberen of ik kosten kan claimen. Ik wil graag een bijlage toevoegen waarbij te zien is hoe laat het vliegtuig daadwerkelijk geland is. Via de site van Schiphol kan ik de vluchten maar terugzien tot gister. Kan ik ergens anders verder terugkijken?
Op je boarding pass staat de vlucht ook vermeld toch?
op websites als aviclaim of euclaim kan je vaak je vluchtnummer invullen met datum en dan zie je de vertraging.
Maar @Zelie niet de hele aanvraag via euclaim ofzo doen verder, dat kost veel geld in de vorm van commissie.
Volgens mij kun je via flightradar24 .com ook terugkijken
Je hebt gelijk dat zulke organisaties veel commissie vragen, maar ik heb ook wel eens via EUclaim mijn geld teruggevraagd en het was toch wel erg handig dat zij alles voor ons deden. Het hele proces heeft ongeveer een jaar geduurd, daar had ik graag die 20/25% commissie voor over. Maar als je zelf juridische kennis hebt en/of het niet erg vindt om er zo lang mee bezig te zijn, houd je wel meer geld over als je het zelf doet.
Ook @Zelie
Same, ook via euclaim gedaan. Prima om wat te betalen zodat je het helemaal uit handen kunt geven.
Het is echt super easy om het zelf te doen. Als je er recht op hebt gewoon zelf een mail sturen naar de vliegtuigmaatschappij en dan krijg je vanzelf antwoord dat je dat geld krijgt. Zo zonde om het uit handen te geven want het is echt niet veel werk (wat mensen wel denken)
Ik heb op de klantenservice van Transavia gewerkt en moest dit soort dingen dus regelen
Behalve dat niet alle maatschappijen zo meewerkend zijn⦠Ik heb in november 2019 vertraging opgelopen door een staking bij Lufthansa. Eerst geprobeerd om bij Lufthansa zelf schadevergoeding te claimen maar zij weigerden, was zogezegd overmacht. Dan zoān bureau ingeschakeld die dit voor de rechtbank hebben gebracht, heb uiteindelijk in maart dit jaar pas mijn geld gekregen (300 van de 600 euro, beter dan niets).
Staking is inderdaad overmacht. Dan heb je vaak alleen recht op bijvoorbeeld eten en drinken wat je op de luchthaven hebt gekocht in de tijd dat je moest wachten. Of een hotelovernachting als je vlucht een dag uitgesteld is. Wanneer de luchtvaartmaatschappij het heeft kunnen voorkomen dan heb je eigenlijk recht op die vergoeding. Maar als het wat gecompliceerder is, dĆ n zou ik inderdaad ook zoān instantie inschakelen maar raad mensen altijd aan om het eerst zelf te doen.
Zou het idd altijd eerst zelf proberen, KLM heeft er bv op de site gewoon een standaard formulier voor wat je kan invullen en dan weet je ook zeker dat alle juiste documenten die ze nodig hebben erbij zitten. Het ligt ook wel aan de maatschappij denk ik, bij KLM ging het makkelijker dan bij Ryanair terwijl het KLMverha veel complexer was en ik toen nee had verwacht, omdat het echt biet de schuld van KLM was.
Als het je zelf niet lukt kun je altijd nog zoān partij inschakelen.
flightradar.
Als je de registratie//vluchtnummer hebt zou je het terug kunnen zoeken, via registratie is het het makkelijkste.
Ik probeer een nieuw energie- en stadswarmte contract af te sluiten maar ik kom er niet helemaal uit. Het is een nieuw gebouw van enkele jaren oud, goed geisoleerd met zonnepanelen. Ik woon alleen op 55m2. Volgens Vattenfall zou ik dan op een geschat verbruik komen van 14GJ stadswarmte en 400 normaalstroom + 400 dalstroom. Klopt dat ongeveer denken jullie? (of kan ik deze schatting ook aflezen uit de slimme meter?)
Vervolgens wil Vattenfall weten wat ik verwacht terug te zullen leveren via de zonnepanelen. Is dat het getal dat in mijn slimme meter bij hoog tarief - teruglevering staat? Dat is namelijk 6265kWh, en klinkt wel heel hoog? Ik heb echt nul verstand hiervan en kom er echt niet uit