Durf te vragen #6

Totally Spies volgens mij!

4 likes

Ahhhhhh ja!!! Je bent een held

1 like

Ik zou even vragen waar je deze afspraken terug kunt vinden!

Staat er ook niet op de site iets van algemene voorwaarden? Strikt genomen moet je die trouwens ter hand stellen voor akkoord en is alleen op je website zetten en er verder nergens naar verwijzen dus niet voldoende, maar dat is een volgende.

Wel beetje vreemd vanuit de dietist dat je dit soort dingen niet helder communiceert.

2 likes

Misschien heb je nog iets aan onderstaande informatie:
Bij de NZa vind je een Overzicht prestaties die diƫtist kan declareren..
In principe declareert een diƫtist dus gewoon een zitting a.k.a. zorg die geleverd is. Binnen de diƫtetiek is dit meestal per 15 minuten.
En bij vektis kan je een overzicht van declaratie codes bekijken (prestatiecodelijst 012 paramedische zorg): Link naar vektis. deze code moet je in principe ook kunnen terug vinden in de declaraties die je hebt gekregen.

Misschien heeft de diƫtist gewoon iets onduidelijk naar je gecommuniceerd. Maar mocht je echt denken dat het niet in de haak is: klop aan bij de NZa, je kan een melding doen van zorgfraude Hieronder valt ook het declareren van niet geleverde zorg.

1 like

Dit klinkt allemaal megashady. Dat zij zegt dat je moet betalen maakt het nog niet waar he. Zou echt niet betalen hoor

21 likes

Ja ik ben idd ook niet van plan om te betalen, ik neem geen dienst meer af dus waarom zou ik blijven betalen.

18 likes

Ik wil nu heel graag weten wat de vraag is :laughing:

1 like

Als je het zeker wil weten zou je de AGB code kunnen checken via Vektis - business intelligence centrum voor de zorg. Als ik je verhaal zo lees verwacht ik niet dat ze nog geregistreerd staat. mocht dat wel zo zijn, zou ik een klacht indienen via
https://www.kwaliteitsregisterparamedici.nl/klp/default.aspx . Zo handelen zonder overeenkomst mag absoluut niet.

Heb echt een bloedhekel aan foute geldverdieners in de zorgsector :sweat_smile:

6 likes

Dankjewel!
Op haar KvKnummer is ze niet te vinden.
En een AGB code heb ik niet, want heb nog nooit ook maar iets van een factuur of betalingsbewijs gehad.
Vind het allemaal inderdaad ineens heel shady worden, voornamelijk omdat ik nu voor het eerst haar site heb bekeken en daarop zie dat ze zich ook presenteert als diƫtist voor kindjes.

3 likes

Als je haar achternaam weet, zou je daar nog op kunnen zoeken in het register. Heel vervelend dat je dit zo moet meemaken. Hopelijk vind je ergens anders de hulp die je kan gebruiken :heart:

–
Ik erger me dus aan dat iedereen zich te pas en onpas (voedings)coach, gewichtsconsulent, diƫtist etc. noemt zonder de juiste de kwalificatie. Het kan zo schadelijk zijn. Laatst weer een oud studiegenootje hierdoor zien afglijden tot een eetstoornis :pensive:

5 likes

Coach is helaas geen beschermde titel dus iedereen mag zich zo noemen :thumbsup:

Dankjewel :heart:

Ze is nergens vindbaar in dat register onder geen enkele naam helaas.

Heb haar gezegd dat zodra ik een factuur van haar heb ontvangen deze indien bij de zorgverzekering. En mochten zij uitkeren dan maak ik het over, anders niet.

6 likes

Bel de winkel, weet je het zeker.

1 like

Maar diƫtist volgens mij wel. Dus als deze persoon geen diƫtist is maar dat wel zegt tegen potentiƫle klanten, zit ze ze gewoon te scammen. Dan zou ik wel een melding maken hoor.

3 likes

ja maar vaak zijn zulke mensen wel slim genoeg om zichzelf net geen diƫtist te noemen maar het toch zo te laten lijken
daar buiten beschouwing gelaten vind ik de aanpak die @Chippie beschrijft als een groepsgebeuren nogal vaag en nutteloos? Ik zou juist gaan voor een persoonlijke aanpak omdat iedereen toch andere wensen en noden heeft?

2 likes

Nee het is geen groepsgebeuren haha, ik heb me aangemeld omdat ze aangaf weekmenus op maat te maken. Eenmaal aan de slag kwam ik erachter dat het 1 weekmenu is en dat stuurt ze naar haar hele klantenbestand.
Toen ik aangaf allergieƫn te hebben zei ze ja dan moet je zelf even puzzelen, want de rest van de mensen wat ik onder behandeling heb die hebben dat probleem niet.
Dus ook al weeg je 190 of 90 kg je moet 125 gr aardappelen eten

1 like

oh sorry dat had ik verkeerd begrepen maar dat vind ik zelfs nog erger eigenlijk
nu lijkt het vooral alsof ze lekker hard casht met weinig werk omdat ze waarschijnlijk ook nog gewoon wat maaltijdplannen in rotatie heeft

ik zou haar gewoon blokkeren eerlijk gezegd :’)

2 likes

Is haar fout, niet jouwe!

3 likes

Wauw door dit soort reacties zou ik er juist wel werk van maken en het melden. Echt zo shady allemaal.

19 likes