Durf te vragen #6

Sowieso raar, je betaalt en daarna krijg je een factuur? Nee, je krijgt een factuur en dan weet je hoeveel je moet betalen en naar welke bankrekening het moet.

29 likes

Ja dat roept ook zoveel vragen op. Snap nu pas waarom ze zo pushte op contant geld

2 likes

Als jullie er niks over hebben afgesproken mag zij helemaal geen opzegtermijn hanteren. De vergelijking met een sportschool gaat mank want daar ga je een abonnement aan waar bepaalde voorwaarden bij horen en waarvoor je tekent. Nu is het meer een eenmalige dienst.

Ook echt de omgekeerde wereld om pas een factuur te sturen na betaling?

Dat het traject door blijft lopen tot je betaalt slaat ook helemaal nergens op. Je hebt al duidelijk aangegeven te willen stoppen.

Niks betalen. Ik denk dat deze vrouw heus wel beseft dat ze geen poot heeft om op te staan maar dat ze het gewoon probeert.

15 likes

Ja, en soort van op de emotie spelen met ‘jammer dat het zo loopt’ en doen alsof het heel normaal is ‘de regels gelden ook voor jou’. Ziek wel hoor hoe ze dit probeert te hosselen.

5 likes

Nog als aanvulling: er bestaat ook nog zoiets als het herroepingsrecht.

Daar zal ze je ook wel niet op gewezen hebben.

Zij moet eerst maar eens bewijzen dat jullie een overeenkomst hebben en dat kan ze waarschijnlijk niet.

6 likes

Dankjewel.
Heb haar een bericht gestuurd en hoop snel van dat mens af te zijn.

9 likes

Je kunt altijd nog aangeven dat je juridisch advies zult inwinnen over deze gang van zaken. Dat werkt vaak ook wel aardig.

8 likes

Nja als ze zo duidelijk denkt te weten dat er een contract is, kan ze ook even een kopie meesturen toch? Echt een gekke gang van zaken en I call bull shit

13 likes

Ik zou met alle info van hier maandag eens een rechtswinkel bellen en even checken aan welke wettelijke voorwaarden deze dame met haar contract moet zijn. En daarna iets antwoorden als:

In dat geval kijk ik met plezier en veel vertrouwen uit naar de komende juridische procedure, want jouw regels zullen het voor de rechter niet houden. Je weet dat jij zult moeten bewijzen dat er een contract is, toch? Succes!

Vriendelijke groet, Chippie

16 likes

Leuk dat zij de discussie staakt, zou ik ook doen als m’n argumenten nergens op slaan.

7 likes

Ja ik ben oprecht benieuwd hoe dit aflooptđŸ˜©

6 likes

Ik zou het nu gewoon laten en niet passief agressief terug gaan doen. Gewoon niet betalen en dan kijken hoe het afloopt. Ik denk ook dat ze bluft!

8 likes

Dit wordt steeds bizarder joh, ik zou echt niks meer betalen. Zij heeft jou geen overeenkomst gestuurd of toen je afspraken met haar aanging gezegd joh dit en dat zijn de “regels” ben je daar akkoord mee. En dan ook nog niet rekening houden met iemands allergieĂ«n
 als zij moeilijk gaat doen kun je het bijna op “ondeugdelijk product” gooien want wat heb jij aan een weekmenu van een dietist wat je niet eens kan eten ivm allergieĂ«n :woman_shrugging:t2:

Edit: hahaha ik lees nu je update. Hier is iets niet in de haak hoor als ze nooit een factuur of betalingsbewijs stuurt
 dus die gaat hier echt geen incasso ofzo opzetten, want dan valt ze zelf door de mand.

3 likes

Hahahaha, dus nu gaat ze je iedere maand een betaalverzoek sturen voor de nieuwe maand + deze maanden waarvoor je al hebt opgezegd? :joy:

1 like

Ja ik denk dat dat wel de bedoeling van haar is😅
Net zolang totdat ik zwicht voor haar shady praktijken

1 like

Houd ons aub op de hoogte :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Succes ook met een incassobureau of deurwaarder vinden die hier iets mee gaat doen. Die willen ook gewoon geld verdienen en hier is geen cent te halen

2 likes

Ik zou voor de zekerheid heel goed nagaan of er niet sprake is van een impliciet contract omdat je maandelijks betaald hebt voor het afnemen van een concrete dienst. Lijkt me niet hoor maar zou het zelf in die zin dan nog ‘spannend’ vinden als er gedreigd wordt met incassobureaus. Edit - en dan nog moet er een opzegtermijn staan in contractuele of algemene voorwaarden en moet zij aantonen dat jij daar kennis van hebt genomen.

Maar gecombineerd met dat ze contant geld wilt, klinkt het allemaal super shady. Als je hier vanaf bent zou ik overal melding doen waar het kan. Inclusief Belastingdienst.

9 likes

Ja ik ga morgen idd eens even rondbellen. Denk zelf dat ik wel netjes aan mijn verplichtingen heb voldaan want ik heb de maanden dat ik gebruik heb gemaakt van haar diensten netjes betaald. Zal alleen september en oktober niet gaan sponsoren aan haar praktijk. Heb niet eens meer zin om nog ooit naar een diëtiste te gaan door dit, vreselijk

3 likes

Klinkt heel shady inderdaad. Maar ook: als zij echt diĂ«tiste zou zijn, dan werk je helemaal niet met abonnementen, maar declareer je de geleverde zorg met codes zoals @freehugs ookal zei. De vergelijking met een sportschool abonnement gaat dus ook mank, want een sportschool is geen zorg. Als zij dus echt beweerd heeft diĂ«tiste te zijn, zou ik niet eens zo diep ingaan op de inhoud van het contract (als dat er ĂŒberhaupt is), maar nog meer op het feit dat ze zich voordoet als iemand met een beschermd beroep (waar het tenminste op lijkt angezien ze niet vindbaar is) en dan vervolgens niet factureert zoals dat hoort. Succes @Chippie!

11 likes