Ja precies! Je hebt al een arbeidsongeschiktheidsverzekering dus zo’n ongevallenverzekering is extra maar niet per se nodig. En als je zzp’er bent kun je ook een ongevallenverzekering hebben, maar als je die in Nederland niet hebt, waarom dan op reis wel? De Consumentenbond zegt trouwens dit:
Heb je in het dagelijks leven al een gezinsongevallenverzekering? Dan is deze ook geldig in het buitenland. In dat geval heeft deze module binnen de doorlopende reisverzekering weinig nut.
Heb je normaal gesproken geen ongevallenverzekering? Dan is het de vraag of je deze op reis wel nodig hebt. Bijzondere (risicovolle) sporten en bestaande gebreken en ziekten zijn in ieder geval uitgesloten van dekking. En bij een motorongeval is de dekking vaak lager.
Dus dan ben ik eruit: ik heb deze verzekering thuis ook niet dus zie geen reden om 'm op reis wel te nemen.
edit: @mikselke Dank voor de aanvulling. De ANWB keert trouwens 35.000 uit bij overlijden (reisongevallenverzekering). Wel handig voor m’n nabestaanden om de uitvaart te kunnen betalen, dacht ik, maar ja aan de andere kant krijgen ze dat ook niet als ik in Nederland overlijd. Gezellige gedachten allemaal sorry!