Durf te vragen #6

Bestaan er nog leuke vellen postzegels? Aantal jaar geleden wel gekocht met planten en dieren maar zie nu alleen willem zn hoofd of nederlandse molentjes en tulpen enzo.

4 likes

Ja even speciaal naar vragen aan de balie! Of via de website

https://shop.postnl.nl/webshop/collect-club

3 likes

Nee, Bassol Opticā€¦

Ik snap dat er vertraging kan zijn, maar vermeld dan niet op je website dat de levering op 3-4 augustus zal plaatsvinden. En ik hield rekening met een vertraging van eventueel 2 dagen, maar niet met 4-5 dagen als ze de volgende dag of de dag erna zouden moeten leveren. Ik vind dit gewoon echt valse informatie om klanten binnen te halen.

1 like

Ja laatst bij een kantoorboekhandel pakten ze er een hele bak met postzegels bij voor een vrouw die zelf uit wilde zoeken @Whoopdidoo.

5 likes

Oeh bedankt! @Marquez ook!

Weet niet of mn klanten t waarderen maar maakt t voor mezelf in ieder geval wel leuker.

4 likes

nsinternational of trainline? Vaak is het 3 maanden van tevoren. Maar weet niet of dat ook voor duitsland geldt.

2 likes

Ik heb een rekening van een zorgverzekeraar gekregen over een factuur van eigen risico over 2019. Ik ben daar al 2.5 jaar niet meer verzekerd, ik ben per 2020 overgestapt naar een andere zorgverzekeraar. Het irriteert me echt dat ze hun administratie niet op orde hebben en ik nu een rekening van bijna ā‚¬400 krijg. Mogen ze bijna 3 jaar na dato mij nog vragen om deze factuur te voldoen? Is er geen verjaringstermijn? In mijn beleving heb ik het gewoon betaald en ben ik er na het overstappen niet meer mee bezig geweest.

5 likes

Consumentenbond:

Zorgverzekeraars hebben maximaal 5 jaar na ontvangst van de rekening van de zorgverlener de tijd om het eigen risico bij je te innen. Ook als je inmiddels bent overgestapt naar een andere zorgverzekeraar kun je dus nog een rekening krijgen van je oude verzekeraar.

2 likes

Thanks! Ik had al wat gegoogled maar misschien niet de juiste zoekwoorden gebruikt want dit niet gevonden haha.

3 likes

Het mag dus gewoon en doe je niks aan helaas.

5 likes

Het komt helaas meestal door het ziekenhuis, die zijn dan nog bezig geweest met correcties e.d. Zorgverzekeraar stuurt het wel gelijk door zodra ze het binnen hebben van het ziekenhuis.

4 likes

Ja echt zuurā€¦ snap het allemaal wel maar het is precies de reden waarom ik nu bij mā€™n huidige zorgverzekeraar iedere maand al een stukje eigen risico betaal. Als student is zoā€™n rekening echt even een grote inslag op mā€™n budget haha.

2 likes

Je zou kunnen vragen om gespreid betalen. Dan is het nog steeds een fiks bedrag, maar hoeft het niet in een keer betaald te worden.

6 likes

Hoe kan het zo zijn dat 2 personen met nagenoeg hetzelfde inkomen en (geen) vermogen hetzelfde aan huur betalen, terwijl de ene huurprijs 695 is en de andere 530?

Ik betaal onder de streep (van de huurtoeslag) 394 en mijn vriendin 399. Mijn huur js vele malen hoger en uiteindelijk betaal ik dus 5ā‚¬ minder.

1 like

Omdat huurtoeslag afhankelijk is van de hoogte van je huur?

8 likes

Ja dat zal maar dan kan je toch beter een duurder/beter geĆÆsoleerd/nieuwer huis gaan huren?
Of zie ik dat dan zo verkeerd?

1 like

Yes, gelukkig hebben we die voor het kiezen!!!

25 likes

Die zijn er gelukkig in overvloed

Dat was niet de vraag eigenlijk?
En daarnaast, hier in de regio heb je gewoon nog enigszins keuze in huurhuizen.

5 likes

@Konijntje @Quinn daar gaat het niet om toch? :roll_eyes:

3 likes