Durf te vragen #6

Heeft iemand hier ooit jong belegen kaas (plakken) ingevroren? Google heeft allemaal verschillende antwoorden…

Nooit gedaan, maar ik zou het wel aandurven eigenlijk.

Mijn moeder doet vaak als ze van haar werk al belegde broodjes over heeft. Dan is het dus bolletje + boter + kaas en dat gaat prima, dus ik denk dat alleen de kaas ook wel moet kunnen. Als je het per plak wilt gebruiken zou ik er wel bakpapiertjes of zo tussen leggen voor je het invriest.

Geraspte kaas heb ik zelf ook wel ingevroren, werkt ook prima

3 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Mijn man doet altijd zijn boterhammen met kaas in de diepvries en dat gaat prima (zo hoeft hij in de ochtend alleen een zakje uit de diepvries te pakken om mee te nemen naar zijn werk haha).
Dus ik denk dat losse plakken ook prima moet kunnen. Maar dan zou ik wel van dat vetvrije papier ofzo tussen alle plakjes doen. Want anders kun je ze wat moeilijker van elkaar halen.

2 likes

waar kan ik vinden welke subtitles er voor een film bestaan? heb gehustled bij een lokale bioscoop dat ze een bepaalde film met engelse subtitles wilden draaien als die bestonden, maar nu zeggen ze dat ze niet bestaan maar ik geloof ze niet :skull_and_crossbones:

2 likes

Ik weet niet of hier een overzicht van is maar ik heb wel ooit bij een filmhuis gewerkt dus misschien heb je iets aan mijn achtergrondinformatie.
Bij ons kwam een film altijd van een distributeur of we kochten hem op dvd. De grotere en recentere titels worden door distributeurs uitgebracht en zij hebben vaak verschillende ondertitelingen. Maar dat hangt dus af van hun aanbod.
Als we een film niet via een distributeur konden krijgen dan bestelden we gewoon een dvd’tje en dan ligt het er dus aan of de versie met de juiste ondertiteling te koop is.
Dus het is niet altijd zo dat je elke versie van elke film kan draaien, je moet hem namelijk ergens vandaan kunnen halen.
Je zou kunnen checken of jouw bioscoop ook vanaf dvd/blue ray draait (en anders kunnen ze het vaak wel omzetten in een dcp) en dan kan je kijken of je die dvd ergens vandaan kunt halen.

2 likes

Welke film gaat het om?

2 likes

Hoe onromantisch eigenlijk dat bioscopen gewoon een dvd’tje afspelen en niet zo’n band afspelen. Of gebeurt dat nog wel?

4 likes

Haha nouja normaal speel je dus gewoon een digitaal bestand van de distributeur, alleen als iemand een film aanvroeg die we anders niet konden krijgen werd er een dvd gebruikt.
Ik denk niet dat gewone bioscopen nog projectoren hebben die analoog kunnen draaien maar sommige filmhuizen hebben ze wel nog staan. Er zijn plekken waar ze er ook nog wel eens mee draaien maar dat is niet gangbaar.
Is ook wel een heel gedoe hoor, alleen al het heen en weer gesleep met koffertjes met filmrollen.
Maar het is tegenwoordig niet zo romantisch nee. Het is eigenlijk gewoon een grote computer die de film afspeelt en met een lamp (of tegenwoordig vaak laser) op het doek projecteert.

2 likes

Ah super interessant.

Het is ook heel logisch natuurlijk, maar vooral bij filmhuizen zie ik dan nog echt zo iemand in de projectorruimte voor me haha.

3 likes

Dat deden we ook niet voor de gewone vertoningen hoor maar alleen op verzoek als iemand de zaal wilde huren en een bepaalde film wilde zien. Dan zat er sowieso geen kaartverkoop aan vast maar alleen zaalhuur. En het was een klein filmhuis dus dat zal ook allemaal wel wat informeler geregeld zijn denk ik. Is ook wel een tijdje terug dat ik daar werkte hoor.

2 likes

Wie reist er met de trein veel van/naar utrecht die ik wat zou mogen vragen?

2 likes

:wave:t2:

1 like

Ik! Ik ben heel benieuwd wat je te vragen hebt :nerd_face:

3 likes

Ik regelmatig (vooral savonds/weekend), m’n vriend dagelijks (vaker in de spits). Wat wil je weten?

2 likes

Vaak mag je geen seks voor het huwelijk, dus kies je ervoor om sneller te trouwen, maar je mag ook niet scheiden :neutral_face:
De mensen die ik kende die zo vroeg trouwden waren er wel zelf van overtuigd dat ze bij elkaar hoorden. Maar als je elkaar heel erg leuk vindt en de enige manier om met elkaar naar bed te kunnen gaan is trouwen dan zal het vast ook best vaak settelen voor de eerste de beste zijn.

4 likes

deze!

Historjá - Stygn för Sápmi (2022) - IMDb

1 like

Het verschilt heel erg maar de meesten zijn ook al vrij jong als ze een relatie hebben. Als je dan eindelijk mag trouwen waarom zou je dat niet doen als je al zolang met elkaar rondloopt.

De meeste christenen daten ook heel anders. Toch meer met het idee van is dit iemand met wie ik de rest van mijn leven samen wil door brengen? Naar mijn idee speelt seks niet eens zo’ny grote rol bij vroeg trouwen, het is meer een andere manier van naar het leven kijken en relaties. Dat je een partner gaat zoeken en kinderen krijgt is toch een soort van zelfsprekendheid.

(een grote groep heeft gewoon seks voor het huwelijk. Of doet net van niet maar rekenen dan alle andere handelingen dan penetratie niet als seks, tja. Je hebt ook echt wel een groep die echt geen seks heeft voor het trouwen)

4 likes

Haha ik ook zowel qua reizen als nieuwsgierigheid

3 likes