Ok ik heb iets vreemds meegemaakt. Ik had via een lokale facebook groep contact met een nieuwe potentiële schoonmaakster. Ze had een profielfoto en sprak goed Engels. Ik kwam er na wat heen en weer gechat wel achter dat ze niet heel dichtbij woont, ze moet dus best een stukje met het OV reizen, maar dat was voor haar geen probleem, zei ze. Ze zou vanochtend komen kennis maken en proefschoonmaken.
Ze kwam ook, was op tijd, leek op haar foto en heeft best prima het huis schoongemaakt. Ik moest zelf weg net voor zij zou gaan en heb haar cash betaald, gezegd dat ze de deur achter zich dicht kon doen en dat, als ze wil, ze elke 2 weken kan komen (dat wilde ze zei ze) en gevraagd of ze haar 06 nr wilde sturen zodat we zouden kunnen sms’en of appen ipv messenger. 20 min nadat ik wegwas stuurde ze via messenger nog dat ze ook was vertrokken en veel dank.
Ik wilde haar net een bericht terug sturen maar nu is haar profiel weg? Ik kan geen bericht terugsturen en geen berichten van haar op Facebook vinden. Of misschien heeft ze me geblokt? . Heel vreemd. Ik heb ook geen andere gegevens van haar… Mijn moeder is inmiddels in mijn huis (past op) en zegt dat er verder ook niks ligt aan briefje ofzo. Het lijkt ook niet of er iets weg is oid. Qua verdere achtergrond info weet ik alleen dat ze Au Pair is en op haar vrije dagen wilde bijklussen…
Ik heb er nu toch een heel gek gevoel bij.
Ben ik opgelicht? Of wilde ze gewoon geen contact meer? Kan ik nog iets doen?