Ja ik snap het, heb heel veel burgers gesproken en ik snap het spanningsveld daarin zeker! Heb regelmatig uitzonderingen meegemaakt ook
Ik werk er al een hele lange tijd niet meer overigens. Maar zij hebben helaas altijd te maken met werkdruk en kan me voorstellen dat Corona dat verergerd heeft.
Edit; oh sorry je bedoelt het gezin zelf. Verkeerd begrepen.
Jammer dat je je toen het gevoel kreeg niet goed geholpen/gehoord te zijn. Ik denk dat het ook goed is om dat terug te geven! Ik weet natuurlijk niet hoe je gesprek toen is gegaan en of dat een terechte conclusie is, maar het is zonde als dat je ervaring blijft. En daar kunnen ze van leren.
Ik snap je gevoel bij de wijkagent/politie. Ik heb toen intensief met de politie en wijkagenten samengewerkt, zij zijn niet pedagogisch onderlegd natuurlijk. Maar hen wel bellen bij acute onveiligheid, want daarin hebben zij die grote taak. En bij huiselijk geweld kunnen zij ook ingrijpen. Met name de dader. Zij hebben ook weer connectie met VT. Dan komt vanuit daar een melding bij VT.
Zij werken ook nauw samen in de aanpak van huiselijk geweld en kindermishandeling. Net zoals met de raad voor de kinderbescherming (waar ik overigens ook heb gewerkt), OM en reclassering.