@Sundance
Ja daarom vraag ik me dus af het helemaal mijn schuld is. Zo’n vouwfiets is best klein dus mijn achterwiel stond in het midden van de andere rijbaan en ik was inderdaad al afgestapt voor hij tegen me aan reed.
Ik geef meteen toe dat het van mij een onverwachte manouvre is, dat ik het beter had kunnen aangeven en dat ik niet onschuldig ben. Gezien het resultaat heb ik de situatie ook niet goed genoeg ingeschat. Ik ben al blij dat hij tegen mijn achterwiel is gereden en niet tegen mijn benen en dat niemand gewond is geraakt.
Daarnaast denk ik dat zijn scooter misschien was opgevoerd, gezien hij geen helm droeg en zijn snelheid (en misschien een licht vooroordeel over jonge jongens op stoere scootertjes). Hij checkte ook niet op krassen of dergelijk (het zou zeker niet de eerste kras zijn) en dat hij daarom ook niet naar mijn gegevens heeft gevraagd.
Maar goed, helaas ligt mij fietsje in de oud ijzer bak want een nieuwe wiel was 2x zo duur als ik voor de fiets had betaald. En het was mijn laatste werkdag (vandaar de bloemen) en dus niet meer nodig.