De rituals adventskalender is er nu goedkoper. Maar denk dat ik m maar laat gaan, heb het eigenlijk ook niet nodig
Voor alleen zoiets zou ik het niet doen. Mijn nichtje bestelt er bijvoorbeeld elke maand echt een hele hoop producten en dan is het het wel waard, maar voor eenmalig zou ik geen abonnement afsluiten.
Eerste maand is als het goed is gratis dus dat scheelt
Jaa zou ff de voorwaarden lezen na hoeveel maanden je kan opzeggen (dat weet ik tbh niet). Pathe had laatst een actie met unlimited de eerste twee maanden gratis maar dan pas opzeggen na vier maanden. Heel logisch hoor wel maar als je dat weer blind afsluit zit je er weer vier maanden aan vast
Ohh brr ik begin er maar gewoon niet aan hahaha
Ik heb 't volgens mij twee maanden gratis gehad, toen ik bijna klaar was met opzeggen kon ik nog een maand gratis krijgen. Daarna heb ik het ook opgezegd. Het is gelukkig elke maand gewoon opzegbaar. Als je direct na je inschrijving je weer uitschrijft, betaal je ook niet perongeluk een tweede maand.
Misschien niet het allerbeste topic voor deze vraag maar weet even geen andere plek.
Heeft een van jullie ervaring met het doen van een anonieme melding bij veilig thuis?
Misschien heb ik het al eens eerder hier genoemd maar ik maak me zorgen voor de situatie bij mijn buren. Tijdens corona was er heel erg veel geschreeuw, gescheld en gegooi met deuren. Het is een gezin, man en vrouw en 2 kinderen van ongeveer 8 en 5. Na alle lockdowns was het een tijdje rustig maar de laatste weken is het weer zover. Als ik het goed hoor worden ook de kinderen uitgescholden. Ik vermoed niet dat er geslagen wordt maar helemaal zeker ben ik er niet van. Tijdens de lockdowns heb ik contact opgenomen met veilig thuis maar daar kwam ik geen steek verder mee. âGa eens met de buren pratenâ was het advies. Nu hebben we nauwelijks contact met de buren, we komen niet verder dan gedag zeggen als we elkaar keer passeren. Dus ik zou niet weten hoe ik dan opeens een gesprek over dit onderwerp aan moet gaan. âGoh, jullie hebben wel heel vaak ruzie en dat geschreeuw tegen de kinderen en gesmijt met de deuren, gaat het wel goedâ?
Maar ik weet niet meer wat dan wel te moeten doen. Nog een keer met veilig thuis bellen? Anoniem melden werd heel erg ontmoedigd begreep ik. Al is het waarschijnlijk al snel duidelijk dat het van ons komt als directe buren. Buurvrouw aan de andere kant van hen (rijtjeshuis) durf ik niets te vragen, is een heel vreemde vrouw. Buurvrouw aan onze kant (dus 2 huizen verder) was het ook al opgevallen in de zomer maar wist ook niet zo goed hoe en wat. Ik wil ook niet wegkijken maar geen idee hoe dit nu aan te pakken.
Ik heb een keer VT gebeld (anoniem), maar ik wist de namen van de gezinsleden niet (wel straat en huisnummer, aangezien ze naast mij woonden) en toen deden ze er niets mee omdat ik te weinig informatie had (die namen dus). Mij is toen geadviseerd contact op te nemen met de wijkagent. Dat zou je kunnen proberen?
Wat goed dat je dat al eerder hebt gedaan zeg, door de signalen die jij oppikt! Anoniem melden is indd vaak heel ingewikkeld, zorgt voor wantrouwen en onveilig gevoel bij betrokkenen etc (vele redenen). Soms worden er uitzonderingen gemaakt, afhankelijk van de situatie. Dat moet de VT medewerker samen inschatten.
Ik heb er ervaring mee omdat ik er heb gewerkt en ik zou jou nu meegeven om weer te bellen en deze overwegingen en vragen etc te delen met hen. Voor advies. Je mag/kunt ook deze vragen stellen aan degene die je spreekt! En de lastigheid die je ervaart, en dat je de vorige keer na eerder contact er niet mee verder kon. Het is lastig om zonder veel context nu hierop door te vragen
Dank je wel. Dan ga ik daar nog maar eens achteraan. Het is ook niet dat ik per se anoniem wil blijven, als het de kinderen daar helpt dan neem ik (wij, mijn man staat er hetzelfde in) maar de consequenties. Maar je wil toch ook beetje prettig blijven wonen. De vorige keer was gewoon zoân deceptie, die persoon leek echt niet goed te weten wat ermee te moeten doen. En omdat het toen weer beter ging had ik de hoop dat het misschien door alle lockdown stress zou komen.
@Virago, wijkagent voelt echt meer alsof er echt iets crimineels moet gebeuren. Al valt dit er misschien ook onder. Ik hou het in mijn achterhoofd.
Dank je wel voor jullie reacties.
Ja ik snap het, heb heel veel burgers gesproken en ik snap het spanningsveld daarin zeker! Heb regelmatig uitzonderingen meegemaakt ook
Ik werk er al een hele lange tijd niet meer overigens. Maar zij hebben helaas altijd te maken met werkdruk en kan me voorstellen dat Corona dat verergerd heeft.
Edit; oh sorry je bedoelt het gezin zelf. Verkeerd begrepen.
Jammer dat je je toen het gevoel kreeg niet goed geholpen/gehoord te zijn. Ik denk dat het ook goed is om dat terug te geven! Ik weet natuurlijk niet hoe je gesprek toen is gegaan en of dat een terechte conclusie is, maar het is zonde als dat je ervaring blijft. En daar kunnen ze van leren.
Ik snap je gevoel bij de wijkagent/politie. Ik heb toen intensief met de politie en wijkagenten samengewerkt, zij zijn niet pedagogisch onderlegd natuurlijk. Maar hen wel bellen bij acute onveiligheid, want daarin hebben zij die grote taak. En bij huiselijk geweld kunnen zij ook ingrijpen. Met name de dader. Zij hebben ook weer connectie met VT. Dan komt vanuit daar een melding bij VT.
Zij werken ook nauw samen in de aanpak van huiselijk geweld en kindermishandeling. Net zoals met de raad voor de kinderbescherming (waar ik overigens ook heb gewerkt), OM en reclassering.
Ik heb eerder dit jaar in eerste instantie anoniem contact met veilig thuis gehad en deze ervaring totaal niet. Misschien heb je net pech gehad met de persoon die je hebt gesproken. Ik heb in eerste instantie een anoniem advies gesprek gehad en goede tips gekregen wat we konden doen. Paar dagen later was de situatie verslechterd en heb ik groter aan de bel getrokken en hen weer gebeld, zelfde medewerker (had haar werknummer gekregen zodat ik dat eerst kon proberen) en eigenlijk heb ik daar het hele traject contact mee gehad tot we een eigen persoon toegewezen kregen en er echt fysieke gesprekken kwamen. Onze situatie was wel iets anders (ging om een familielid en wij hebben het kind uiteindelijk een tijd in huis gehad terwijl familielid hulp kreeg), maar vanaf gesprek 1 een totaal ander gevoel dan wat jij omschrijft.
Zou dus beginnen met nog een keer contact met vt opnemen. Als jij informatie zoals adres en namen hebt kunnen zij waarschijnlijk ook zien of er meer meldingen zijn over dit gezin. Dat mogen ze natuurlijk niet met jou delen, maar kan bv ook dat jouw gesprek dan net de extra info is om toch actie te ondernemen.
Volgens mij 50-50, vaak afgekort maar vaak ook de naam voluit idd. Geen idee wat de logica of ethische code is
Bij een incidentele ruzie was dit ook nooit in me opgekomen. Dit is echt (bijna) elke dag, keihard geschreeuw, hysterisch huilende kinderen en heel hard slaan met deuren. Daarom ook juist advies van een instantie die er verstand van heeft.
Ruzies is echt wel anders dan gegil, schreeuwen en slaande deuren in een huis met twee jonge kinderen.
Heeft iemand een skillshare abonnement? De prijs schijnt gebaseerd te zijn op je locatie en kun je pas zien nadat je een proefperiode hebt afgesloten. Ik ben benieuwd wat het kost voor ons
Ik kom hier niet helemaal uit via de NS website. Maar ik heb een Business card en zou graag mijn fiets in de bewaakte fietsenstalling parkeren. Mijn werkgever heeft uitgezet dat ik âop rekeningâ daar gebruik van kan maken. Kan ik wel gewoon met mijn fiets daar naar binnen rijden, inchecken met mijn bussiness card, en einde van de dag weer gewoon uitchecken? (en hoef dan dus niets te betalen)
Of moet je je ergens toch nog registreren/aanzetten?
Ok ik heb iets vreemds meegemaakt. Ik had via een lokale facebook groep contact met een nieuwe potentiële schoonmaakster. Ze had een profielfoto en sprak goed Engels. Ik kwam er na wat heen en weer gechat wel achter dat ze niet heel dichtbij woont, ze moet dus best een stukje met het OV reizen, maar dat was voor haar geen probleem, zei ze. Ze zou vanochtend komen kennis maken en proefschoonmaken.
Ze kwam ook, was op tijd, leek op haar foto en heeft best prima het huis schoongemaakt. Ik moest zelf weg net voor zij zou gaan en heb haar cash betaald, gezegd dat ze de deur achter zich dicht kon doen en dat, als ze wil, ze elke 2 weken kan komen (dat wilde ze zei ze) en gevraagd of ze haar 06 nr wilde sturen zodat we zouden kunnen smsâen of appen ipv messenger. 20 min nadat ik wegwas stuurde ze via messenger nog dat ze ook was vertrokken en veel dank.
Ik wilde haar net een bericht terug sturen maar nu is haar profiel weg? Ik kan geen bericht terugsturen en geen berichten van haar op Facebook vinden. Of misschien heeft ze me geblokt? . Heel vreemd. Ik heb ook geen andere gegevens van haar⊠Mijn moeder is inmiddels in mijn huis (past op) en zegt dat er verder ook niks ligt aan briefje ofzo. Het lijkt ook niet of er iets weg is oid. Qua verdere achtergrond info weet ik alleen dat ze Au Pair is en op haar vrije dagen wilde bijklussenâŠ
Ik heb er nu toch een heel gek gevoel bij.
Ben ik opgelicht? Of wilde ze gewoon geen contact meer? Kan ik nog iets doen?
Heel vreemd. Vind je haar profiel wel terug via een vriend zijn profiel?