Durf te vragen #7

Ik snap ook niet waarom daar altijd van die vrolijke foto’s van zie op sociale media. De lammetjes zijn bij hun moeder weggehaald en staan daar de hele dag vermaak te zijn voor hordes gillende kinderen.

Normaliter gaan de bokjes naar de slacht en (een deel van) de vrouwelijke geitjes worden als ze wat ouders zijn zwanger gemaakt en weer gemolken voor geitenkaas. Geitenvlees wordt niet veel gegeten dus lammetjes zijn een restproduct van geitenkaas, maar op deze manier kun je er toch nog wat aan verdienen…

Bij de kinderboerderij gaan overigens ook veel jonge dieren naar de slacht, zodat er genoeg babydieren zijn voor de bezoekers.

3 likes

Ik weet wel dat ze bij geertjeshoeve geitenvlees in de winkel verkopen!

Weet niet of dit het juiste topic is, maar mij is gevraagd om tijdens de introductiedag voor nieuwe medewerkers een kennismakingsspel te organiseren. Heeft iemand leuke ideeën voor zo’n spel? Dacht misschien aan een soort puzzel met feitjes over iedereen en dat je dan moet raden bij wie elk feitje hoort?

1 like

Ik zou zoeken op kennismakingsopdrachten onderwijs of vo/mbo o.i.d., dan kom je er snel heel veel tegen die allemaal net zo goed geschikt zijn voor het bedrijfsleven. Je eigen idee klinkt ook al leuk. Hoeveel tijd is er trouwens beschikbaar? Misschien heb je dan meerdere spellen nodig.

1 like

Is het in een grote ruimte of zittend? Ik vind het bekertjesspel heel leuk.
Dan heeft op 1 iemand na iedereen een bekertje voor zich, iedereen staat in een grote kring. Het laatste bekertje en persoon staan in het midden. Diegene roept een feitje over zichzelf en iedereen voor wie dat ook geldt moet naar een andere beker rennen.
Feitjes zoals: ik heb een hond, ik houd van voetbal, ben geboren in Utrecht, ik heb alle harry Potter boeken gelezen. Dus niet ik draag nu een blauwe broek.

3 likes

4 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Het ‘help ik zoek’-topic

Uiteindelijk zijn we toch naar Walibi geweest. Wat een succes was dat. En daar hebben ze ook elke (woensdag)avond optredens dus ze hebben toch hun feestje gehad.

23:00 einde was 23:15 iedereen verzameld hebben bij de ingang en nog 10 minuten lopen naar de bus. Daarna nog een langzame check dus we vertrokken pas om 23:40, sleutel van een collega die met z’n eigen auto mee reed zat per ongeluk nog in de tas van een collega in de bus dus we moesten weer terug rijden. Ook weer 15 minuten extra. Uiteindelijk kwamen we 01:15 aan op onze locatie.

Sommige jongens zeiden dat dit de mooiste dag uit hun leven was. :pleading_face:

130 likes

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat er vermeden moest worden, maar ik kan dat bericht niet vinden

1 like

Weet iemand wat voor plant dit is? Misschien jij @Lula ? Ik dacht dat ik het kaartje nog had met de plantennaam maar ik kan het niet vinden. Weetniet meer of die nu juist veel of weinig water moet.

1 like

Strelitzia! Heeft wel redelijk wat water nodig, ik doe 1x per week

3 likes

Hoe heet zo’n spiegel/blad die mensen vroeger gebruikte tijdens het zonnen?

1 like

Heeft iemand nog protips tegen piepende schoenen? Baking soda werkt niet

2 likes

Sun reflector/tanning reflector. De nederlandse naam weet ik niet.

1 like

Kan er alleen door op een link te klikken iets van spyware of malware op je telefoon geïnstalleerd worden?

Oftewel kan ik het beste mn telefoon resetten?
Was op facebook en t leek alsof je t bericht verder uitklapte maar dat was dus een link. Heb niet eens gezien waar t naar leidde want meteen weggeklikt. Maar heb 2 bankapps en mn etsy seller app hierop en ben nu echt paranoia.

3 likes

Volgens de dame van de Douglas komen parfums van Chanel nooit in de sale bij parfumerie winkes. Is dat echt zo? Of wilde ze gewoon graag dat ik meteen iets zou kopen?

1 like

Doorgaans moet je eerst een link aanklikken, dan iets downloaden, dan moet de kwaadwillende code uit wat je gedownload hebt uitgevoerd gaan worden, etc. Er gaan vaak best wat handelingen aan vooraf voor je echt malware binnen hebt + meeste apparaten hebben wel iets van (basic) detectie en bescherming. Bijvoorbeeld door niet alle apps zomaar met elkaar te laten praten waardoor de ene webapp niet gelijk toegang heeft tot de andere (je moet bv ook toestemming geven voor het gebruik van je contacten, camera e.d). Je browser of een Facebook app heeft in principe niet zomaar toegang tot je hele device om op een andere plek code uit te kunnen voeren om gegevens te stelen, zeker bankapps ed zijn daar ook goed tegen beveiligd.

Dus nee, zou niet resetten tenzij je iets hebt gedownload en dat allerlei rechten e.d. heeft gegeven op je device.

2 likes

Nee Chanel is uitgesloten van korting sinds een paar maanden

4 likes

Ja ben echt paranoia daarin. Ook al weet ik best dat al kunnen ze in mn bank app daar een vrij lage max aan zit wat er overgemaakt kan worden. Maar je hoort ook dat ze soms dan kunnen zien wat je tikt enzo en dus je toegangscode van bv je bankapp kunnen meelezen. Mja zonder iets kan je niet daarmee inloggen.

Wel een reminder om mn zaakjes even beter te regelen, kom er nu bv achter dat ik niet eens mn ww voor mn mail meer weet :joy:

Maar met alleen klikken op de link en meteen terugklikken kan er dus eigenlijk niets gebeurd zijn? Toen er een nieuw scherm op popte heb ik meteen teruggeklikt dus niet eens iets gezien daar. Heb gewoon t idee dat ze stiekem iets kunnen installeren, maar dat is technisch gewoon niet mogelijk eigenlijk?

1 like

Het is vast niet technisch onmogelijk maar op de manier waarop je het beschrijft en via facebook in de webapp of browser wel heel onwaarschijnlijk.

En zou voor je wachtwoorden een wachtwoordkluis gebruiken, veel veiliger en makkelijker dan allerlei wachtwoorden onthouden.

2 likes

Welke spray gebruiken jullie voor suede sneakers (tegen vuil)? Heb het liefst een alles in 1 product maar er zijn er zoveel. Dus als iemand aanraders heeft hoor ik het graag!