Durf te vragen #7

Lost cities kaartspel is laagdrempelig, handzaam en echt leuk voor 2 personen (je kunt het niet met meerdere LN spelen). Ik geef 'm vaak ook als cadeautje.

3 likes

Keer op keer, qwixx.

6 likes

Point salad, Machi Koro

2 likes

Hanabi vind ik leuk en ik ben ook niet zo’n spelletjesmens!

1 like

Ligretto, beverbende, keer op keer

1 like

Er is hier een spelletjes topic waar deze vraag al geregeld is langsgekomen.

3 likes

Kluster?

1 like

Uno? Dat is gewoon als pesten maar dan met leuke gekleurde kaarten

2 likes

Qwixx misschien? Vind dat altijd wel een lekker vakantiespelletje

2 likes

vinden jullie deze jurk geschikt voor een bruiloft waar de dresscode tenue de ville is?

  • ja, vind ik passend bij de dresscode
  • nee, omdat…

0 stemmers

1 like

Is officieel zonder opzichtige prints. Tegenwoordig wordt er soepeler mee omgegaan volgens sommige sites. Dat maakt het verwarrend maar ik zou het zelf niet doen omdat de print erg afleidend is.

6 likes

Ik denk meer aan een printloze jurk op kniehoogte of jumpsuit of pak

3 likes

ja inderdaad, dat is ook waarom ik twijfel. is voor m’n zusje en zij wist ook niet zeker of het kon of niet… lastig moeilijk om iets te vinden zeg

1 like

Ik vind het te casual door de print en de rare vorm net onder de borsten. Maar waarom heeft je zus een dresscode die ze zelf niet volledig snapt?

11 likes

Zegt niet elk bruidspaar tegenwoordig dat de dresscode tenue de ville is als ze gewoon bedoelen dat je er een beetje leuk uit moet zien? :upside_down_face:

Daarom zou ik dit prima aandoen, tenzij je zusje echt heel veel waarde hecht aan dresscode/vormelijkheid

4 likes

Ja dit wilde ik eigenlijk ook zeggen. Ik vind dat je je (binnen het redelijke) wel aan een dresscode hoort te houden, maar ik vraag me af in hoeverre er daadwerkelijk tenue de ville bedoelt wordt met alle regels die daar eigenlijk bij horen.
Dat is een dresscode die gebaseerd is op iets dat vandaag niet meer echt bestaat en ik heb het idee dat hij vaak gebruikt wordt als er eigenlijk bedoelt wordt ‘feestelijk maar toch ook een beetje casual’.
Dat kan natuurlijk in dit geval anders zijn, misschien is het daadwerkelijk een gelegenheid waar echt die dresscode bedoelt wordt en waar iedereen zich eraan houdt.

De jurk vind ik geen tenue de ville vanwege de print, en zeker als je speciaal iets gaat kopen is bij twijfel niet doen beter, maar ik vraag me af in hoeverre het echt heel strikt is.

@Daelyss ik neem aan dat het zusje is uitgenodigd voor een bruiloft met deze dresscode en hem niet zelf heeft verzonnen haha

1 like

Geen idee wat die dresscode betekent maar ik vind em super leuk. Zou sowieso altijd iets kopen wat je verder ook kan en wil dragen. Maar ik ben eigenlijk ook nog nooit op een bruiloft met dresscode geweest dus misschien denk ik er te makkelijk over.

Edit: gegoogled wat het is en volgens mij weet niemand wat het betekent want 50% van de afbeelding is kleurloos beige en de rest is een verzameling van allemaal verschillende jurken die geen enkele overeenkomt hebben met elkaar.

4 likes

Ja? Het leek alsof de zus van @unglaublich ging trouwen.

4 likes

het is niet haar bruiloft :joy: ze is uitgenodigd voor een bruiloft met deze dresscode! dus we zijn ff op zoek gegaan naar een passende jurk voor haar waar ze zich prettig in voelt aangezien ze pas bevallen is.

1 like

Sorry haha!

2 likes