Dat is ook wat je zou verwachten: Ben je ooit betrokken geweest bij een misdrijf? Nee.
Echt stom geformuleerd.
Dat is ook wat je zou verwachten: Ben je ooit betrokken geweest bij een misdrijf? Nee.
Echt stom geformuleerd.
Een familielid van mij begint steeds vaker over onderwerpen waarvan ik weet dat hij dit van Instagram reels en YouTube Shorts heeft opgepikt. Dit betreft die filmpjes met Jordan B. Peterson, Ben Shapiro en dat soort idioten. Laatst zei hij: Andrew Tate heeft soms wel goede punten! En vandaag had hij het over “die linkse propaganda mbt transgenders”. Nu mijn vraag: wat is een goede manier om hierop te antwoorden? Ik vind het zelf om de een of andere manier moeilijk om mijn mening over deze personen/onderwerpen bondig te omschrijven. Want ja, Tate zal vast wel eens iets zeggen waar ik het mee eens ben (zoals dat vapen slecht is) maar dat vlakt de rest van zijn acties en uitspraken natuurlijk niet uit En Peterson weet zijn mening heel doordacht te formulieren maar hij is gewoon een vreselijk enge man (en toch weet ik niet kort en bondig te omschrijven waarom precies). Wat ik zelf ervaren heb, is dat als je 1 video van hen ziet je gelijk overstelpt wordt met video’s met dezelfde strekking door het algoritme. Het liefst zou ik iets willen antwoorden waardoor dit familielid zelf inziet wat een rare, vrouwonvriendelijke content dit is.
Nee er staat helaas helemaal niks in!
Geen boxmaten en uv categorie?
Voorbeeldje van bijvoorbeeld een Rayban zonnebril: RB4171 cat3 54 □ 18 145
Als zoiets nergens vermeld staat heb je hoogstwaarschijnlijk een namaak te pakken en zal de uv bescherming niet optimaal zijn.
Mijn ervaring is dat als iemand niet rationeel tot diens mening is gekomen dat het ook niet helpt om met rationele argumenten iemands mening te veranderen. Je kunt het beste vragen blijven stellen (“wat bedoel je met linkse propaganda, waar zit voor jou het gevaar?”). Erken iemands gevoelens en vraag door. Je kunt uiteraard wel aangeven dat jij het anders ziet.
Iemand hier toevallig nog leuke ideeën om een anti-monsterspray te maken voor een meisje dat bang is?
Wij hadden gewoon een pillowspray van rituals!
Flacon met een cool etiket en een lekkere geurende olie er in?
Glitters doen het ook altijd goed
Wat mooie kleine steentjes onder in het flesje doen en misschien wat mooie (nep)bloemblaadjes.
Hoe vallen birkenstocks qua maat?
Normaal
Nee groot vind ik juist, ik had een maat kleiner dan normaal
Wat mij betreft ook normaal.
Edit: Ik heb mijn normale maat en heb ze denk meer dan 5 jaar. ik zie heel vaak mensen waarbij de tenen echt tot de rand komen, misschien zit daar de maat verschil in? Ik heb lange tenen en met een kleinere maat zit de verhoging onder de grote teen niet op de goede plek. Denk dat je gewoon twee maten moet passen.
Ik heb er zeker 1 tot 1,5 maat kleiner in dan in andere schoenen, maar heb wel vrij oude.
Vind ook groot. Draag 38 en normaliter meestal 39 (behalve in all stars, daar ook 38)
Dit had ik inderdaad ook, ik had ook overal gelezen dat je een maat kleiner moest kopen, maar dat deed echt zo’n pijn. Nu heb ik gewoon mijn eigen maat en die zitten perfect (na het inlopen)
Uit onderwijskundige hoek hoor je dat het niet helpt om hier tegenin te gaan, omdat mensen dan nog meer “”bewijzen”” gaan zoeken dat ze gelijk zouden hebben.
Wat je kan doen is (blijven) aangeven dat je deze ideeën wel vrij heftig vindt, en dan inderdaad doorvragen op een manier dat iemand zich niet aangevallen voelt (“wat maakt dat je vindt dat…” is een helpende vorm van vragen). Vaak zijn dit mensen die zich niet gehoord voelen en dat maakt dat ze kunnen radicaliseren. Je kunt verder wel je eigen grenzen aangeven door te zeggen dat je het er bijvoorbeeld niet (nogmaals) over wil hebben, of dat wat diegene zegt, tegen de (grond)wet ingaat (vb gelijkheidsbeginsel).
Edit: Succes, het is heel moeilijk; vooral iemand op andere gedachten brengen is eigenlijk vrijwel onmogelijk dus als dat je doel is dan ben ik bang dat je het beter kunt laten…
Vorige week had ik nog een gesprek over dat ik fan ben van Miele. Ik heb zelf een tweede of derdehandse, maar na twee jaar is hij toch echt overleden met brandgeur en een heleboel gebonk. Ik schrok toch wel van de nieuwprijzen. Bij deze de vraag: wat voor een hebben jullie en waar zijn jullie over te spreken?
Gaat dit over een wasmachine? Dan kun je het beste in het Huishoudtopic kijken, daar ging het even geleden nog over wasmachines. Ik ben een Haier en ben zeer tevreden!