Durf te vragen #7

In een prullenbak op straat weggooien

1 like

Heb je je oren al na laten kijken? Heb zelf erg droge gehoorgangen. Misschien heb je er zelf ook last van? Dan kunnen oordopjes het erger maken. Als ze echt irriteren kan je ze beter op maat laten maken.

2 likes

Ah thanks voor deze tip! Bij mij zijn alle oordoppen altijd groot en had fijne gevonden die wel klein zijn, maar die verkopen ze opeens nergens meer en ze beginnen nu echt overal te scheuren :sob:

2 likes

Bedankt voor de tip, besteld om te proberen. Fijn dat je ze terug kan sturen als het niks is.

@death_by_sexy
Gebruik nu al een tijd Alpine sleepsoft dopjes, ze doen het wel maar in mijn linker oor zit hij minder goed dan in rechts. Kan er wel goed op liggen iig. Ik heb misschien 2 verschillende maten nodig dan.
Ik zit ook te denken aan op maat gemaakte doppen. Want die wegwerp dingen kosten ook aardig wat en ze doen het niet eens perfect.
Ik heb ook een keer Alpine sleepdeep dopjes gekocht maar die kreeg ik amper in mn oren. Moest echt 10 minuten wurmen en dan nog zat het niet. Echt zonde van het geld.

2 likes

Voor mijn specifieke vakgebied heb ik net zoals @viking een (flink) aantal sites die ik lees, heb me ingeschreven voor een aantal nieuwsbrieven en ik volg wat mensen op LinkedIn die regelmatig dingen posten waar ik wat aan heb. En datzelfde ook meer algemeen voor het veld waar ik in werk.

Denk dat je dat voor een hele hoop onderwerpen hebt, ook niet werkgerelateerd. Gewoon wat sites zoeken die je interessant vindt en een mapje met bookmarks maken. En als ze nieuwsbrieven aanbieden je daar ook voor inschrijven.

Ik lees nieuwsbrieven! Mijn vakgebied is journalistiek en er is ook een eigen website over de journalistiek. Misschien is dat er voor jouw vak- of interessegebied ook?

Thanks @Banananana @Vaiana @Nude ! Hier kan ik verder mee, superfijn. Ik ga me eens even inlezen en wat dingen bestellen en uitproberen!

1 like

Is er toevallig een opticien die me advies kan geven? Heb een tweedehands zonnebril gekocht, zonder merk of uv sticker op. Ik wil wel voorzichtig zijn of deze effectief beschermt, voor ik hem draag.
Is er een manier om dat thuis te testen? Ik las iets over testen met een uv flashlight, kan dat?

1 like

Ik vond net een ongeopende emmer met maaltijd vervangers, houdbaar tot 2-2023, moet dit weg of is het nog te gebruiken?

2 likes

Haha te weinig context denk ik. Wat is dat voor emmer en wat voor maaltijdvervangers? Ik zie dit voor me

15 likes

Hahaha neeee :joy:
Hoe heet t dan? Het is een groot verpakking van body&fitshop.

Hahaha ik dacht misschien betekent emmer in het Vlaams iets van verpakking of opbergdoos ofzo.

Is het poeder of zijn het repen?

1 like

Poeders

2 likes

Dit kun je over twintig jaar nog ‘eten’

3 likes

Mijn man en ik hebben dezelfde persoon op whatsapp. Die persoon heeft bij hem wel een foto en bij mij niet. Ben ik dan geblokkeerd? Hoe kan dit?

Geblokkeerd zou kunnen maar denk eerder dat die persoon jouw nummer niet heeft opgeslagen en ingesteld heeft dat alleen contacten zijn profielfoto kunnen zien

15 likes

Kan je een afspraak maken bij de tandarts voor alleen polijsten?

1 like

Ik heb een luchtreiniger gekocht met ionisator om de rookgeur uit m’n huis te halen (ik woon hier bijna 3 jaar en word echt gék vooral met warm weer). Moet ik die gewoon de hele dag aanlaten of wat is het beste? Ik zie online wisselende adviezen

3 likes

@Steady

4 likes

Bel de tandarts?

12 likes