Durf te vragen #7

Het is hem niet maar heeft in deze shot ook wel iets weg van Matthew McConaughey.
Maar waar zie je deze persoon in nl serie/film of??

2 likes

Ik ken hem vooral uit Nieuwe Buren en Homies!

2 likes

Welke hapjes maken jullie graag voor feestjes? Binnenkort geven we weer een feestje en ik ben op zoek naar weer wat nieuwe inspiratie :star_struck:

1 like

Ik heb deze laatst opgeslagen want het leek me heel lekker (en makkelijk) brood zou ik niet zelf bakken maar met een stokbrood van de bakker serveren. Of Turks brood.

4 likes

Deze maak ik graag en ik doe er dan stukjes Turks brood bij.

En ik maak vaak guacamole met tortillachips en stokbrood met zelfgemaakte kruidenboter en verder wisselt het heel erg. Maar die fetadip is echt een hit haha. Een vriendin van me vraagt altijd of ik die weer maak als ze bij me komt borrelen.

5 likes

In het borrelhapjes topic staan ook veel tips en ideeën!

Borrelhapjes/kaasplanktopic

2 likes

Bewaren jullie wel eens stukjes uit tijdschriften en hoe doen jullie dat? Ik lees wel eens artikelen die ik wil bewaren of tips voor B&B’s ofzo, maar wat er nu gebeurt is dat ik een enorme stapel tijdschriften heb terwijl ik eigenlijk gewoon alleen dat wil bewaren wat ik interessant vind. Maar heb nog niet echt idee van een manier om dat netjes en gesorteerd te doen

Is dat echt zo? Ik woon in een gat en een aantal jaren geleden hebben ze hier van een bepaald bedrijf glasvezel aangelegd in de straat, maar toen hoefde ik niet ivm de kosten. Toen werd er gezegd dat als ik het niet wilde ik zelf een hoger bedrag zou moeten betalen als ik later wel zou willen. Maar dat is niet zo?

Edit: dit zegt de consumentenbond erover

Wat kost het aanleggen van glasvezel?

Het aanleggen van glasvezel is over het algemeen gratis, wanneer een hele wijk aangesloten wordt. Ligt er al glasvezel in jouw wijk, maar niet naar jouw huis? Dan zijn de aansluitkosten over het algemeen voor jouw rekening.

De kosten voor een aansluiting achteraf wanneer er al wel glasvezel ligt in jouw wijk, maar niet in jouw huis, kunnen variëren van €150 tot €1500. Afhankelijk van de afstand van je huis tot aan de al bestaande bekabeling.

1 like

In een map met insteekhoesjes
Of ik plak meerdere kleine plaatjes op een blad en doe het zo gebundeld
Ik doe het met recepten uit bijv de allerhande

2 likes

Ik maak dan een foto met mijn telefoon, waardoor ik 100.000 foto’s heb van dingen die ik ooit nog es denk te gaan bekijken. Maar als ik echt een goede opgeruimde bui heb categoriseer ik ze in Notion!

8 likes

Het kan zijn dat de regels daarin veranderd zijn ondertussen, maar toen ik bij Ziggo werkte werd ons echt duidelijk verteld dat die kosten nooit voor de klant zijn tenzij het een uitzonderlijke situatie is of ze een oprijlaan hebben van een kilometer ofzo. Uiteindelijk wil Ziggo die mensen als klant en hebben bijna alle woningen tegenwoordig wel internet, dus als Ziggo dan zegt yo wij kunnen wel leveren maar kost je nog €500 voor de aansluiting, dan zegt die klant waarschijnlijk laat maar, dan blijf ik wel bij kpn (of welke andere provider al wel kabels heeft liggen naar de woning)

2 likes

Foto maken met je telefoon, aan jezelf mailen en in een mapje stoppen genaamd B&B tips of recepten etc. En dan in dat mapje stoppen. Zo doe ik het al jaren met recepten die ik online of in tijdschriften tegen kom en werkt top!

4 likes

Gewoon old school een schrift waar je de Knipsels in plakt per categorie

5 likes

Ik ben benieuwd wat andere in deze situatie zouden doen.

Ik doe een deeltijdstudie en komt bijna tijd te kort, daarom wil ik in mei een weekje vrij nemen en was mijn eerste plan om dan een huisje ergens te huren, zodat ik geen afleiding/zorgen van thuis heb en me dan een paar dagen volledig kan focussen op school. Huisjes zijn helaas niet goedkoop, maar ik heb er nu 2 gevonden die betaalbaar zijn. Ik had het er over met mijn ouders en die gaan in mei een weekje op vakantie en hebben nu aangeboden dat ik in die week in hun huis mag. En nu twijfel ik ernorm.

Mijn twijfels:

  • Mijn idee was van een andere plek van huis is dat ik dus geen prikkels/afleiding heb van de dagelijkse dingen thuis. Ik ben bang dat ik mijn ouders in huis dat nog steeds wel heb. In een huisje of ik bijvoorbeeld niet de eindschoonmaak te doen en bij mijn ouders wel.
  • Mijn ouders wonen niet in de meest inspirerende omgeving waar je ook niet lekker kan wandelen. Ik had het idee dat ik als ik een huisje in de natuur heb, dan kan ik elke dag even stukje wandelen, misschien zwemmen op het park etc.
  • Bij mijn ouders is gratis (mn vader zei je hoeft alleen boodschappen te doen waarop mijn moeder zei dat de koelkast waarschijnlijk toch al gevuld is)
  • De week dat ik naar mijn ouders kan, kost mij een dag minder verlof.

Wat zouden jullie doen? Romantiseer ik het idee van zo een huisje te veel en moet ik gewoon lekker bij mijn ouders gaan zitten?

1 like

Ja ga bij je ouders zitten en boek later een huisje voor een weekend zodat je echt volop kan genieten van de omgeving.
Ik herken het beeld hoor, maar de paar x dat ik ergens heen ging om te werken baalde ik dat ik ook nog moest werken.

48 likes

Zeker bij je ouders gaan zitten!

2 likes

Stel je voor je zit in een juist wel heeel mooie wandelomgeving, stralend weer en … jij moet aan de slag. Zou toch extra kut zijn? Zou lekker bij je ouders gaan zitten, flink aan de slag en dan kun je alsnog later als je meer tijd hebt een huisje huren

8 likes

Het idee zou dan juist zijn dat ik kan afwisselen. Want ik weet ook dat het niet reëel is om van 9 tot 17 met mn neus in de boeken te zitten. Dus vandaar dat ik dacht als ik een leukere omgeving ben, is dat wel fijn. Maar begrijp ook wat jullie zeggen

3 likes

Wat ik me ook bedacht, is het in mei niet enorm druk op vakantieparken enz.

3 likes

Als ik het kon betalen en daardoor niet krap kwam te zitten, dan zou ik voor het andere huisje gaan. Uit je posts vind ik ook blijken dat jij dat liever wilt (want waarom twijfel je anders, praktisch gezien is bij je ouders namelijk een betere optie)
Je enige overweging om voor je ouders te gaan lijkt een financiële te zijn, en eventueel die extra dag verlof. Dat is een heel goede reden trouwens hoor, vandaar dat ik ook het andere advies wel snap. Maar ik vind dat totaal niet te vergelijken met naar een vakantiehuisje gaan, zeker als je zelf al zegt dat de omgeving niet inspirerend is daar.

14 likes