Durf te vragen #7

Oh shit ik verheugde me al helemaal op podcasts luisteren maar waar ik heen ga mag je ook geen telefoon meenemen… Thanks voor het advies dus!

@Blush mag dat bij jouw sauna wel gewoon?

2 likes

Ja, maar ik ga naar een badkleding sauna… dat verschilt misschien!

1 like

Je mag wel een e-reader meenemen en in sommige zit wel een luisterboekfunctie dus als je dat toevallig hebt kan je dat doen

1 like

Vandaag op de fiets met een rok moest ik nog ineens denken heb je ook een onderrok? In een aantal van mijn dunne stofjes rokken zit die er standaard in en die blijft goed op z’n plek zitten met fietsen. Misschien dat dat nog prettig is om te dragen als je rok dat niet heeft.

1 like

Random vraag: kent iemand de autoroute van ‘de mysteries van Reestdal’? Of heeft de folder daarvan. best een oude route, webarchive afgezocht(daar is niet alles compleet)vvv punt kon niet helpen op de dag dat we daar naar binnen liepen, internet geeft niet alles compleet weer.

1 like

Heb je een smartwatch? Ik kan op die van mij ook afspeellijsten en podcasts vanuit Spotify toevoegen en dan afspelen. Moet je ook wel een bluetooth koptelefoon hebben uiteraard.

Wat slim! Waarom heb ik hier nog nooit over nagedacht :sweat_smile: Hou niet van de sauna, maar voor in de sportschool is dit ook ideaal! (Wil m’n telefoon niet de hele tijd bij me moeten houden.)

3 likes

Ik moet voor mijn werk iets weten over de inhoud van een mbo opleiding. Gaat over een specifiek onderwerp en in hoeverre dat aan bod komt tijdens de opleiding. Ik neem aan dat dat in het curriculum beschreven staat? En kan ik dat gewoon opvragen?

Je hebt het wettelijke kwalificatiedossier daar staat waar een opleiding wettelijk aan moet voldoen en bijvoorbeeld wat geëxamineerd wordt. Die vind je met crebo op de site van sbb.

Bij de school zelf vind je soms het OER (onderwijs en examenregeling) op de site, soms ook het hele curriculum uitgewerkt, dus wat aan bod komt, wanneer en hoe getoetst. Anders even opvragen bij opleiding zelf.

2 likes

ik kwam net een super mooie poster tegen en zou die graag willen kopen, is alleen 1m lang (de buis waar die in zit ook). zou dit een probleem zijn om als handbagage mee te nemen? :sweat_smile: ik heb ook nog een extra ruimbagage allowance dus zou het ook als ruimbagage kunnen inchecken maar om alleen zo’n rol in te checken voelt ook zo dom en risicovol haha

Voor congres heb ik vaak een buis met poster mee op het vliegtuig en dit is geen enkel probleem. Gewoon als extra handbagage meenemen.

1 like

Iemand hier die steunzolen draagt die misschien wat tips kan geven voor geschikte merken / modellen? Ik draag graag sneakers en sandalen en heb weinig uitleg gekregen bij de podoloog.

Echt heel veel kan! Bij sneakers gaat het er om dat de binnenzool verwijderbaar is, dat kan inmiddels in bijna elke schoen (vans, adidas, nike, nb maar ook heeeeel veel andere merken). Ik heb voeten die heel snel naar binnen zakken dus ik kijk ook wel naar de stevigheid van de schoen maar ook niet altijd (neus, hak en binnenkant schoen. Duw je het zo in, dan weinig steun voor je voet dus dan helpt zo’n zooltje marginaal). Sandalen heb ik meestal met goed voetbed, bijv. Birkenstock ed. Schoenen met hak kan die zool niet in maar mijn podoloog zei dat kleine hak tot max 5/6 wel kan. Ik ben eigenwijs dus draag af en toe hoger maar dan wel max 1 dag en dan weer terug naar standaard. Mijn podoloog gaf aan dat eigenlijk alles wat nu hip is juist goed is hahah. Dus birkenstock, dr martens, nike, nb enz.

3 likes

Wij hebben ook een grote poster meegenomen vanuit Azië naar Nederland als handbagage. Was geen probleem. Was er zo verbaasd over, echt niemand die er iets van zei.

3 likes

Eigenlijk wat @Doperwtje al zegt, altijd checken of de binnenzool eruit kan en dan passen je steunzolen er vaak wel in.

Ik heb ooit de tip gekregen om de hiel in te drukken, als dat te makkelijk gaat, dan is de schoen niet stevig genoeg. Verder rustig opbouwen, ik weet nog dat ik het in het begin verschrikkelijk vond, echt veel pijn had enzo, inmiddels 20 jaar verder en voel ik ze niet eens meer.

In het begin was ik heel strikt en droeg ik alleen schoenen waar mn zooltjes in konden, inmiddels kan ik ook wel eens een dagje zonder en draag ik ook andere schoenen. Ik heb me er wel bij neergelegd dat bepaalde schoenen mij gewoon niet staan door mn doorgezakte voet (toms, loafers etc), maar bepaalde sandalen gaan nog wel, vooral als er een band over mn wreef loopt die de boel op zn plek houdt, maar daar gaan zooltjes in. En Birkenstocks zitten altijd lekker en kan ik ook een hele dag op lopen.

6 likes

Bedankt @Doperwtje en @Mrs.Fraser! Hier kan ik wel mee verder. Maar dragen jullie de birckenstocks dan zonder jullie zooltjes?

3 likes

Yes, want ze gaan niet in open schoenen. Ik doe ze bijvoorbeeld ook niet in converse, vans of instappers. Die zijn te laag waardoor mijn zolen dan uitsteken.

3 likes

@praline ligt er wel aan wat voor zolen je hebt. Heb je halve of hele? (Zitten je tenen op je steunzolen ja of nee?) Ik heb inderdaad ook wel dat mijn voet te hoog komt in lage allstars of vans en dan heb je niet genoeg steun voor je voet. Nike air max bevallen mij top met steunzolen. In vans passen ze ook goed maar die schoen is wel heel plat en dat zit niet heel fijn.
Ik ga zelf morgen op zoek naar sandalen voor steunzolen :joy:

3 likes

Goeie! Ik heb hele, dus die gaan dan niet in zulke schoenen.

Eens ook wat betreft air max en uberhaupt nike. Ik heb jaren alleen maar Nike gedragen omdat daar mn zolen goed in passen.

2 likes

Dit topic is na het bereiken van de limiet van 5000 reacties automatisch gesloten. De discussie wordt voortgezet in Durf te vragen #7 (Deel 6).