Ik heb meer dan een week geleden heel veel uitnodigingen voor een feestje verstuurd naar adressen door heel nl en het is bij sommige mensen nog steeds niet aangekomen, ook bij mensen in mijn eigen stad niet gewoon met een postzegel in zoân oranje brievenbus gedaan
Weet iemand of PostNL een storing heeft en of ze ĂŒberhaupt nog bezorgd gaan worden? Er staat online dat er geen storing is en dat alles uiterlijk binnen vier bezorgdagen wordt bezorgd maar ik begin nu te twijfelen
Vet irritant want ik weet niet wie t wel en niet heeft ontvangen en vind het ook stom om iedereen te moeten benaderen om te vragen of ze het al hebben ontvangen
Nee, geen storing/staking maar vanuit werk weet ik dat ze het mega druk hebben.
Woon je toevallig in West-Brabant? Daar is het giga druk. En ik denk wel op meer plekken maar ik kan niet alles lezen. Het zal vast te maken hebben met personeelstekorten. Ook qua pakketten hebben ze gedoe.
& @Blush aah thanks voor de reacties. Kan me met de vakantieperiode ook wel voorstellen dat postbodes en andere mensen werkzaam in de keten vakantie willen. Hopelijk zijn mân brieven in ieder geval niet zoek geraakt en komen ze alsnog aan
Weet iemand of het wettelijk mag om als verhuurder te eisen dat er een koppel je woning huurt en geen woningdelers (dus twee mensen die niet een bed delen). Ik hoor het nu veel van vrienden dat ze hier tegenaan lopen en ik vond het heel invasief dat die verhuurders hier eisen aan stellen, dus vandaar mijn vraag.
Voor woningdelen gelden vaak vanuit gemeente/overheid andere regels.
Ik weet er niet precies alles over, vanaf hoeveel personen enzo. Maar dit is wel een reden die ik kan bedenken waarom verhuurders het niet willen
Is dit niet een of andere keversoorten? Het lijkt namelijk een beetje op een kever.
Ja, dat is zelfs vaak in het bestemmingsplan geregeld: dat een woning is bestemd voor een huishouden en daar valt woningdelen niet onder.
Ik fiets/wandel vaak alleen in natuurgebieden, ook als het donker is en het is niet altijd even chill qua verlaten gebied.
Nu wil ik iets wat me iets van veiligheid geeft. Nu bedacht ik me een toeter/alarm te kopen wat ik kan indrukken als er iets is, een niet te missen geluid waar iemand van schrikt en mogelijk anderen in de omgeving ook kunnen horen. Maak me niet belachelijk aub , ik snap het idee van schijnveiligheid (maar dat geeft fietsen met je sleutels in je hand of iemand aan de telefoon terwijl je fietst ook), maar je schijnt dus van die toeters te hebben op luchtddruk, maar ook bijvoorbeeld een bel voor op je fiets die je via usb oplaadt die hard kunnen afgaan.
(Je hebt ook een armband die een enorme vieze lucht afgeeft bij doorbreken patroontje, maar daarbij denk ik helemaal van dat zal een kwaadwillende niet doen stoppen denk ik).
Heeft iemand daar ervaring mee?
Of andere tips? Ik vind het heel vervelend om meermaals per week zo vol adrenaline/bewust/licht angstig op pad te zijn.
Ik had vroeger een charm alarm voor als ik alleen over straat moest in het donker op plekken waar je dat liever niet doet.
Dit is een sleutelhanger met een knopje erop, als je het knopje indrukt maakt hij een heel hard alarmgeluid. Er zit ook een pinnetje in, als je het pinnetje eruit trekt dan blijft het alarm klinken tot je het pinnetje er weer in doet.
Zoiets:
Je kunt dit vinden als je zoekt op âzak alarmâ, âpersoonlijk alarmâ, of âalarm sleutelhangerâ denk ik, bol. com etc verkopen dit ook.
Ik zou wel even de reviews lezen want je moet er natuurlijk wel een hebben die echt hard geluid maakt.
Ik heb ook zoân charm alarm. Heb het gelukkig nog nooit hoeven gebruiken, maar het is wel een fijn idee om bij je te hebben. Als ik ga fietsen maak ik hem vaak aan de rits van mijn jas vast. Voor wandelen heb ik een safety keychain for women (als je het opzoekt vind je heel veel voorbeelden), en een cat safety keychain maar 9 vd 10 vergeet ik die ook omdat ik die toch vrij heftig en groot vind.
Wel heb ik altijd pleisterspray op zak.
Ik ben op zoek naar een huur auto voor mijn vakantie.
Nu heb ik dezelfde auto gevonden die ik thuis rijd.
(hoef ik niet extra te wennen aan een andere auto in het buitenland)
Daar staat bij: (wat allemaal inbegrepen zit)
Autohuur: 129.15 ⏠Verzekering: CDW en TP met een eigen risico van 1,000 âŹ
- GRATIS Annulering
- GRATIS Wijzigingen
- Best Price Guaranteed
- Diefstalverzekering
- All Risk Autoverzekering
- Zonder creditcardkosten
- Onbeperkt aantal kilometers
- Local Taxes Included
Maar vervolgens kan ik een extra verzekering afsluiten die online natuurlijk weer vele male goedkoper is dan daar. maar toch 140 euro. met:
**Als je de verzekering nu afsluit, ben je gedekt voor:**
- Lekke en beschadigde banden
- Schade aan de voorruit en autoruiten
- Schade aan de carrosserie
- Schade aan het slot
- Vervanging van de sleutel van het voertuig in geval van diefstal of verlies
- Sleepkosten ten gevolge van een ongeluk met de huurauto
Maar ik weet nu niet of dat gewoon extra geld binnenharken is, of dat het ook noodzakelijk is om die extra verzekering af te sluiten boven op een allrisk. Ik weet niet zo goed waar ik goed aan doe.
Heeft iemand ervaring mee wat er allemaal komt kijken bij een auto huren op je vakantie bestemming?
Ik vind Sunnycars een aanrader om in het buitenland een auto te huren. Geen gedoe meer met aanvullende verzekeringen die je aangesmeerd kunnen worden omdat alles al gedekt is. en volgens mij ook voordeliger tarieven dan rechtstreeks bij een verhuurbedrijf boeken.
Ook een keer toen we schade hadden hebben we er nadien niks meer over gehoord. Top dus!
Ik ook niet! Mijn zusje staat wel ingelogd op haar TV dus dat is het âhoofdâ account. Maar mijn oma kijkt op de tablet en ik stream met mijn telefoon naar mijn chromecast. Heb nog niks gemerkt haha
Ik boek altijd via easyterra met een filter op âworry freeâ en dan sluit ik ter plekke niks extraâs af. Misschien kun je daar nog kijken?
Overigens heb ik nog nooit dezelfde auto gekregen als geadverteerd Wel uit dezelfde klasse of hoger uiteraard
Volgens mij gaat het âmisâ als je op twee smart-tvâs tegelijk ingelogd bent en die tvâs in verschillende wifi-netwerken zijn! Want zowel mijn ouders als ik hebben een smart-tv waarop je kijkt via een netflix-app op de tv zelf. Dus niet met een apple tv kastje oid ertussen.
Maar helemaal zeker weet ik het dus niet want ik vind de info maar onduidelijk haha.
Ik heb nu in ieder geval een Extra lid account voor âŹ3,99.
Hmm, ja ik heb nu toch maar via Sunnycars / anwb gedaan.
Ik heb gekeken op trustpilot, de eerste optie zou zijn via doyouspain / firefly. En die reviews waren niet al te best (2,4 / bijna alle klachten gingen over t zelfde). Volgens mij heb ik Easyterra ook voorbij zien komen qua allerlei kosten berekenen achteraf en dan niet meer bereikbaar zijn.
En over de auto, ik hoop toch echt dat ik de ford focus krijg, ben nu beetje duurder gegaan voor die ford. Rijd zelf een fiesta btw. Vroeger wel focus gereden. Maar sowieso ford fan dus laten we duimen en anders ook geen man overboord, maar eerste ingeving was, ik ken het comfort en vind dat vooral in het buitenland wel fijner. Maar een andere zal ik vast ook wel zo aan gewend zijn.
Live locatie heb ik standaard gedeeld met 2 beste vriendinnen en mijn vriend.
Pleisterspray kan je eigenlijk gebruiken als een soort pepperspray, heeft een beetje hetzelfde effect.
Mijn favo witte shirt komt net grijs uit de was Heb per ongeluk iets donkers meegewassen. Weet iemand hier een oplossing? Ik ben nu onderweg naar de winkels om te kijken. Is vanish echt een ding?
De mouwen hebben een andere kleur dus bleken is helaas geen optie
Edit: op google heb ik wel al gezocht maar al die sites zeggen wat anders. Absoluut niet heet wassen, juist heet wassen, azijn gebruiken, alles behalve azijn gebruiken
Ik was met vanish, maar of het werkt. Mân was blijft opzich wel wit alleen gele vlekken (vaak bij mân oksel) wordt niet wit, daar zoek ik nog een oplossing voor.
En ik heb laatst bijvoorbeeld nieuwe witte katoen / kant strings in het machine gehad. En toch heb ik het idee dat het kant grauw is geworden en volgens mij ook echt alleen met witte was gewassen.
Dus of het echt een ding is, misschien doe ik het verkeerd maar ik doe het meer voor een goed gevoel erbij dan dat ik echt zie dat het werkt.