Durf te vragen #7

Op welke handige website (geen app) kan ik een mooi (simpel) fotoboek laten maken en afdrukken inclusief stukjes tekst? Ik werk meestal met de HEMA website maar ik kan even de functie niet vinden dat je er teksten bij kan zetten, dat is namelijk wel nodig! Wie heeft de gouden tip?

1 like

Ligt dat dan niet aan je browser by any chance? Ik heb laatst nog bij de Hema een fotoboek laten maken met teksten.

1 like

Albelli

4 likes

Krijg je dan zoveel meer rente dat het het risico en gedoe waard is?

1 like

Albelli idd

2 likes

Wat is het risico?

4 likes

Dank allen! @FredPaillet o geen idee, zou kunnen! Via mn tel had ik het uitgeprobeerd, morgen ga ik voor t echie bestellen dus zal nog eens kijken en dan ga ik ook albelli checken!

1 like

Ik heb me er niet echt in verdiept, maar er zijn allerlei variabelen zoals valutaverschillen, andere depositogarantiestelsels, identificatiemethoden, wetgeving, internationale transactiekosten, opnametijd etc. Het is vast wel te doen als je je erin verdiept, maar het is de vraag of het de moeite waard is.

Ik ging even een beetje rekenen. Ik zie dat nu de hoogste rente zonder vastzetten bij een Letse bank is, a 3,5%. Bij een Nederlandse bank kan je 2,5% krijgen. Stel dat je 10.000 euro in Letland wil zetten, wat best een bedrag is, dan heb je het over 100 euro per jaar. Mits je dus niet aan dat bedrag komt. Ik vind dat niet de moeite van het uitzoeken waard. Stel dat je je er 4 uur in verdiept en je er ongeveer 4 uur over doet om de rekening te openen, verificatie te doen, storten, terugstorten etc. Dan verdien je minder dan het minimum uurloon. Ik denk laat maar :joy: mocht je 2 miljoen hebben is het vast de moeite, maar dat is niet meer gegarandeerd (tot 100k) en ik zou dan eerder een andere investeringmethode kiezen.

3 likes

Dit jaar organiseer ik met kerst de familie pubquiz. Het is normaal altijd met random feitjes, maar ik wil nu een hele leuke proberen te maken met allemaal grappige filmpjes, geluidsfragmenten en weetjes over het afgelopen jaar.

Ik heb al: de Titan, de Chinese spionageballon, een video van vals zingende Mia en Dion, aftreden Mark Rutte, Wim-Lex 10 jaar koning, India meeste inwoners, Iets met filmpje Walter in B&B vol liefde.

Heeft iemand nog leuke ideeën? :pleading_face: Liefst niet te serieus. Dingen die viral zijn gegaan op tiktok o.i.d. afgelopen jaar mag ook.

3 likes

Hier iets over?
Ik vind dit zo grappig

1 like

Denk dat de spanningsboog op het moment van afspelen niet groot genoeg is voor 2 minuten. Maar ga wel nog even nadenken of ik er iets mee kan! Thanks! :heart_eyes:

@monkeyslut Ja!! die ga ik sowieso toevoegen.

Edit: Heb zojuist deze nog bedacht.

Gordon heeft ruzie met iedereen in de lijst met antwoordopties*. Welke is hier pas in 2023 aan toegevoegd?
*Ik verleen geen rechten aan de volledigheid van deze lijst.

A. Angela de Jong
B. Gerard Joling
C. Bridget Maasland
D. Connie Witteman
E. LA The Voices
F. Marc van der Linden
G. Ali B
H. Johnny de Mol
I. Ex-vriend Jeffrey
J. Ex-vriend Gavin
K. Cornald Maas
L. (Blushing zakenpartner) Rene Dering
M. Jeroen van der boom
N. Tineke de Nooij
O. De gehele lokale bevolking van Dubai

Wie o wie weet het goede antwoord jongens?

10 likes

Wij hebben wel eens ronde gehad met foto’s van allemaal personen(of dieren, denk gelijk aan bokito :stuck_out_tongue_winking_eye:) die het afgelopen jaar overleden zijn, en moesten daar dan namen aan koppelen

1 like

Ja! Zoiets zat ik ook aan te denken. Alleen die lijstjes worden meestal pas iets later in december door media gepubliceerd. Ik kan nu in ieder geval nog niets vinden. En geen zin om al het nieuws door te spitten. :sweat_smile:

3 likes

Wikipedia heeft wel al een lijst van personen overleden in 2023, alsnog wel wat spitten want lang niet iedereen is even bekend, maar misschien heb je er wat aan

3 likes

Ik hou elk jaar de nieuwsonderwerpen bij voor een kerstquiz, wel wat serieuzer op nieuws gericht dus maar ben het even langsgelopen op de wat opvallendere/gekkere onderwerpen, misschien heb je er iets aan!

• Nazileuzen op de Erasmusbrug begin vh jaar
  • Ophef rondom boek Spare van prince Harry
  • Dalai Lama vraagt een kind op zijn tong te zuigen (hierbij denk ik al OJA dit was ook nog gebeurd dit jaar :rofl:)
  • Dennis Wiersma die opstapte na zijn wangedrag
  • VanMoof failliet
  • Twitter wordt X :clown_face:
  • De mugshot van Trump
  • Stakingen in Hollywood
  • “Hoe vaak denk je aan het Romeinse rijk?”
  • Crompouce hype

De bekende overledenen van dit jaar die ik heb opgeschreven:
Lisa Marie Presley, Wim de Bie, Berlusconi, Sinead O’Connor, Erwin Olaf, Matthew Perry, Henry Kissinger

17 likes

Oooh hier zitten hele goede dingen tussen! Dankjewel!

2 likes

Je zou ook die ronde wat kunnen aanpassen in zoiets als dood of levend. Over dat je soms een overlijdensbericht ziet van iemand waarvan je dacht dat die al jaren dood was. Je kan het houden op doden in 2023 en dan met levenden ertussen of ook dieper gaan met hoe lang is deze persoon al dood (of leeft ie nog)?
Maar misschien wat te luguber voor sommige familieleden. In de mijne levert dit sowieso commentaar op van de tantes

3 likes

:joy:

9 likes

“Doet ie het nog of doet ie het niet?” :musical_note:

19 likes

Oh voor deze is Jimmy Carter dan een hele goeie @Branko. Die ging dit jaar zelfs naar een hospice, maar leeft nog steeds. Wel vorige week zijn vrouw begraven.

Oke best luguber.

4 likes