Ik denk die laatste
Het boek mimosa?
Kennen ze niet. Het publiek haalt nieuws voornamelijk van VI en fb, en er zitten ook tieners tussen. Wel heel erg bedankt voor het meedenken allemaal!
@Xiomara @monkeyslut Het is inderdaad antwoord O.
Aah oke omdat je TikTok benoemde dacht ik misschien zit hier nog wat in
Ben benieuwd!! Veel plezier
Ik gebruik sinds kort Bunq en heb een aantal betaalverzoeken verstuurd maar het is mij nu onduidelijk of de persoon in kwestie wel of niet heeft betaald. Als status staat er âgedeelde request verlopenâ of âgedeelde request geaccepteerdâ
In bunq kan ik na een af- of bijschrijving ook niet mijn nieuw saldo zien dus dat maakt het ook ingewikkeld.
Misschien echt de domste vraag ooit maar toch.
Ik heb vorige maand maand best wat dingen impulsief, misschien niet al te nuchter, besteld bij Temu maar nu wil ik het meeste terug doen maar mag ik alles ook in een doos(je) proppen? Aangezien ik zoiets normaal altijd gewoon in de zak doe waar het in zat bij een webshop.
(Jaja dit gaat niet weer gebeuren. Les geleerd hoor haha)
Ik zou zeggen van wel zolang er een duidelijke sticker op zit waar je het heen stuurt. Bij andere webshops nog nooit problemen mee gehad in elk geval.
Ik vind het geen gedoe eerlijk gezegd, alleen even een half uurtje om alles in te vullen en dan 5 minuten een verificatie gesprek. Het levert me meer op dan Facebook scrollen haha.
Ik weet niet zo goed op welke risicoâs je doelt in je volgende post.
- Valutaverschillen is niet van toepassing, ik heb gewoon een euro spaarrekening bij een Zweedse bank
- andere depositogarantiestelsels ook niet van toepassing, is Europees geregeld, 100k
- identificatiemethoden: 1x een identificeren via videobellen en dan rest met de app.
- internationale transactiekosten: niet van toepassing.
- opnametijd: 2 dagen volgens mij, ik zou er sowieso geen geld zetten dat ik a la minuut nodig zou hebben ;).
Verder vind ik het zeker de moeite waard aangezien het niet meer moeite is dan in NL bij een nieuwe bank een rekening openen. Heel veel mensen hebben bij een grootbank hun geld staan, had ik i.i.g. en daar kreeg ik 0,5% rente, nu heb ik al ruim 100⏠aan rente gekregen op mijn spaarrekening bij Raisin. Nu nog over een paar maanden de deposito rente cashen .
Dankje
Als je een groepchat aanmaakt in Whatsapp en sommigen mensen moeten via âpersoonlijke inviteâ accepteren, krijgen die dan alle berichten vanaf het begin te zien of moet je dat dan herhalen voor ze?
Ik weet dat je normaal gesproken als je een groepschat later wordt toegevoegd je de historie niet te zien krijgt
Volgens mij is dat hierbij hetzelfde, dus ze zien niet de hele geschiedenis als ze eenmaal in de groep zitten
jemig wat onhandig
Ze zien de eerder geposte berichten niet.
Zoals ik zei weet ik er het fijne niet van (een reden waarom ik het niet zou doen zonder dingen uitzoeken), maar dit is in ieder geval niet waar. De Europese wetgeving is dat je 100k moet kunnen garanderen maar elk land heeft zijn eigen depositogarantiestelsel. Dat kan dus op allerlei manieren ingeregeld zijn.
Zoals ik ook al vermeld heb, wordt het uitbetaald in de valuta van het land wanneer een bank zou omvallen. Wat de verdere details zijn weet ik niet en heb ik niet uitgezocht aangezien de banken waarmee ik zaken doe een gezonde rating hebben.
Maar goed, dit is inderdaad niet voor iedereen, ik heb ook lang getwijfeld omdat het me een gedoe leek (uiteindelijk niet zo ervaren).
Ja dat is precies wat ik zeg! Maar de stelsels zijn wél anders want die zijn nationaal.
Oke
Maar de bescherming binnen de gehele EU is wel gelijkwaardig toch? Op basis van deze richtlijn is dat gegarandeerd.
De wijze waarop de lidstaten dat inregelen qua spelregels, kan misschien verschillend zijn (bijv qua termijn, of hoe je het moet aanvragen, missch dmv een formulier of automatisch). Doel je op dat laatste als je zegt dat de stelsels inhoudelijk wel verschillen?
Is iemand hier al eens naar Shen Yun geweest? Is dat de moeite?
Is de spaarrente die je nu krijgt 4.45% bij Raisin? Ik zit bij Bunq en krijg daar nu 2.46% dus mogelijk is Raisin nog interessanter.