Durf te vragen #7

Zoals ik ook al vermeld heb, wordt het uitbetaald in de valuta van het land wanneer een bank zou omvallen. Wat de verdere details zijn weet ik niet en heb ik niet uitgezocht aangezien de banken waarmee ik zaken doe een gezonde rating hebben.

Maar goed, dit is inderdaad niet voor iedereen, ik heb ook lang getwijfeld omdat het me een gedoe leek (uiteindelijk niet zo ervaren).

1 like

Ja dat is precies wat ik zeg! Maar de stelsels zijn wél anders want die zijn nationaal.

Oke

3 likes

Maar de bescherming binnen de gehele EU is wel gelijkwaardig toch? Op basis van deze richtlijn is dat gegarandeerd.

De wijze waarop de lidstaten dat inregelen qua spelregels, kan misschien verschillend zijn (bijv qua termijn, of hoe je het moet aanvragen, missch dmv een formulier of automatisch). Doel je op dat laatste als je zegt dat de stelsels inhoudelijk wel verschillen?

4 likes

Is iemand hier al eens naar Shen Yun geweest? Is dat de moeite?

2 likes

Is de spaarrente die je nu krijgt 4.45% bij Raisin? Ik zit bij Bunq en krijg daar nu 2.46% dus mogelijk is Raisin nog interessanter.

3 likes

Maar als ik het goed lees op die officiële pagina kan het gewoon niet verschillen. Ja je krijgt het geld in een andere valuta maar het moet een equivalent van 100K zijn ofwel het moet als je de koers omrekent gelijk staan aan 100K dus ik snap oprecht niet waar op gedoeld wordt of waar nou precies op gedoeld wordt.

1 like

Ja ik doelde op algemene werking van EU richtlijnen. Dat je wel kunt afspreken dat iedere burger op hetzelfde recht heeft (in dit geval 100k) maar dat iedere lidstaat wel zelf mag weten hoe je dat inricht. Bijv; wanneer krijg je dat? Direct binnen 10 dagen of anders? Of hoe moet je het aanvragen?
Missch dat daar verschillen inzitten. Dus niet in de hoofdregel inderdaad, dat is gelijk binnen alle landen.
Maar missh weet zij hier meer van af

3 likes

Op deze pagina vind je vrijwel alle informatie.
De uitbetalingstermijn is verkort van 3 maanden naar 20 dagen dus ook daar is over nagedacht. Ik vind het eerlijk gezegd nogal paniek zaaierig.

4 likes

Haha ja goed om je bewust te zijn van alle risico’s, maar als je er zelf niet veel van afweet ga dan geen dingen zeggen als: ‘ik weet er het fijne niet van, MAAR: ….’

8 likes

Iemand wel eens naar de theater show(s) van Pip Utton geweest? Zit te overwegen om kaartjes voor Adolf te bestellen, maar is het wat?

Ik vroeg of het de balans tussen risico’s en wat het oplevert waard was. Iemand anders vroeg aan welke risico’s denk je dan en toen gaf ik een aantal risico’s aan die ik random zo kon bedenken en een schets van wat het op zou kunnen leveren. Het is letterlijk zo dat de landen niet hetzelfde depositiegarantiestelsel hebben. Het is precies wat @Scorpiovibes aangeeft, dat de ‘spelregels’ verschillen. Of dat in de praktijk veel uitmaakt, geen idee, maar dat zou ik persoonlijk uitzoeken voor ik m’n geld op een Letse bank stal. Dat moet iedereen verder zelf weten, maar als dit al paniekzaaierij wordt genoemd :joy: Ik heb ook helemaal geen zin om hier verder over na te denken tbh

1 like

De spelregels zijn op EU niveau vastgesteld. Ik weet nu niet over welke verschillen het nu nog concreet gaat. Maar ik ik vind het paniek zaaiend om te benoemen dat je 1) minder uit betaald krijgt als dat land een andere valuta heeft (kan niet want moet een equivalent van 100.000 euro zijn) en 2) de terugbetalingstermijn (is ook vastgesteld).

Het is verder ook niet vervelend bedoeld maar ik zou persoonlijk niet zomaar dingen gaan roepen en zou gewoon de officiële informatie van Rijksoverheid etc. aanhouden.

Ik ben in de ban van Stanley cups. Zijn ze de hype waard?

Nee.

12 likes

Ikzelf vind die van Yeti met een rietje fijner. Ik heb wel een Stanley zonder rietje die ik gebruik voor warme dranken. Maar weet niet welke variant je zou willen. Ze zijn ook echt nooit in de aanbieding helaas

3 likes

Het is een thermos water fles die meer litter water aan kan. Is het handig als je veel drinkt ja. Maar er zijn ook hele goeie namaak flessen.
Ze passen in ieder geval wel in elk gym apparaat haha.

2 likes

Appart

15 likes

Ik word echt chago van Stanley cups vooral van mensen die er meerdere hebben en dan zeggen dat water twee dagen koud blijft erin
Bitch wie drinkt twee dagen oud water?

52 likes

Ik ben deze week overstag gegaan omdat ik de rode metallic kleur mooi vond. Maar het is gewoon een grote isolerende beker haha. Als hij helemaal gevuld is, is hij wel aan de zware kant. Heb hem gisteren wel 3 keer leeggedronken dus dat is sowieso winst.

Het is nu koud dus kan hem niet echt vergelijken met andere merken.

2 likes