Durf te vragen #7

Ik moet drie kwartier aan audio transcriberen en heb het met twee verschillende online programma’s geprobeerd maar dat is echt knudde. Misschien dat iemand hier de gouden tip heeft? Anders wordt het zelf lijden.

2 likes

Happy Scribe? Die gebruik ik wel eens op m’n werk en vind ik wel fijn.

2 likes

Aviodrome is ook leuk voor kids!

1 like

@Portugal @Zoeva @Nude wat een goeie ideeën, dankjulliewel. Allemaal nog nooit geweest. Ik gooi het in de groep.

5 likes

Zelf nooit mee gewerkt maar dit werd me laatst aangeraden! https://goodtape.io/

4 likes

Wel jammer dat Denise Anna werd teruggefloten door klm, want ze beloofde eerst een hele vlog serie te zullen maken over de selectie en opleiding etc

Mocht je het budget een beetje op kunnen rekken (of er mensen met een museumkaart mee gaan) is Kasteel de Haar echt een aanrader!

1 like

@lisaanna
idd rollenspel
verschillende talen een gesprek voeren
ik had ook een sollicitatieronde met meerdere sollicitanten in gesprek
vertellen over wat jij gastvrijheid en service vind

ik kreeg oa de vraag of ik me niet te hoogopgeleid voelde om koffie rond te brengen
didnt nail that one, was te verbaasd over de vraag
(ook vooral niet over groeimogelijkheden beginnen hierna hahahaha)

ohja en vet ongemakkelijk: je moest in mijn tijd je diploma meenemen naar het gesprek. dat is bij mij geen a4tje maar een a3 opgerold in een koker. sta je daar met die koker…

3 likes

@Oprah en @apeiros thanks voor de info haha.

Het ging me vooral om een vrij specifieke vraag (hoe ze tegen overgewicht aankijken bij zowel de selectiedagen als de medische keuring, specifiek bij KLC). Ik heb al wat info gekregen via pb, maar mocht iemand daar nog meer over weten is het heel erg welkom 🫶🏻

3 likes

Misschien Dinoland in Zwolle?

2 likes

Wisselend en ook wel een beetje wat ik had verwacht. Je wordt er waarschijnlijk niet direct op afgewezen, maar wel afhankelijk van hoeveel overgewicht en of je verder wel of niet volledig ‘gezond’ bent (bloeddruk enzo). En een beetje overgewicht is waarschijnlijk wel oké, maar wel met een bepaalde grens.

Ik heb verder best vaak stewardessen gezien met overgewicht hoor trouwens!

Maar goed, ik weet verder ook niet alle details, maar ik kreeg meerdere pb’s met wisselende antwoorden dus hopelijk valt het mee :crossed_fingers:t2:

2 likes

Ja hoor, man en vrouw

5 likes

Flywithari op TikTok deelt veel over haar werk bij KLM en heeft ook eens een video gemaakt over dat ze wat steviger is en daar is ze niet op afgewezen.

5 likes

Is het ook niet zo dat het vooral gaat om het feit dat een vliegtuig den krappe ruimte is en het daarom misschien lastig is? Kan me niet voorstellen dat je wordt afgewezen om wat extra gewicht.

Als het te duur is kun je kasteel Doorwerth nog overwegen. Het uilenbos is ook nog leuk @Schorem

2 likes

Wat ik er nu van begrijp verschilt het heel erg per maatschappij. Emirates enzo zijn bijvoorbeeld wel heel streng, maar dat zijn ze in alles. En de meeste Nederlandse maatschappijen lijkt het er nu op inderdaad dat zolang het veilig is, dat het wel oké is.

Maar ik ga het zien haha, hopelijk valt het mee :crossed_fingers:t2:

1 like

Je kan het overigens niet altijd aan iemand afzien. Ook gespierde of kleine mensen kunnen snel overgewicht hebben zonder dat je dat direct zou denken.

6 likes

Ik heb best vaak gevlogen vroeger (sorry), maar kan me echt niet herrineren hoe ‘mijn’ steward(essen) eruit zagen. Kan best dat er dikkere en dunnere mensen bijzaten, geen idee. Zolang ze hun werk maar goed doen.

3 likes

Oh, heeft ze ooit nog uitgelegd wat en hoe?

1 like

Nee ook dat bleef vaag.
Dus misschien had ze ook met klm afgesproken er niet meer veel aandacht aan te mogen geven

1 like