Een familielid van mij begint steeds vaker over onderwerpen waarvan ik weet dat hij dit van Instagram reels en YouTube Shorts heeft opgepikt. Dit betreft die filmpjes met Jordan B. Peterson, Ben Shapiro en dat soort idioten. Laatst zei hij: Andrew Tate heeft soms wel goede punten! En vandaag had hij het over “die linkse propaganda mbt transgenders”. Nu mijn vraag: wat is een goede manier om hierop te antwoorden? Ik vind het zelf om de een of andere manier moeilijk om mijn mening over deze personen/onderwerpen bondig te omschrijven. Want ja, Tate zal vast wel eens iets zeggen waar ik het mee eens ben (zoals dat vapen slecht is) maar dat vlakt de rest van zijn acties en uitspraken natuurlijk niet uit
En Peterson weet zijn mening heel doordacht te formulieren maar hij is gewoon een vreselijk enge man (en toch weet ik niet kort en bondig te omschrijven waarom precies). Wat ik zelf ervaren heb, is dat als je 1 video van hen ziet je gelijk overstelpt wordt met video’s met dezelfde strekking door het algoritme. Het liefst zou ik iets willen antwoorden waardoor dit familielid zelf inziet wat een rare, vrouwonvriendelijke content dit is.