Durf te vragen #7

Ik heb chai tea latte helemaal ontdekt en nu zoek ik naar iets waarmee ik ook chai tea lattes thuis kan maken. Ik heb nu theezakjes gehaald van clipper maar dat is het net niet. Ik zie ook chai tea poeder maar is dit wel wat? Wie heeft de beste tip voor een lekkere (romige) Chai tea om thuis te maken.

1 like

Ik maak ze met poeder, heb nog geen lekkere thee of kruidenmix voor thuis kunnen vinden.

Bij de Makro koop ik de poeders, die maak ik aan met een klein beetje heet water en giet daar warme opgeklopte (haver) melk bij. Soms nog een scheutje Chai siroop, ook van de Makro.

1 like

Hoe maak je het met de zakjes van clipper?

Ik gebruik ze ook, maak een klein laagje thee, ongeveer een 1/4-1/3 van zo een ikea glas, laat dat goed lang trekken, flinke schep suiker en dan melk erbij en dan komt ie goed in de buurt van een chai die ik buiten de deur drink.

3 likes

Ik zal het op jouw manier ook eens proberen. Tot nu toe vind ik het toch te waterig, terwijl ik m buiten de deur vaak lekker zoet en romig
vind.

Helaas geen Makro pas hier dus dat wordt lastig maar ik zal eens online kijken of ik een siroop kan vinden. Gebruik je die van Monin?

De lekkerste chai latte wat in buiten huis drink is van David RIO de blauwe pot. Je kunt ze ook voor thuis kopen wat ik nog steeds moet doen. Op hun website staat ook hoe je dat thuis maakt. 1 eetlepel oplossen in een laagje melk en vervolgens opgeschuimd melk erbij.
Ik heb wat andere merken voor thuis geprobeerd, maar vond ze nooit lekker genoeg.

3 likes

Wat is dit?

4 likes

Hahaha :joy: opgeschuimd

Ja! Monin, maar alleen de siroop vind ik niet lekker genoeg. Je hebt ook naast Makro nog genoeg merken met Chai poeders hoor. Die David Rio die @Broodrooster tipt is idd ook lekker!

1 like

In de horeca gebruiken ze 9 van de 10 ook gewoon poeder.

En inderdaad de melk opschuimen maakt het romiger.

1 like

Ik weet niet of je zin hebt om zelf in de keuken te staan maar ik maak af en toe een concentrate. Dat staat dan gewoon in mijn koelkast en kan ik mengen met melk.
Voordeel is dat je hem dan ook naar smaak kan maken met de specerijen die je lekker vindt en zo sterk als je wil.

2 likes

Ik ga morgen even bij Simon Levelt kijken voor de David Rio en Monin siroop. Dank voor alle tips.

2 likes

Je kan bij Simon Levelt ook kiezen voor de (losse thee) Indian Chai. Deze sterk zetten en dan warme melk erbij.

2 likes

Ik gebruik trouwens wel opgeschuimde melk

1 like

Ik vind deze van Yogi heel lekker. Die wordt ook vaak in de horeca gebruikt.

5 likes

Ik maak het meestal in een pannetje met losse thee, kruiden, (gecondenseerde) melk en/of suiker. En dan even laten koken en uitschenken door een zeefje. Is wel wat bewerkelijker dan een poeder of een siroop, maar ik vind het niet lekker als het te zoet is, dus dat kan je op deze manier goed zelf bepalen.

5 likes

In de meeste koffiebarretjes waar ik ga gebruiken ze deze voor gewone Chai.

Ik ben grote fan van Chai met kurkuma (golden milk). Daar gebruik ik zelf dit poeder voor.

Ik heb ze gekocht bij een groothandel, maar misschien kan je ze online bestellen?

8 likes

Die zie je inderdaad heel vaak!

Ik zou daar trouwens echt geen siroop meer bij doen want dat poeder bestaat al voor 90% uit suiker.

1 like

Ik heb iets bij Hema laten bezorgen in de winkel voor afhalen. Ik kreeg gisteren een mail dat het onderweg is. Weet iemand hoe lang het nog duurt voor het pakketje in de Hema winkel ligt?

Ik heb wat dingen uit de bestelling eigenlijk vandaag nodig voor de kerstviering op mijn werk morgen (lekker op tijd, ik weet het) en begin hem nu toch wel te knijpen…

1 like

Ik heb zondag wat besteld en kreeg maandag ochtend een mail dat het onderweg was en eind van de dag lag het klaar.

1 like