Gefeliciteerd!

Ik raad ook aan met potjes en automatisch overmaken te werken. Ik vind zelf minimaal 3 potjes prettig: de basis spaarrekening, potje voor noodgevallen, potje om uit te geven. De laatste heb ikzelf nog onderverdeeld in meerdere potjes. Oa in boodschappen, vakantie, portemonnee (voor kleding, uitjes, rotzooi), potje(s) voor 1 specifiek spaardoel (evenement/festival, dure winterjas, nieuwe telefoon enz)
Op het potje voor noodgevallen heb ik een maximum doelbedrag ingesteld. Als die vol zit, gaat het het geld wat daar anders in zou gaan naar een ander potje. Van dit potje betaal ik kapotte apparaten en onverwachte zorgkosten. Het maximum bedrag is een bedrag waar ik me goed bij voel het achter de hand te hebben en waardoor ik niet in paniek hoef te raken als de auto gemaakt moet worden.
Ik heb mijn vaste lasten doorgenomen, dit bedrag iets naar boven afgerond en van mijn salaris afgetrokken. Het bedrag dat dan overblijft heb ik in stukjes geknipt en die bedragen gaan automatisch naar de potjes.
Zoân 2 keer per jaar reken ik alles weer even opnieuw door en pas het indien nodig aan (nu en rond juli)