Durf te vragen #7

Mag ik vragen welk model je hebt? Ik zie allerlei modellen maar de prijs lijkt echt tussen 500 en 1000 euro te liggen :sweat_smile:

1 like

Ik heb zelf een Gil Bret jas, met in totaal 4 knopen. Ooit gekocht bij de kringloop en is nu helaas echt ā€˜opā€™. Maar het is wel een fijne jas en er zijn modellen met een binnenjas die je eruit kunt ritsen.

1 like

Hahaha ja ik zag inderdaad de nieuwe prijzen die rond de 1000 zijn. Ik heb destijds iets meer dan 500 euro betaald, maar zag op vinted wel rond de 100.

Dit model heb ik

1 like

Hij valt bij mij op maat, ik heb normaal maat 38 en in deze ook. Met een gewone trui zit hij nog steeds goed, alleen met een hele dikke trui wordt het wel wat krap. Qua schouders durf ik het niet echt te zeggen, hij zit bij mij perfect, maar heb ook geen superbrede schouders, wel iets breder dan gemiddeld denk ikā€¦

1 like

Maar heel eerlijk: merk je echt verschil als je het vergelijkt met een middenklasse wollen mantel? Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ik met deze jas wel 10 jaar+ ga doen. Als dat wel zo is dan spaar ik wel even door nog (misschien) :money_with_wings: :money_with_wings: :money_with_wings:

3 likes

Ted baker in de uitverkoop, bij de bij bijvoorbeeld

2 likes

Iemand tips voor een betaalbare maar goede kwaliteit badmatšŸ„ø liefst zo rond de 90x60 cm iets groter ofzo ook goed

1 like

Ik vind die van de H&M home altijd wel mooi. Ik heb er 2 (verschillende) en ze gaan om de beurt in de was en ze blijven mooi.

5 likes

Ik heb er eentje van de zeeman en die doet het goed hoor. Daarvoor heel lang eentje gehad van de ikea, ook prima (weggedaan omdat ik een andere kleur)

2 likes

Ik heb hem inderdaad wel met het idee er lang mee te doen. De prijs en kwaliteit zorgde er bij mij wel voor dat ik er zuiniger mee was. Nog steeds wel, maar na 6/7 jaar iets minder. En een echte expert ben ik ook niet. Ik wilde overigens ook graag een duurzaam merk, daar past Filippa goed bij.

Pillen gebeurt uiteraard ook gewoon bij deze jas!m, want ja wol.

1 like

Deze vakantie wil ik een keer thuis gaan pizzaretten. Voor degenen die dat al wel eens gedaan hebben: maken jullie het deeg zelf? En heb je nog pro-tips?
Of is het zowiezo een afrader om te doen?
(Ik moet nog aan zoā€™n ding komen, dus mocht je nog tips hebben voor een fijne: graag!)

1 like

Ik hou van pizzaretten. Wij gebruiken gewoon kant en klare bodempjes van de AH, maar heb ook wel eens met zelfgemaakt deeg gedaan. Kan prima, maar dan moet je wel zorgen dat het deeg niet plakkerig is.

4 likes

Jaaa vind die bodempjes van de AH/Jumbo ook echt super! Zelf deeg maken zeker kan ook, maar houd er dan wel rekening mee dat het echt lang duurt voordat je pizzaā€™tje klaar is elke keer. Ligt er wellicht aan hoeveel tijd je er voor wilt uittrekken en/of met wie je bent, met kids is dat bijv echt minder ideaal. Vind verder een pro-tip: rondjes van bakpapier leggen op de spatel/onder je pizza zodat ie niet kan aanbranden/vastplakken aan de spatel. šŸ«¶šŸ¼

3 likes

@Wasbeer @iloveblush dank jullie, dan ga ik voor de kant en klare bodems!

4 likes

Heeft iemand hier nog leuke vega kerstrecepten (voor/hoofd)? Vrijwel alles dat ik tegenkom is met geitenkaas en twee van onze gasten lusten dat helaas niet

Een linzen shepards pie? Vind ik altijd heerlijk en gemakkelijk en makkelijk om vega te maken. Ook nog iets kerstig
Als voorgerecht zijn zoiezo bijna alle soepen mogelijk

3 likes

Daar staat denk ik genoeg inspiratie.

1 like

Ik heb vorig jaar biet bourguignon gemaakt, en voor de niet vegaā€™s gewoon stoofvlees.
De bijgerechten konden bij beide opties

3 likes

Oeee hele goeie, dankje! Jullie ook @Bennielava en @Fredje, in dat topic staan idd leuke suggesties

Vind ik wel, het duurde bij ons 45 minuten (!!) voordat een pizaatje klaar was. Uiteindelijk hebben we de bodems leeg voorgebakken in de oven, daarna belegd en toen in de pizzarette gedaan. Eens maar nooit weer.

3 likes