Durf te vragen #7

Gasterij Zondag bij Garderen vind ik wel een leuk plekje, en lekker eten! Ook opties voor een warme/niet-broodjes lunch.

1 like

Zou het ook niet doen. Maar blijkbaar zijn ze mokergoed. Op werk hebben we (een andere) koffer van Rimowa. Was erg duur ook, maar blijft al jaren zo goed. Recentelijk eentje bijbesteld van een goedkoper merk en die gaat nu al een beetje kapot. Juist als zo’n ding 100x heen en weer wordt gegooid is mooie kwaliteit van belang. Maar wel eens dat het een ontzettend hoog bedrag is hoor👀 Er is hopelijk een middenweg te vinden wel

3 likes

Heeft iemand hier het forumbadje en hier een langere afvoerslang op gemaakt? Of weet iemand of dat makkelijk kan? Ik kan uit het verkoopplaatje niet helemaal opmaken wat voor buis het is.

1 like

Heb jij het uiteindelijk gedaan? Ik ben me er nu ook in aan het verdiepen.

1 like

nee ik heb te lang gewacht en nu is de rente gedaald. ik vond het net iets te spannend om een groot bedrag over te maken :sweat_smile: nu wacht ik tot de rente weer stijgt

2 likes

Ja dat dacht ik ook, maar ik had pas controle bij de zelfscan (dus niet handscanner) en was een blikje tomatenpuree vergeten en had truffelcreme 2x gescand ipv 1. Dus wss gewoon die producten verwisseld. Toen moest alles gescand worden en kon ik daarna afrekenen (was uiteindelijk nog goedkoper ook dan het originele bedrag😂)

Maar dit is al 2/3 weken geleden gebeurd en dacht dat ik nu mega vaak gecontroleerd zou worden, maar ben sindsdien nog geen een keer gecontroleerd. Heb hierbij wel dezelfde bonuskaart gebruikt :woman_shrugging:

4 likes

Wat je óók nog kan doen is het meesman rentefonds. Is nieuw en je krijgt gemiddeld 3,1%. En je kunt binnen 2 weken bij je geld als je het op wil nemen.

2 likes

Ik ben op zoek naar iemand met kennis van medicijnen. In Mexico en Amerika worden ze Statex, Xanax en Adderall genoemd. Ik ben een essay aan het vertalen over de morfineverslaving van de auteur en ik wil vragen hoe we bepaalde dingen in het Nederlands zeggen (bijvoorbeeld: gebruiken we in Nederland ook de naam Statex?, hoe gebruik je ‘biobeschikbaarheid’ in een zin, en nog een paar vragen). Als je me hiermee kunt en wil helpen, stuur me een bericht!

Edit: @Merel heeft al mijn vragen kunnen beantwoorden!

9 likes

Ik kan je denk ik wel helpen!

6 likes

Opgelost

16 likes

10/10 would recommend hoor! Super leuke week gehad en het is een gezellige kater die graag bij je komt.

2 likes

oh dat lijkt mij heel leuk, maar ik woon in Gent dus dat is wellicht een stuk te ver voor je?

1 like

@Solee lief!

@Eileen Ook een leuk aanbod! Ik overleg straks even met mijn vriend, hij is nog nooit in Brugge geweest vandaar dat hij dat graag wilde haha.

Yep, leuke kater inderdaad en alles is prima verlopen!

@death_by_sexy Ongevraagd advies maar Brugge heb je naar mijn mening wel heel snel gezien dus eventueel kunnen jullie daar een daguitstap van maken en effectief in Gent logeren zoals @Eileen voorstelt?

3 likes

Weet iemand of PDCA echt in dit rijtje past qua modellen voor procesbeschrijvingen? Lean/Six Sigma/Kaizer lijken voor mij hetzelfde doel te hebben?

Ik heb ooit voor voor een krultang een omvormer gekocht. Vond het ook spannend maar hij deed het zonder problemen. Een paar jaar later heeft een oom uit Amerika hem ook ooit gebruikt om zijn drone op te laden, ging ook prima. Dat ding ligt bij mijn ouders, weet het merk ook niet, maar het was wel echt een zwaar blok.

1 like

Zit hier toevallig iemand die ook Patellofemoraal pijnsyndroom heeft, die ik wat mag vragen?

Niet officieel maar heb dit wel vaak dus weet niet of ik kan helpen maar vragen mag altijd!

Ik begeleid een leerling die dyslectie heeft. Ze stuurt me wel eens verslagen en die lopen eigenlijk helemaal niet lekker… De zinnen zijn heel lang en nooit met interpunctie. Heeft het zin voor haar om dat 1 voor 1 aan haar door te geven? Leert ze daarvan? Want ik zou het namelijk ook gewoon wel willen verbeteren en niet concentreren op dat onderdeel van het verslag maar alleen op de inhoud. Ik ben niet haar Nederlands docent en ze heeft genoeg aan haar hoofd, wil niet teveel negatieve feedback geven.

1 like

Ik zou het denk ik gewoon aangeven en er misschien niet bij elk verslag of wat dan ook op hameren maar het wel gewoon als een tip meegeven.
Ik zou daar zelf meer van leren dan alleen verbeteren.

2 likes