Durf te vragen #7

Waarom is dat lastig? Je opdrachtgever wil je in zijn stad zien, ofwel voorzien zij vervoer of je rekent per km een forfait aan.
Ik heb dat gedaan voor sprekers, MUA’s, fotografen, consultants.

5 likes

Het is natuurlijk makkelijk praten want ik ken je situatie niet, maar ik zou het zelf eigenlijk alleen zien zitten als je gewoon met de trein kan (dan hoef je alleen over te stappen in Breda) en ze je reiskosten vergoeden.
De trein is duur maar Flixbus heb ik geen goede ervaringen mee (zeker als je dan alsnog een duur stuk met de trein moet)

6 likes

Ik weet niet om welke tijden het gaat, maar via nsinternational zijn de tickets in de ochtend of avond niet zo duur van Brussel naar Tilburg.

1 like

Als je met een meereiskaartje gaat dan reis je mee met iemand met een abonnement. Dus je moet dan iemand hebben waarbij je in de buurt zit die een abonnement heeft en dat je dan tegen de conducteur kan zeggen dat je meereist. Als je een beetje assertief bent dan vind je wel iemand maar het is nooit 100% zeker natuurlijk

1 like

@morale wow ja inderdaad, ik heb zelfs nog nooit zulke goedkope kaartjes gezien (of nou ja, de laatste tijd)? Ik ga bijna overwegen om zelf een dag te gaan haha. 14 euro voor een enkeltje :open_mouth:

2 likes

Ik zou eerlijk gezegd weigeren het zelf te betalen, het is echt vreemd en zeker voor in Nederland als je er voor werk moet komen.

Als je op de NS site 40% korting meereisticket kiest, moet je naast iemand zitten met een abbonement. Dat zijn eigenlijk heel veel mensen, vooral de studenten zullen opvallen.

Echter vind ik het heel vreemd dat ze jou in zo’n situatie niet gewoon alles vergoeden bij zo’n reis.
Zou vriendelijk verzoeken voor eurostar richting Rotterdam en dan eerste klas Rotterdam naar Tilburg.
Ben je in de positie dit aan te kaarten? Ook lunch en avondeten zou ik erbij “eisen”.

Ik heb echt geen chique banen gehad maar zulke dingen werden altijd vergoed. En voor lange treinreizen ook eerste klas en soms ook een hotelovernachting.
Brussel naar Tilburg en terug is echt vermoeiend lijkt me.

6 likes

Dit is ook weer overdreven :joy: met de gewone internationale trein ben je er sneller en hoef je minder over te stappen (afhankelijk van je opstapstation)

3 likes

Dit leek mij de snelste optie, is een route die ik ook paar keer heb genomen. Ik heb ook niet de site bekeken net, ging af op eigen ervaring.

1 like

Ja maar waarom dan eerste klas?

2 likes

Weet je hoe druk het kan zijn. Lijkt me echt vervelend om dan ook nog te moeten staan. Maar goed het was gewoon wat ik zelf zou vragen. Als jij dat niet nodig vindt ook prima.

1 like

Ik zeg nu niet ja, het moet perse eerste klas zijn maar ik ben echt niet verbaasd als ik de vraag krijg.

Het gekste voor een spreker was dat haar dagfee 20.000 was en ook al sprak ze een uur dat moesten we toch het volledige bedrag betalen plus eerste klas tickets londen-bxl, fee voor overnachting(ook al nam ze de trein terug) in een 5*-hotel en chauffeurdienst van bxl naar Nijvel. En ze wilde op voorhand weten wie de chef was want ze kon niet zomaar alles eten. Onze klant heeft haar dienst en extra’s zonder blozen betaald.

Een ticketje met de trein vergoeden, is echt het minste

10 likes

Oké, snap het. Dan zou ik in je voorwaarden zetten dat je opdrachtgever ticket aankoopt en het je digitaal stuurt 24u voor D Day bvb. Kunnen zij het declareren en hoef je je over vervoer niet zo veel zorgen te maken.

3 likes

Wel heel leuk zeg, een opdracht voor het textielmuseum!
Als je gaat zou ik idd volledig met de trein gaan via Breda.

Ik ga verhuizen en moet nu voor het eerst zelf internet, gas water licht etc regelen en vind het maar lastig. Kan iemand aub gewoon zeggen “kies dit en dit”?
Beetje duurzaam etc? Qua internet is er geen glasvezel en hoef ik er geen tv bij. En het hoeft niet hyperextreem snel ofzo maar wil wel gewoon kunnen thuiswerken met Teams e.d.

2 likes

Je kunt voor gas of elektra een vergelijkingssite gebruiken om je wat inzicht te bieden. Internet heb ik via dezelfde provider als mijn telefoonabonnement ivm korting (ik zit bij Odido).

2 likes

En dan bij de uitkomst van de energie vergelijkingssite kiezen voor de goedkoopste die hier een 9 of hoger scoort :

3 likes

Maar als mensen bereid zijn om met flixbussen etc te reizen dan wordt het ook nooit vanzelfsprekend.
Gewoon een treinkaartje van a naar b is toch in geen enkele sector gek… niet te bescheiden hoor
Dat is voor een museum echt peanuts.

13 likes

Ik zou gewoon vergelijken via independer en daaruit kiezen

2 likes

dank voor de tips iedereen! heb de vergelijkingssites gebruikt en nu maar gewoon direct gekozen en afgesloten, opluchting!

1 like

@Hiphopopotamus Hmm ja hetzelfde als bij mij dus behalve dan de pijnstilling, ik denk dat je gelijk hebt, ik ging er meer vanuit dat het wat “universeler” was qua pijnstilling, maar nu je dit zegt, weet ik dat niet zeker en ga ik dit even navragen omdat het voor iets anders, maar zover ik dacht, soortgelijks, werd voorgeschreven :woman_facepalming:

@Merel
Dit klinkt ook wel heel logisch ja, maar daarom vroeg ik het hier even omdat niemand in mijn omgeving het zo ervaart als ik ze hebben allemaal juist wel pijnstilling en bijwerkingen.

Thanks voor jullie reactie. Ik heb het na mijn post niet meer genomen aangezien ik er m.i. niets aan heb, als ik paracetamol en ibuprofen neem merk ik daar meer van dus dat doe ik nu indien nodig en zal ook terug naar de huisarts want dit is ook geen doen.

3 likes