Inderdaad @morale. Budgetten voor tentoonstellingen van dit soort musea lopen al snel in de €30.000-40.000. Een treinkaartje kan daar prima vanaf.
Dat vind ik echt schamel en geloof ik eigenlijk ook niet, maar wel goed dat je het gevraagd hebt!
Ik zit hier dus toch wel over na te denken nu. Maar ik woon op een studentenkamer en weet dus niet zo goed wat handig is. Zit wel te denken om een noodradio en een waterfilter te kopen, dat kost ook niet zoveel ruimte.
Is dat Annemiek verhaal nog ergens te lezen? Dat iemands naam heel vaak verkeerd werd geschreven en daarna op t forum iemand dat ook eeed.
Annemiek? Ik moet dan denken aan Ze heet dus niet Naomi!!!
Ja ik ook
Of aan Annemiekel of Inge Marieke
Haha ja dit verhaal bedoel ik dus!!
Hahaha
“Ze heet geen Naomi!!! ”
Is nog uit EGF-tijden. Benieuwd of ze hier nog zit!
Ik zie bij de facebook reels (zo heet dat daar denk ik) en bij youtube shorts echt hele misselijkmakende video’s voorbij komen dat ik me daar echt zorgen om begin te maken. Het lijkt wel alsof de richtlijnen van social media steeds minder streng worden? Het gaat ook echt om kinderen en dieren en ik ben echt in shock van wat ik heb gezien joh. Iemand een idee wat ik nog meer kan doen buiten het melden om? Het zijn ook geen accounts dat ik volg dus ik vind het ook echt heel raar dat ik zoiets zie.
Edit : Ik klik ze trouwens niet aan, maar als ik een vermoeden heb en het wil melden begint die shit automatisch te spelen. Echt walgelijk
Mijn buurvrouw heeft te horen gekregen dat ze nog ongeveer 3 maanden te leven heeft. Ik heb geen heeele goede band met haar, maar maakte wel regelmatig een praatje. Ik heb een tijdje geleden al een kaartje door de brievenbus gedaan, maar ik wil eigenlijk meer doen, maar weet niet zo goed wat. Iemand een idee? Of moet ik niet te moeilijk denken en zijn bloemen ook goed?
Misschien gewoon even een keer langs gaan, mits ze daar behoefte aan heeft. Kan me voorstellen dat dat in je laatste periode meer zegt dan ‘producten’. Maar misschien heeft ze daar helemaal geen behoefte aan, dat zou je haar even kunnen vragen?
De website heeft ook steeds kuren. Als ik ingelogd ben krijg ik de melding geen verbinding. Dan klik ik op herladen en dan zie je vooral wit en een paar koppen als overboeken. Na uitloggen en weer inloggen doet die het wel. Super irritant
Zijn er forummers met een Surinaamse achtergrond?
Ik heb toen ik ben geboren een Ogri Ai hanger gekregen en de laatste 2 jaar draag ik deze regelmatig aan een ketting. Gister is de kraal ineens in tweeën gebroken en ik vraag mij nu af of ik dit gewoon zelf kan lijmen of dat ik beter gewoon een nieuwe kan kopen.
Deels voor hoe het er uit komt te zien en deels ook voor het ‘gevoel’ dat ik bij de kraal heb en ik er niet zomaar er iets aan wil gaan doen wat de betekenis verstoord.
Reactie mag ook via pb als je dat fijner vindt ivm anonimiteit.
Opgelost
Heeft iemand een hele goeie tip over hoe je een zweet geur uit zacht lederen docs kunt krijgen? Ik heb soda al gebeurd, neemt wel af maar niet volledig weg.
Probeer dit eens: https://www.newpharma.be/apotheek/fagron-derma-concept/494830/boorzuurschilfers-product-voor-voethygiene-fles-100g.html
Heeft iemand wel eens het idee gehad gehad dat er iemand in je huis is geweest als je weg/werken bent? En dan bedoel ik niet inbrekers die alles overhoop halen maar bijvoorbeeld iemand die je sleutel had/heeft of iemand die toch binnen is gekomen en gericht is gaan zoeken? En gewoon alles achterlaat zoals jij het bijna hebt achtergelaten? En zo ja, hoe ben je hier achter gekomen?
Ik heb dit idee nu ook omdat er veel geld weg is wat op een bepaalde plaats lag. Het geld wat ik op en andere plaats had neergelegd ligt er nog.
Weet je of iemand wist dat het er lag.
Anders kan je het testen door een bepaalde plek te vettellen tegen diegene en daar wat neer te leggen. Als het weg is weet je het zeker
Ik heb dit voor je gevraagd aan een van mijn ouders die toevallig nu in Suriname is Kwam een vrij ‘zweverige’ reactie uit, maar bij dezen: hij gaf aan dat je met dit vooral je gevoel moet volgen. Als jouw gevoel zegt dat het beter is als je een nieuwe koopt, dan moet je dat doen. In principe werkt die ogri ai tegen het boze oog en ben je al ‘beschermd’ omdat je het ooit hebt gekregen van een naaste. Het werkt niet net als bij mattenkloppers dat je ze moet krijgen en niet mag kopen i.v.m. de werking en betekenis.
Hopelijk heb je hier iets aan! Niemand in jouw eigen familie die er iets van weet? Ben wel benieuwd wat anderen hierover zeggen. Mijn ouder is altijd wel bezig met dit soort dingen en heel erg van het Surinaamse bijgeloof etc., dus ik vertrouw zijn reactie ergens wel!
Ik vind dit lastig want een paar mensen weten van dit geld en hebben de sleutel van ons huis maar heb niet het idee dat zij het zijn (maarja wie weet?). De mensen die het weten zijn: mijn schoonouders, mijn vader, mijn vriend en ik.
Mijn schoonouders zullen het niet zijn want daar hadden we het grootste gedeelte van gehad om een nieuwe bank te kopen (andere geld was van mijn kinderen).
Mijn vader weet wel dat wij altijd geld in huis hebben liggen maar niet echt waar. Bij hem twijfel ik wel omdat hij al wel wat geld van ons heeft geleend en ik niet weet of hij nu weer in de shit zit. Een kat in het nauw maakt rare sprongen alleen is hij wel altijd eerlijk over zijn geldshit. Maar om zomaar iemand te beschuldigen dat doe ik ook niet.
Mijn vriend is het niet en ik ook niet.
Mijn zoon is 3 dagen alleen thuis als hij uit school komt maar heeft in die tussentijd dat het geld daar lag geen vriendjes mee naar huis genomen.
Wij hebben ook een grote hond die super waaks is dus ik kan mij niet voorstellen dat het een vreemde is geweest. Zodra er een vreemde binnenkomt en wij zijn er niet wordt ze gek, diegene brengt het er dan niet goed vanaf. Is ook niet te verleiden met vlees oid.
andere eventuele theorie
Wel vertelde mijn vriend 2 of 3 weken geleden in de ochtend dat hij iets raars had hier in huis. Hij kwam thuis van de laatste ronde met de hond voordat hij naar bed gaat en toen stond de voorraadkastdeur open van de keuken. Hij was daar niet geweest. Onze hond bleef toen allemaal naar de tuin kijken en grommen. Haar haren gingen omhoog staan en ging echt in de aanvalsstand staan (zo noem ik het, zoals honden dat kunnen doen). Mijn vriend heeft toen heel het huis doorgelopen en dacht dat hij iemand in de tuin heeft gezien maar goed, je gedachten gaan soms ook aan de haal in dit soort situaties. Hij dacht ja heb me vergist. Maar nu terugdenkend klopt het misschien toch. Mijn vriend zegt ja hoe is degene dan weg gekomen maar wij hebben deels een plat dak, daar ben je zo overheen. Als dit allemaal zo is, is er in de gaten gehouden wanneer mijn vriend de hond is gaan uitlaten en wij (de rest) allemaal sliepen. Inbraken komen hier vaker voor en soms worden huizen hier een paar dagen in de gaten gehouden dus misschien is mijn vriend zijn routine met de hond ook wel in de gaten gehouden. Wij hebben door een grote verbouwing alleen nog vitrage voor de ramen waardoor je precies kunt of er iemand benedne is of niet.
Als deze theorie zou kloppen dan zijn ik en de kinderen thuis geweest (slapen) terwijl er iemand binnen is geweest. Wetende dat mijn vriend altijd binnen een half uur weer terug is dus vlug alles heeft doorzocht. En dat geld wat we hadden gekregen lag in de la (zo dom nu). Maarja weet dus niet zeker of het zo is gegaan…