Oh wat naar allemaal! Vooral met die voorraadkast, heel kut dat gevoel dat er iemand geweest is. En het kan ook niet dat een van de kinderen het gevonden heeft en gepakt heeft? En dan niet meteen met een bedoeling ofzo maar gwn bijv om mee te spelen? Heb ik vroeger ook wel eens gedaan namelijk met geld voor de hulp wat dan in de gang lag of met sierraden uit een kistje enz.
Ik houd heel veel van mijn vriend. Maar als hij met zo’n verhaal aan zou komen is hij direct verdachte #1 bij mij.
Lief dat je het hebt nagevraagd! Ik heb het aan mijn vader gevraagd en die gaf alleen aan dat ik inderdaad er mee beschermd ben voor het ‘boze oog’ en jaloezie van anderen. Maar hij weet er behalve dat ook niet veel van en ging het zelf ook nog aan familie vragen die echt in Suriname zijn opgegroeid. Mijn vader is Surinaams maar heeft er nooit gewoond, dus hij weet er zelf ook niet veel van behalve de betekenis.
Mijn gevoel zegt om het niet te plakken en mijn moeder heeft al aangeboden om een nieuwe voor mij te kopen dus dan ga ik deze gewoon laten en vertrouwen op mijn nieuwe hanger!
Nee ik snap wat je bedoelt hoor maar dan had ik het echt wel gemerkt of gezien, het waren niet een paar briefjes zeg maar
@Lula ik zou zo normaal ook denken en denken ja wat een lulverhaal! Alleen heb het zelf ook al een keer meegemaakt dat ze hier 's nachts naar binnen wilde komen, ook weer via het platte dak. Maar gelukkig voor ons ben ik een heel slechte slaper en kwam ik net op het juiste moment naar beneden. Alleen zeg net ook tegen mijn vriend: hoe is diegene dan in de tuin gekomen want de achterdeur zat op slot. Het is echt gewoon zo raar en ook geen reden toe dat hij het heeft.
Het is ook niet zo dat we het financieel slecht hebben dat ik denk: mijn vriend heeft het geld stiekem gepakt of heeft een verslaving waar ik niks vanaf weet. Wij krijgen best vaak iets van mijn schoonouders maar die zijn ouderwets en geven dat contant, als hij het was had die al het andere ook wel laten verdwijnen. En zou sowieso nooit geld van de kinderen pakken. We hebben het financieel zelf ook gewoon goed dus geen reden om dat geld ergens voor te pakken. Als we iets willen of kopen zeggen we het gewoon.
Al met al wel gewoon een kut situatie omdat je gewoonniet weet wat er is gebeurd, wie het heeft en waar het is. En waarom niet iets anders meenemen dan wat je kan verkopen? Het is gewoon zo gericht. Moest ook echt ff huilen. Dat geld voor een bankstel is kut maar dat van de kinderen vind ik kutter + dat je gedachten toch mensen gaat verdenken of scenario’s gaat bedenken wat je eigenlijk niet wil
Edit: wel fijn dat ik hier nu even mijn hart kan luchten! En mochten er nog tips zijn betreft mijn eerste vraag: hoe ben je er achter gekomen dat er iemand in je huis is geweest dan hoor ik het graag
Iets onopvallends achter de deur leggen, zodat het verschuift, maar je het niet merkt als je het opendoet.
Qls je dan beneden komt en het is verplaats weet je het zeker
Een stukje papierachtig tape op de deur en deurpost plakken werkt ook. Dit breekt als de deur geopend wordt zonder dat het de deur tegenhoudt
Als je weet wanneer het (ongeveer) was, zou je (ervan uitgaande dat je zelf geen Ring doorbell hebt) bij buren vragen die wel zo’ ding hebben om te mogen kijken. En dan kijken of je iemand (met sleutel van jullie huis) in die periode langs hebt zien lopen. Dat zegt natuurlijk niet 100% dat diegene het geld gestolen heeft, maar dan kun je wel wat mensen uitsluiten of juist meer in de gaten houden?
Verstop op een andere plek je geld. Richt daar verborgen camera’s op. Zeg tegen de mensen in je omgeving dat er bij je ingebroken is, en dat de inbrekers het geld uit de lade hebben meegenomen en dat je het nu maar in plek X hebt verstopt. En dan kijken of ze opnieuw hun slag slaan.
Vast een dom idee maar idk het lijkt me sterk dat het een vreemde was. Dit is een kennis van me ook overkomen ooit en dat bleek haar toenmalige vriend wel te zijn geweest. Dus ook al is het kut, zou toch naar je vriend, vader of misschien wel kind kijken. En niet per se beschuldigend want dan maak je misschien wel onnodig relaties kapot, maar meer er rekening mee houdend in de toekomst.
je geld niet meer in huis bewaren lijkt me wel een hele erge open deur, maar wel de beste mogelijkheid om te zorgen dat je er niet zo mee bezig hoeft te zijn.
Pff wat vervelend, en echt een naar idee dat er iemand in je huis is geweest terwijl je er zelf ook was.
Ik heb ook een keer zoiets meegemaakt en dat kan dus echt wel zonder dat je iets doorhebt.
lang verhaal
Was bij een vriend thuis aan het chillen met een paar anderen in de woonkamer met de deur naar de gang dicht. Het was een appartement waar hij woonde met huisgenoten, zij waren niet thuis, en het was in een gebouw met meerdere verdiepingen met meerdere appartementen. En op een gegeven moment was een vriendin haar telefoon kwijt, ze dacht dat deze in haar jaszak had moeten zitten (die dus op de gang hing). We hebben het appartement echt volledig binnenstebuiten gekeerd, prullenbakken doorzocht, in kamers gekeken waar we niet waren geweest, etc en hebben uiteindelijk moeten concluderen dat haar telefoon er echt niet was. En er dus iemand in de gang is geweest en de jaszakken heeft doorzocht en ons toen misschien hoorde en weer weg is gevlucht (haar portemonnee zat in de andere jaszak en die was er nog wel en ook dat soort dingen in onze jaszakken), want er kan geen andere verklaring zijn.
Ik ben de mijne al zeker 20 jaar kwijt. You’ll be fine Maar wel lief van je moeder!
Bedankt voor alle snelle reacties en tips! Heb iig mijn lesje wel geleerd wat het ook is.
Ik ga nu idd wat uittesten bij bekenden en een betere opbergplek zoeken. Verder ga ik vragen als mijn schoonouders iets willen geven om dit toch digitaal te doen (hoop dat zij hier ook iets van geleerd hebben, had dit al vaker gezegd). En we gaan sowieso een camera ophangen maar ik ga er zelf ook stiekem een plaatsen zonder dat iemand dit weet, dit om echt iedereen uit te sluiten en om zeker te weten dat ik niet genaaid word achter mijn rug om!
Helaas geen ring deurbel bij mijn buren waar ik nog iets kan navragen.
En je zoon dan? Ik weet niet hoe oud hij is maar hij is meerdere dagen alleen thuis geweest dus vast ook oud genoeg om geld uit te kunnen geven.
Ik heb vroeger ook ooit een flink bedrag van mijn ouders gejat, puur omdat ik het toevallig in een la zag liggen en ik het wel chill vond om maandenlang genoeg te hebben om troep te kopen voor mezelf. Terwijl ik verder echt een braaf kind was en ook gewoon zakgeld kreeg.
Edit: mijn ouders mistten het geld ook en hebben het mij en mijn broers gewoon gevraagd en toen heeft deze braverik bekend. Al het geld retour minus 50 euro die ik al had uitgegeven.
ik snap alleen niet waarom je zo’n grote investering in camera’s zou willen doen als je het geld met net zoveel gemak op de bank kan zetten? Of is dat om te checken wie van je steelt?
Mijn zoon is 13. Ja het zou allemaal kunnen als is de kans echt heel klein dat hij het heeft. Op school is alles digitaal qua betalen en waar wij wonen zit alleen een friettent en supermarkt, niet dichtbij centrum oid. Zijn school ook niet. Heb het toen straks gevraagd maar hij zegt nee.
@Janniebeton Ik wil idd weten wie er binnenkomt wanneer ik er niet ben. We wilden al een tijdje een ring deurbel dus nu de tijd om het aan te schaffen. En @Trivia: ik ga niet heel mijn huis volhangen maar alleen op de tussendeur waar je binnenkomt. Zodat ik kan zien wie er allemaal binnenkomt op welk tijdstip, ik ga ze niet filmen wat ze allemaal doen.
@grace zou wel aangifte willen doen maar op basis waarvan denk ik dan. Heb niks, geen braaksporen oid. Waarschijnlijk denkt diegene ook: ja heb wel vaker meegemaakt dat het binnen het gezin is
Ja ik heb die 50 euro toen dus opgemaakt in de supermarkt
Ooooh hahahaha, sorry maar vind dit wel heel grappig om te lezen. Snap dat je ouders dat niet vonden!
We gaan het zien wat er gebeurt
Ik kan er ook om lachen hoor! Was ook precies 13 toen en mijn ouders waren volgens mij vooral opgelucht dat het geld terecht was en dat ik het niet gejat had voor een of andere drugsverslaving.
Maar het was het eerste waar ik aan dacht toen ik je post las!
Super vervelend dat dit is gebeurd. Als je het geld an sich kunt missen, dan zou ik het laten voor wat het is. Niemand in je omgeving is het geweest en/of er zijn redenen om aan te nemen waarom niet. Zoek een of twee andere plekken om je geld op te bergen en dan kan je eventueel kijken of er idd nog een keer iets gejat word en verder niet. Je zou kunnen kijken of aangifte doen hiervoor kan.
Ik zou geen camera’s in huis gaan plaatsen om de redenen zoals @Trivia zegt plus camera’s kunnen negatieve effecten hebben zoals dat je steeds bezig bent met wie wat waar geweest is. Ik zie dit in mijn omgeving gebeuren met ringdeurbellen en ik denk echt dat het middel meer kwaad dan goed doet.
Scholl heeft een voetschimmelspray voor schoenen (alleen online volgens mij) die doodt alles en dus ook de bacterien die zweetgeur veroorzaken. Mijn vriend zweert hierbij in de zomer echt topspul!
Paar honderd euro aan frikandellen, wat een droom