Durf te vragen #7

Qua cadeaus geef ik vaak een boek dus ik hou bij welk boek ik aan wie heb gegeven.

En ik heb naast een lijstje boeken, films, cd’s die ik zoek ook een lijst met de disney stripboeken die ik al heb en ook een van de totally spies en winx club magazine. Daar gaat het om zoveel nummers die ik nog moet dat ik het maar andersom heb gedaan. Allemaal kringloopwinkel lijstjes

4 likes

Like als je niets van dit alles bijhoudt en nu twijfelt of je hiermee moet beginnen maar ook weer dat je er na 2 weken weer mee stopt

37 likes

Dit is iets wat over de jaren is gegroeid hoor, het is niet iets wat ik in 1 dag heb aangemaakt

1 like

Ik zou stoppen met diegene, omdat je eigenlijk een soort overeenkomst aangaat die diegene niet aanhoudt. Zou mij verder wel afvragen waarom niet. Voelt die persoon zich onderbetaald of is er iets anders.

Overigens ben ik wel benieuwd of deze mensen zelf ook graag ‘zwart’ werken.

1 like

oh nee, ik zou eerder een interventie aanraden voor de lijstjesmakers :crazy_face:

9 likes

Ik denk dat je het antwoord eigenlijk al weet… Waarom zou je haar aanhouden? Ze doet haar werk niet goed en gaat eerder weg dan de bedoeling is. Wat maakt dat je twijfelt?

1 like

Ik twijfel omdat ze dus ook weleens dingen schoonmaakt waar ik niet om vraag (maar wel heel blij mee ben). Maar het feit dat ze zo vroeg is weggegaan bij onze vrienden, doet me wel afvragen of ze dat bij ons ook doet. Ik wil iemand niet afschrijven op wat eerder weggaan, maar je betaalt natuurlijk wel voor een afgesproken aantal uren…

1 like

Heb je niet besproken dat ze te vroeg is weggegaan en niet goed gewerkt had? Het lijkt me beter dit te doen zodra je merkt dat het werk niet goed gedaan wordt, het daarna op te volgen en daarna je beslissing maken.
Schoonmaaksters zijn mensen, je krijgt zelf op je werk ook feedback over wat je goed en niet goed doet. Nu lijkt het alsof je het niet met haar hebt besproken, maar wel met je vrienden.

3 likes

Kan iemand mij uitleggen waarom er zo’n heisa wordt gemaakt over een slecht bewerkte foto van het Britse koningshuis? Ik zie het probleem niet.

4 likes

Haha tof die lijstjes :ok_hand:t2:

Ik heb ook nog:

• lijstje met mijlpalen van de kinderen: dus alles van eerste keer omrollen en lachen tot de eerste schooldag en de eerste keer vliegen, vaak met foto’s.
  • lijstje met voorraad persoonlijke verzorgingsproducten / make-up / schoonmaakmiddelen. Zo voorkom ik dat ik er ‘s avonds laat achter kom dat ik geen lenzenvloeistof meer heb op m’n lenzen in te bewaren :sweat_smile:
  • lijstje met drie dingen per dag waar ik dankbaar voor ben (doe ik het ene moment iets fanatieker als het andere)
  • lijstje met ideeën om blogs over te schrijven
  • lijstje met dingen die ik kan kopen/onrganiseren/veranderen om m’n leven een beetje beter en leuker te maken
  • lijstje met alle legosets die de kinderen hebben (zodat we geen dubbele krijgen of kopen)
  • lijstje met namen van de buren + huisnummers, van toen we hier net kwamen wonen en we can iedereen de namen wilden onthouden
3 likes

Ooh wat goed! Dit kan ik dus als enige niet haha. Ik ben al vaak met dingen bijhouden begonnen, maar de kindertijd gaat zo snel, dat is niet te doen joh!

2 likes

Haha ja herkenbaar. Ik heb precies hetzelfde. Ben echt beter in leuke ideeën bedenken en iets nieuws beginnen, dan iets volhouden. Maar op de een of andere manier werkt dit? Het is simpel genoeg om het even snel bij te werken. Het is een gedeelde notitie met m’n man, dus we herinneren elkaar er aan. En het zit nu zo in m’n systeem dat het eigenlijk geen moeite meer kost. Nu wordt het eerder de vraag, wanneer stop je met het bijhouden van mijlpalen van je kinderen? :joy: Wat zouden die mijlpalen zijn als ze 16 zijn?

2 likes

Ik vind het inderdaad wel heel vies aanvoelen altijd! Maar dat is meer het gevoel dan dat het echt vies wordt want ik neem hem wel altijd even af met een Dettol doekje na het sporten.

Ik doe zelf geen wilde sportbewegingen ofzo, daarvoor denk ik dat hij bij mij wel iets te ruim zit, maar ik heb wel echt een klein hoofd ook. Mijn vriend heeft hier echt helemaaaal geen last van bijvoorbeeld

2 likes

Ik was vroeger(!!!) ook van de lijstjes op mijn mobiel en ik kwam net nog 2 mooie tegen:

• al mijn sekspartner en of het ONS waren
  • hoe vaak en waarom een vriendin die vaak afzegt afzegt :skull:
17 likes

Dit doet me denken aan telkens een letter van hun naam halen wanneer ze iets kuts doen. Als hun naam weg is dan is het voorbij!!

7 likes

Wat oneerlijk, een ‘Bo’ krijgt dus maar twee kansen terwijl een ‘Alessandria’ er elf krijgt?

10 likes

Het leven is niet altijd eerlijk :woman_shrugging:t4:

18 likes

Ik heb de Fresh ‘n rebel clam 2 ANC. Voor die prijs heel tevreden over! Doet goed zn werk qua noise cancelling. Enige nadeel: je kan geen nummers skippen via de koptelefoon.

1 like

Zoutlampjes worden vaak gebruikt door ouders die in de nacht voeding aan baby geven, omdat dit heel zacht licht is, maar ik denk eigenlijk dat het te weinig licht is voor lezen. Ik zelf heb een lampje van 2200k. Dat is ‘kaarslicht’, maar dit geeft uiteindelijk toch best wat licht voor iemand die wil slapen. Misschien wel 2200k lampje en dat je kan dimmen?

En anders gewoon een minileeslampje die je aan je boek klemt?

2 likes

Ik gebruik daarvoor de smart lampen van de IKEA! Kun je precies instellen hoe je wil

2 likes