Met 14 graden is de lasagne onderhand warm genoeg om te eten
Als de thermostaat van de verwarming ook flink omlaag gezet is, dan kun je de stekker van de koelkast er net zo goed uit trekken en de deur van de koelkast open zetten haha
Hebben jullie je eigen babyfotos thuis? Of liggen die bijvoorbeeld bij je ouders? Ik heb binnenkort een babyshower waar ik een babyfoto van mijzelf mee moet nemen en bedacht mij dat ik die niet heb. Alle foto’s liggen bij mijn ouders waar ik slecht contact mee heb.
In mijn geval liggen die bij mijn moeder waar ik geen contact meer mee heb. Mijn vader heeft 3 a 4 foto’s van mij als baby/peuter/kleuter/jong basisschool kind. Dus daar doe ik het maar mee.
Toen ik uit huis ging kreeg ik een doos van mijn moeder met alle fotoboeken tot mijn 12e, die staan gewoon op zolder hier.
Alles van mij als klein ding staat op dia en die doos is bij een verhuizing een keer kwijtgeraakt
Ik heb geen fysieke foto’s maar ik maak vaak foto’s van foto’s haha, als ik ze bekijk bij m’n ouders. Ondertussen een heel mapje op mijn telefoon, is toch iets en soms leuk om te bekijken.
Ik heb 1 heel lelijke in een gouden lijstje waar mijn oma ineens mee aankwam, snap wel dat ze m niet meer hoefde. Verder alles bij mijn ouders in albums want heb zelf geen bergruimte
Ik heb een retour van h&m volgens mij verkeerd gedaan bij de zelfscan van dhl omdat ik afgeleid was, ik heb mn qr code wel gescant maar niet dat dhl stickertje met die barcode erop geplakt. Kan dat nog goedkomen? Het was geen mega groot pakket, maar wel zuur als ik moet betalen voor dingen die ik niet heb (al is het totaal mijn eigen schuld) heeft iemand dat hier wel eens gehad en dat het toch bij h&m aan kwam?
Heb je helemaal geen sticker op je pakket gedaan?
Ik zou nog even terug gaan naar het pakketpunt, misschien kan je het daar nog even vragen. Want denk als er geen sticker op zit hij sowieso niet aan gaat komen. Dus misschien kunnen ze nog even helpen om er nog een sticker/barcode aan te koppelen.
Edit: of is het al langer geleden?
Nee, echt zo dom. Ik had 2 pakketten en ging na de qr code scannen gelijk op zoek naar de 2e code in mijn telefoon dus had niet op het scherm gekeken naar de stap erna. En toen ging die mevrouw van het pakketpunt met 2e pakket aan de slag om me te helpen, dat zij die wel zou scannen etc ipv de zelfscan. Dus ik was mijn eerste pakket helemaal vergeten. Pas een dag later dacht ik: huh, had ik niet iets op dat eerste pakket moeten doen? Ik ga vandaag eventjes langs en anders fingers crossed dat het pakketje weer bij mij thuis komt.
Hoe komen liedjes eigenlijk in de hitlijsten terecht? Ik snap hoe het werkt voor grote artiesten, maar relatief onbekende artiesten? Zoals nu Noah Kahan, die staat al jaren in mijn Spotify maar nu ook ineens in de top40? En ook een totaal ander genre eigenlijk. Hoe werkt zo iets, wie zoekt deze muziek en bepaalt dan dat radiozenders het gaan pluggen? Snap daar niks van haha.
Noah Kahan is toch niet relatief onbekend? Maar dat gaat vooral via labels/management. Kahan zit bij Universal geloof ik. De Top40 wordt samengesteld op basis van luistergedrag op de radio en spotify en social media.
Inmiddels niet meer, maar een jaar geleden toch wel? Heb toen tenminste nooit iemand gesproken die zijn muziek kende. Maar misschien is die aanname verkeerd idd
Ja dat is waar maar iedereen begint natuurlijk als een onbekende. Maar de redactie van 101 barz bijvoorbeeld krijgt dagelijks nieuwe muziek opgestuurd en nieuwe artiesten voorgesteld en als zij dan iets selecteren en draaien en het wordt opgepikt gaat dat een beetje vanzelf rollen.
Ja maar dat bedoel ik dus idd, wie bepaalt dat je muziek ineens op de radio mag en je dus ‘bekend’ wordt? Maar dat is 101 barz en dus ook obv Spotify enzo
Tegenwoordig begin je je carriere op TikTok (Roxy Dekker bijv), daarvoor op YouTube (Esmee Denters bijvoorbeeld)… en daarvoor weet ik niet eigenlijk. Myspace? Je moet gewoon geluk hebben ook een beetje dat een scout van een label je ziet en ook iets in je ziet. En dan begin je in voorprogramma’s, overdag op festivals… keihard werken hoor
ja en vroeger was geplugd worden voor op de radio dus echt heel belangrijk @the.rebel.club, maar dan moest je voglens mij dus wel eerst bij een label/platenmaatschappij zitten want pluggers worden volgens mij door labels etc ingehuurd om muziek te promoten. kan mij voorstellen dat die traditionele manier steeds minder relevant wordt door tiktok youtube etc
Ik heb dat ook bijna een keer gehad. De man die bij dat dhl punt stond zei dat het eigenlijk altijd wel goed komt bij de grotere webwinkels, omdat er op het pakket zo duidelijk te zien is waar het heen moet. Dus ik hoop/denk dat je retour gewoon richting H&M gaat.
Edit: of je moet het zelf in een andere doos gestopt hebben natuurlijk dan gaat die vlieger niet op.