Durf te vragen #7

Dat zou het inderdaad wel kunnen zijn, thanks!

1 like

Kan je het niet aan haar vragen? Of rende ze gauw weg nadat ze het voor je deur had gezet

12 likes

Voor moederdag (ja ik ben er op tijd bij haha) wil ik mijn moeder een dag weg geven. Dat hoeft niet per se op die zondag zelf te zijn.
Het eindpunt staat al vast, ik wil haar graag meenemen naar een bepaald restaurant en daar lekker eten en naborrelen.

Alleen nou ben ik op zoek naar een invulling van de rest van de dag haha (in ieder geval vanaf 12:00 uur ofzo). Ding is alleen dat mijn moeder vrijwel alle workshop-achtige dingen niet leuk vindt :sweat_smile: ook wandelen in de natuur of sportieve activiteiten zijn niet echt haar ding.
Wat we meestal samen doen is winkelen maar dat vind ik niet echt een uitstapje om te geven.
Het liefst blijf ik vanwege dat restaurant in de buurt van de Achterhoek of doe ik iets wat je overal kan doen.
Iemand misschien ideeƫn? Als ik google kom ik vooral workshops tasjes maken enzo tegen :sweat_smile::sweat_smile:

1 like

Dagje wellness?
Of een eendje huren en een mooie tocht maken?
Workshop pottenbakken/keramiek?
Duo massage / hammam?

2 likes

Weet niet waar in de Achterhoek je gaat eten maar in Zutphen kun je met een fluisterboot over de Berkel en dan kom je echt wel langs mooie plekjes

Anders museum of bios, manicure/pedicure, massage

7 likes

Een escape room? Geocachen? Puzzeltocht op de fiets?

3 likes

Wow goed idee!! Superleuk en toevallig kennen mijn moeder en ik allebei iemand die dit doet en kan ik dit met ƩƩn appje regelen haha. Was er alleen zelf nooit op gekomen, thanks!

@flalamingo @Riley massage zou een beetje buiten onze comfort zone zijn schat ik in maar vind ik ook wel een goede optie want we hebben het er wel eens over! En varen op de Berkel heeft ze al eens gedaan, was wel heel mooi vgm idd!
Bios heb ik aan zitten denken maar ik wil graag uitgebreid de tijd nemen in dat restaurant dus dan vallen veel films natuurlijk af. Museum kan ik nog kijken of er wat moois in de buurt is.

@Luzarl denk dat dat al te actief voor haar is, ja ze is niet lui ofzo maar qua uitstapjes vindt ze het lekker als ze kan zitten en niet te veel hoeft na te denken hahaha.

Thanks allemaal!!

6 likes

Als een massage net teveel is, is een gezichtsbehandeling misschien fijner? Best leuke combi met zo’n stijladvies/kleurenanalyse.

5 likes

Iemand een tip voor een hor die voor een velux dakraam kan? Het liefst niet eentje die echt helemaal zo fancy geplaatst/geïnstalleerd moet worden want het is maar een huurhuis en ik weet niet hoelang ik hier nog woon maar de plakhorren die ik tot nu toe heb getest (Xenos en Action) blijven niet zitten. Is er iets wat er een beetje tussenzit of een plakhor die wél goed blijft zitten? :weary:

1 like

Ik heb een oude hor van mijn veluxraam over! Dat is een vierkant frame met gaasdoek dat magneetjes bevat. Als je metalen plaatjes schroeft bij je raam, hang je een hor zo op. Maar ik weet niet hoe huurproof dat is.

3 likes

Kent iemand een app of website waar je heel makkelijk een gezicht op een foto kan plakken? Ik heb een foto van een groep mensen en die moeten allemaal het gezicht van mijn vader krijgen.

2 likes

Canva of Pixlr. Dan kun je het gezicht ban jouw vader selecteren, kopiƫren en plakken.

2 likes

picsart op je telefoon

4 likes

Wat doen jullie aan vastzittende nek en schouders? En hebben jullie tips voor hoofdkussens die voldoende ondersteuning bieden hierbij? Ik ben vooral een zij- en rugslaper

Ik ga regelmatig naar de masseuse (iedere 2 maanden) en heb een spijkerkussen voor wat extra verlichting tussendoor. Een hoofdkussen ben ik nog niet over uit. Ik twijfel om een cloudpillo aan te schaffen, maar weet niet of dat echt beter is of slechts marketing.

4 likes

Los masseren bij een massage therapeut of fysio. Enige wat helpt bij mij! Daarna effe goed misselijk en dag erna voelt alles beter.

1 like

De zus van een middelbareschoolvriendin is overleden. Spreek die vriendin niet meer echt, maar wil wel graag een kaartje sturen. Heb dat alleen nooit gedaan.

• Is het raar om dat via Greetz te doen bijvoorbeeld? Of moet het handgeschreven?
  • Is het nodig om te verduidelijken wie ik ben (als in, liefs … (middelbareschoolvriendin naam))?
  • En er staat alleen een correspondentieadres op de rouwkaart die ik op social media zag, kan het daarheen?
3 likes

Wat mij betreft:

• Totaal niet raar via Greetz, niks moet en uberhaupt al superlief dat je iets laat horen.
  • Misschien sowieso je hele naam erbij zetten ipv alleen voornaam en ik zou denk wel een kleine toevoeging doen van ā€˜van de (naam school)’ oid, gewoon voor de zekerheid
  • Ja daar kan het zeker heen :blush:
25 likes

Ik heb goede ervaring met accupunctuur tegen vaste nek en schouderspieren

1 like

@Hemakoekjes als je mogelijkheid hebt om het wel handgeschreven te doen zou ik daar voor kiezen. Maar het is sowieso mooi om een kaartje te sturen.

7 likes