Durf te vragen #7

Top, thanks!

2 likes

Het is meewerken aan de bezichtiging is vaak een onderdeel van het huurcontract wat je getekend hebt, en daarmee een verplichting voor de huurder. In dit geval ligt het dus aan je broer, en niet aan de woning corporatie. Leuk ook dat iedereen vindt dat voor hem/haar een afwijkend tijdpad moet gelden, snap goed dat zo’n verhuurder daar niet aan begint.

4 likes

Nee toch? Het moet van buiten leesbaar zijn, dus je hangt het ‘gewoon’ op zoals het moet worden buiten. Van binnen schilder je het over, dus van binnen oogt het als spiegelbeeld.

6 likes

Ik zou ook zeggen dat je het gewoon print en dan omdraait tegen het raam

3 likes

Dan zit de bedrukte kant niet aan de kant van je raam, maar aan de kant van de straat. Dat is voor het overtrekken war lastiger.

1 like

Ik weet niet hoe groot het is maar ik zou het dan eerst uitknippen waarschijnlijk

Hahah wordt direct duidelijk hoe ingewikkeld dit is. Ik zou zeggen: gespiegeld. Beeld je maar eens in dat je een blaadje met ‘hallo’ erop zou overtrekken aan de binnenkant. Dan plak je die aan de buitenkant op, trek je ‘m over, maar dan staat er als je vanaf buiten kijkt ‘ollah’ (in spiegelbeeld dus).

4 likes

@Schorem wil het toch ook buiten ophangen, schrijft ze? Dus dat klopt dan.

Nee toch? Ze wil het van buiten ophangen em het moet van buiten leesbaar zijn. Dus je hangt gewoon ‘hallo’ op buiten. Je trekt het binnen over in spiegelbeeld en vervolgens is het buiten weer leesbaar als ‘hallo’.

Edit: wat je zegt, klopt volgens mij wel, alleen moet het van buiten leesbaar zijn, dus hoeft het niet gespiegeld.

3 likes

Ja, ik dacht dat het door zou schijnen! Als het daar te fijn voor is dan inderdaad gespiegeld

1 like

Nee maar je trekt het niet over in spiegelbeeld! Het is glas, dus je trekt het over zoals het er staat. Als je het in spiegelbeeld wil overtrekken (zoals idd de bedoeling is dat het leesbaar wordt vanaf buiten), dan moet je het in spiegelbeeld printen

2 likes

Nahhh, ik geef het op, snap er niks meer van, haha.

1 like

Ja dat klopt! Alleen je wil wel dat de bedrukte kant tegen het raam aan zit en niet dat het naar de straat wijst. Dat maakt het overtrekken wat makkelijker.

Dus dan zie je in huis de zwarte gedrukte lijnen, ipv de achterkant van het papier waar het doorheen moet schijnen.

5 likes

Ah, zo!! Ik snap hem (toch wel, beetje laat).

3 likes

Oooh haha nu snap ik waar de verwarring vandaan komt!

4 likes

Maar hij was duidelijk bereid om mee te werken aan bezichtigingen. Er staat nergens in je contract dat je te allen tijden beschikbaar moet zijn voor bezichtigingen. Vind het sowieso erg onvriendelijk van de verhuurder om als iemand al zo vroeg van tevoren aangeeft wanneer ie eruit gaat het allemaal zo op het laatste moment aan te laten komen. Zowel voor de huidige als toekomstige huurder. Als je vijf dagen voor de ingangsdatum van een contract nog een huurder moet zoeken dan zal de nieuwe huurder dus altijd een maand dubbele huur hebben. Daarnaast had mijn broer ook een aantal zaken die hij graag had overgedaan aan een volgende huurder, zoals een inbouwkast, die nu maar afgebroken is omdat je het appartement in dezelfde staat achter moet laten. Zonde van die kast, want grote kans dat de volgende huurder die graag had gewild (zo niet had hij hem uiteraard ook afgebroken hoor). Maar verhuurders hebben vaak geen prikkel om een beetje klantgericht te zijn naar hun huurders, want door de huidige woningnood vinden ze toch altijd wel iemand. Dus ik snap wel hoe dit zo komt, maar vind het alsnog gewoon irritant dat ze zo’n krap tijdspad kiezen. Je zou zeggen dat ze er zelf geen nadeel van hebben om een appartement 2 maanden voor het beschikbaar komt online te gooien i.p.v. 1 maand.

6 likes

Hahaha ik ben blij dat ik niet de enige in verwarring ben!

2 likes

Mijn goede voornemen is om dit jaar elke maand minimaal een cultureel ding te doen omdat ik dat heel erg leuk vind, maar het eigenlijk zelden deed. Ik wil juist ook naar dingen toe gaan waar ik zelf niet zo snel op zou komen dus ik vroeg me af of iemand hier nog een leuke tips heeft voor een voorstelling of tentoonstelling bijvoorbeeld? Voor de volgende dingen heb ik al kaartjes of ben ik in januari en februari al naartoe geweest:
Lisa Ostermann
Object Rotterdam
Opera Bach - the apocalypse
Finalistentour Leids cabaret festival
Opera the Shell trial

12 likes

Leidse hofjes concerten!

3 likes

Sieboldhuis in Leiden.
Textiel museum Tilburg
Straatgedichten route Leiden
Naar een lezing in een boekwinkel

5 likes