Durf te vragen #7

Ik zelf niet maar ik ken 2 mensen die daar de laatste tijd hebben besteld en ze zijn heel tevreden!

1 like

Ja 3 maanden terug en was net zo goed als altijd. Bestel er al jaren.

4 likes

Ik lees dat in het Nederlands in de meeste gevallen na een dubbele punt geen hoofdletter komt, maar is dit ook in deze gevallen zo?

De boodschap van Pieter is duidelijk: de bomen in het bos mogen vanwege de beschermde status niet gekapt worden.

In deze boekenreeks wordt antwoord gegeven op de vraag: hoe zou het leven eruitzien als de mens nooit tot de ontdekking van vuur was gekomen.

Ik twijfel omdat de zinnen na de dubbele punt wel volzinnen zijn.

2 likes

Naar mijn weten is het hier nog steeds zo ja

7 likes

Is goed zo.

2 likes

Deze voorbeelden kloppen gewoon.

https://onzetaal.nl/taalloket/hoofdletter-na-dubbele-punt#:~:text=Komt%20er%20na%20een%20dubbele,een%20citaat%20tussen%20aanhalingstekens%20volgt.

1 like

Geen idee in welk topic dit het beste past, dus dan maar hier. Kun je een kledingkast in de badkamer zetten, of worden je kleren dan geruĂŻneerd door de luchtvochtigheid? Mijn nieuwe huis heeft een grote badkamer en een kleine slaapkamer, dus het zou echt handig zijn, maar ik ben een beetje huiverig. Dus als iemand hier ervaring mee heeft hoor ik het graag.

2 likes

Ik zou het met een houten/fineer kast ook om de kast zelf niet doen, dat vervormt na verloop van tijd en je kleding houdt dan ook vocht vast

3 likes

Ik zou het zelf niet doen, omdat schimmels en huisstofmijt het beste gedijen in warme, vochtige ruimtes met veel huidschilfers en ik dat zo min mogelijk in mijn kleding moet hebben. Als je geen allergiën hebt, is het misschien een minder groot probleem maar het lijkt me nog steeds niet zo prettig.

14 likes

Het is toch gewoon een onderdeel van Albert Heijn? Waarom zou dat onbetrouwbaar zijn?

2 likes

Goed punt, ik ben allergisch voor van alles en nog wat, dus dat is waarschijnlijk geen goed idee. Dan toch maar passen en meten of ik ergens anders een kledingkast kwijt kan. Thanks voor het meedenken, ook @JelaBerlijn en @PiuPiu !

5 likes

Ik denk dat die angst wel groter wordt als Trump straks weer de verkiezingen wint. Maar voor nu nee, niet echt.

1 like

Ik ben er in ieder geval niet actief bang voor maar we zijn inmiddels wel op een punt dat weinig dingen me nog echt zouden verbazen

18 likes

Ik ben in 2022 doodsbang geweest voor oorlog en ik wist eigenlijk zeker dat we 2023 niet zouden meemaken ivm de dreigementen betreft inzetten van kernwapens
 (beetje overdreven maar mijn angststoornis ging echt helemaal los toen) maar kijk waar we nu zijn. Heb het inmiddels al een jaar losgelaten en denk dat het op deze manier nog jaren door zal sukkelen met eventuele pogingen tot oorlog met landen rondom Oekraine.

Maarja je weet het nooit helaas. Hopelijk zal het niet gebeuren en trekken ze zich ooit nog terug.

5 likes

Ja ik heb toevallig afgelopen week wat besteld, is gewoon binnengekomen en niets geks mee.

Ik durf het bijna niet te vragen

Mijn lieve buurvrouw/tweede moeder is ernstig ziek. Ze wordt helaas niet meer beter en ze is nog “jong”. Ze haalt haar energie uit kaartjes, ze vindt het zoooo leuk om deze te ontvangen. Mocht iemand tijd/zin (en geld, postzegels zijn duur tegenwoordig) hebben, zou ik het heel leuk vinden als jullie een kaartje sturen. Voor het adres kan je me via instagram of via hier een DM sturen.

2 likes

Ik vind het echt een lief idee maar persoonlijk lijkt het me echt heel eng als onbekenden me ineens kaartjes sturen, al helemaal als ze dan weten van je situatie. Snap het idee hoor maar denk dat het vooral leuk is om van je omgeving iets te ontvangen en dat zij aan je denken dan per se dat kaartje

1 like

Ten eerste: ik snap waar je vandaan komt!
Ten tweede: ik heb het er vandaag met haar over gehad en ze vindt het gewoon leuk om zoveel mogelijk kaartjes te ontvangen. We zeiden nog: we zetten een crowdfunding op voor zoveel mogelijk kaarten! Dus ze weet ervan en ze vindt het niet erg :hugs:

8 likes

Oooh oke dan is het inderdaad een ander verhaal!

1 like

Ik vind het altijd heel leuk om zelf kaarten te tekenen en knutselen
Ik zal.van het weekend wel tijd hebben om iets leuks te maken
Zijn er nog speciefieke dingen waar ze van houdt?
Bepaalde dieren, bloemen of juist cartoons etc

18 likes